Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som mange andre på Tinder. Vanligvis så researcher/stalker jeg personen, enten etter at vi har begynt en samtale eller etter at vi har møtes, på internett (gjøre ulike Google-søk eller søke opp personen på sosiale medier). Jeg tenker at dette er ganske normalt, spesielt blant kvinner kanskje. Er det bare meg som gjør det, eller gjør andre det også? 

Anonymkode: 33d0d...15c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg singel, men da jeg var det, så hendte det at jeg søkte opp personen jeg snakket med, ja. Det å møte ukjente menn er jo statistisk risikabelt for kvinner, så tror ikke det er så unaturlig å ville skaffe seg mer informasjon om personen man kanskje skal møte?

På samme tid merket jeg at jeg var mye mindre kritisk til folk jeg kjente til/visste hvem var hvis jeg kom over deres Tinder-profiler. Altså kunne en kompis av en venns venn kanskje ha en profil som jeg vanligvis ikke ville sveipet høyre på, men i kraft av å kjenne til ham og ha inntrykk av at han er en fin fyr, så ville jeg sveipet høyre. Jeg tror det handler mye om noe biologisk hos kvinner. Det er risikabelt med ukritisk høyresveip, så man vil få et signal om at han er en OK type.

Anonymkode: 399dd...f73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det ved et par anledninger når noe har skurret, men pleier ikke gjøre det sånn ellers før date. Men om jeg begynner å like fyren etter noen dates da googler jeg og graver frem all info jeg kan finne 😂

Anonymkode: 2f5f0...c79

Skrevet

Åååh ja, eg er rene FBI. Vet alt om fyren før første date. Blir irritert hvis jeg ikke finner noe på nettet. Liker å ha the upper hand. Falsk trygghet når man møter fremmede men..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg singel, men da jeg var det, så hendte det at jeg søkte opp personen jeg snakket med, ja. Det å møte ukjente menn er jo statistisk risikabelt for kvinner, så tror ikke det er så unaturlig å ville skaffe seg mer informasjon om personen man kanskje skal møte?

Å? Den må du underbygge. Har vært på godt over 100 tinder-dater og aldri søkt opp noen eller hatt ekle opplevelser... 

Anonymkode: 06e27...d8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å? Den må du underbygge. Har vært på godt over 100 tinder-dater og aldri søkt opp noen eller hatt ekle opplevelser... 

At DU ikke har hatt skumle opplevelser er ikke representativt for ALLE kvinner, det skjønner du vel? 

Jeg har blitt utsatt for en svindler fra tinder som flyttet inn til meg og svindlet meg, har flere venninner som har blitt voldtatt av tinderdaten og en som datet en som viste seg å være en kjent og straffedømt nynazist. Noe hun ikke fant ut før etter flere måneders dating da hun googlet navnet hans. Kvinner kan i værste fall bli drept av tinderdaten, så om noen vil google for å føle seg tryggere eller for å finne ut om oppgitt identitet stemmer (for en som utgir seg for å være en annen vil slippe unna med anmeldelse av overgrep, vold etc) er ikke rart. Hadde du virkelig vært kvinne hadde du faktisk skjønt det og ikke oppført deg som en krenket mann 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er som mange andre på Tinder. Vanligvis så researcher/stalker jeg personen, enten etter at vi har begynt en samtale eller etter at vi har møtes, på internett (gjøre ulike Google-søk eller søke opp personen på sosiale medier). Jeg tenker at dette er ganske normalt, spesielt blant kvinner kanskje. Er det bare meg som gjør det, eller gjør andre det også? 

Anonymkode: 33d0d...15c

Har jeg aldri gjort. Jeg har kun brukt tinder i utlandet da...

Anonymkode: f888e...44e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke meg du spør, men det kan jo være så enkelt som å sjekke litt rundt personen, og også finne ut sivilstatus, om mulig. Det er ikke noe galt å undersøke, og det vil ingen ha noe imot (med mindre de har ting å skjule). Hvis jeg hadde funnet ut at dette var en rølpete fyr som ikke gjorde annet enn å gå på byen med kompisene, hadde ørten "venninner", nettopp forlatt forrige dame, eller kanskje hadde dame, mulighetene er mange, så hadde jeg droppet å møte ham.

Kanskje du hadde sluppet å gå på date med noen av de 100 datene dine om du hadde gjort noen undersøkelser på forhånd...

Anonymkode: 82310...86b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Mener ikke at alle kvinner gjør dette, men ser for meg at flere kvinner enn menn er opptatt av å undersøke folk de potensielt skal date, og at det kan komme av at det å møte fremmede er mer risikofylt for kvinner enn for menn. Men for all del, jeg har ikke lest forskning på dette, jeg bare synser:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Selfølgelig kjører jeg full etterforskning, og som oftest før jeg gir likes. Jeg er kresen, og jeg gidder ikke begynne en samtale, hvis det viser seg at hun har fullt av kaniner i gryta, er religiøs, eller stemmer til høyre.  

Anonymkode: 2fb88...f42

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver som regel det, rett og slett fordi det er så mange falske kvinnelige profiler. Finner jeg ikke noe blir jeg litt mer skeptisk til å forsøke å ta kontakt.

Anonymkode: f9dc6...c12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mann her. Selfølgelig kjører jeg full etterforskning, og som oftest før jeg gir likes. Jeg er kresen, og jeg gidder ikke begynne en samtale, hvis det viser seg at hun har fullt av kaniner i gryta, er religiøs, eller stemmer til høyre.  

Haha særlig! Du kommer ikke langt i den etterforskningen av kun et fornavn, ikke stedsnavn engang. Da må de i isåfall ha instagram navn, stedsnavn og fullt navn/tlf nr  i profilteksten 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha særlig! Du kommer ikke langt i den etterforskningen av kun et fornavn, ikke stedsnavn engang. Da må de i isåfall ha instagram navn, stedsnavn og fullt navn/tlf nr  i profilteksten 

Jeg bor i Trondheim. Det er ikke uendelig mange her, og i min aldersgruppe har damene fortsatt Facebook. De gangene jeg ikke finner vedkommende, så har hun brukt et annet navn. Jeg bruker ikke informasjonen til noe creepy stalkeraktig, bare så det er sagt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å nei du, det er overraskende lite man trenger for å finne noen. 
Fornavn og sted er alt man trenger. Sted er ofte oppgitt på Tinder. 

Jeg er akkurat som mannen du svarte. Søker gjerne opp menn før jeg sveiper. Har reddet meg unna mye rart da. 

Anonymkode: 4a051...84f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Å nei du, det er overraskende lite man trenger for å finne noen. 
Fornavn og sted er alt man trenger. Sted er ofte oppgitt på Tinder. 

Jeg er akkurat som mannen du svarte. Søker gjerne opp menn før jeg sveiper. Har reddet meg unna mye rart da. 

Anonymkode: 4a051...84f

Veldig sjeldent sted er oppgitt syns jeg. Men om det står 2 km unna det ikke vanskelig å skjønne by men litt annet når det står 80 eller 300km unna

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten mange som heter Lise eller Thomas i Trondheim eller Bodø 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessuten mange som heter Lise eller Thomas i Trondheim eller Bodø 

Jadda, vi hører deg. Husk at mange av oss vokste opp i den tiden vi manuelt leste oss gjennom telefonkatalogen, for å finne eieren til étt spesielt nummer 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...