Gå til innhold

Hvor mange uker sommerferie får barnehagebarna deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen vår skal planlegge sommerturnus og vi må melde inn ferie. Bhg. er stengt i fellesferien, så mannen tar ferie da. Jeg skal føde i juni og vil gjerne ha storebror hjemme, men er jo usikker på hvordan formen og den nye babyen er😅 ettersom at vi kommer til å ha en nyfødt i sommer hr vi ikke planlagt å reise noe sted. Så da lurer jeg på hvor mange uker ferie deres barnehagebarn får? Dette er første sommeren vi har barn i barnehagen, så jeg vet ikke hva som er «vanlig». Kommer jo til å prøve å gi han korte dager når babyen har kommet, men vil vi bli sett rart på om vi kun setter opp ferie når barnehagen har stengt?

Anonymkode: 70df2...57f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tre uker i juli, så han får koblet skikkelig av. Så to uker til i august da vi skal på tur med stor-familien. Den ene uka i juli er han med besteforeldrene. 3 år. 

Anonymkode: 81255...131

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har like mye fri som med skolebarnet 😊 

Anonymkode: f0739...ebe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

5 uker 

Anonymkode: eda89...dcf

AnonymBruker
Skrevet

5 uker. Mulig lenger, men jeg kjenner ingen med barn på hennes alder, så er redd hun blir å savne venner hvis jeg har henne hjemme like lenge som storesøsteren som går på skole. Er hjemme i perm med baby, så har mulighet til å ha henne lenger enn vanlig hjemme.

Anonymkode: cf3b3...fab

AnonymBruker
Skrevet

6 uker

Anonymkode: 80fa0...ce6

AnonymBruker
Skrevet

5 uker. 

Anonymkode: 29a08...1ee

AnonymBruker
Skrevet

5 uker

Anonymkode: 4e08b...5f1

AnonymBruker
Skrevet

5 uker. 1 av ukene sammen med besteforeldre og de resterende 4 oss i kjernefamilien.

Anonymkode: cb664...323

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skrevet opp 4 uker ferie, men har informert barnehagen om at vi kanskje tar han ut i ferie på kort varsel før og etter de oppførte ukene (altså i tillegg til de 4 ukene), da ferien til far ennå er litt usikker. Det var greit for dem :)

Tror det er lovpålagt med 3 ukers ferie, hvorav minst 2 sammenhengende….? Rett på meg her om jeg tar feil. 

Anonymkode: e89c1...f7f

Gjest Chicchi
Skrevet

Fire uker, like lenge som barnehagen har stengt. Jeg har sånn jobb hvor det er mest å gjøre på sommeren, så har ikke så mye valg :( Men hun trives jo i barnehagen og jeg har mulighet til å gi henne relativt korte dager, så det får være plaster på såret.

Skrevet

4 uker. Sjeleglad for at jeg hadde største i bsrnehagen i fjor når vi hadde nyfødt, den værste kolikkperioden var heftig nok med en unge hjemme🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker + 2 dager. Er alene med 2 i bhg, har ikke råd til mer sommerferie dette året. De stortrives dog i barnehagen og er mye ute, så tenker det går fint.😊

Anonymkode: dcd7a...d30

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi har skrevet opp 4 uker ferie, men har informert barnehagen om at vi kanskje tar han ut i ferie på kort varsel før og etter de oppførte ukene (altså i tillegg til de 4 ukene), da ferien til far ennå er litt usikker. Det var greit for dem :)

Tror det er lovpålagt med 3 ukers ferie, hvorav minst 2 sammenhengende….? Rett på meg her om jeg tar feil. 

Anonymkode: e89c1...f7f

Det finnes ingen lov som regulerer barns krav på ferie, de kan i teorien være i barnehagen alle virkedager minus planleggingsdager. Det er opp til barnehageeier: kommune, bydel, privat bedrift å regulere feriekrav i sine vedtekter. 

Enkelte bydeler i Oslo har ingen krav om ferieavvikling. De anmoder om 3 ukers ferie, helst sammenhengende. 

Anonymkode: a5fca...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 - det er mer enn nok (for barnas del). De savner vennene sine veldig når de har fri.

Anonymkode: 5821b...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Fire uker, så lenge som barnehagen er stengt og jeg har (må ta, selvfølgelig) - ferie. Hadde jeg kunnet velge hadde det vært tre uker så vi kunne hatt ferie sammen en uke en annen gang i året også 

Anonymkode: be5e4...130

Skrevet

8-9 uker, som skoleferien. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun 3 uker i sommer.

Anonymkode: 3a36f...81c

AnonymBruker
Skrevet

3 uker med meg, når barnehagen er stengt. Så får vi se om far vil ha ferie med henne. I fjor passet det visst ikke for han.
Har ikke fått noe svar om det passer for han i år...

Anonymkode: d7026...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...