Gå til innhold

Hvilken by eller sted Norge ville du aldri ha bodd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kon gjerne med begrunnelse, eller skriv kun bnavn om du vil 😁

Anonymkode: 70feb...2df

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Risør

Anonymkode: 3d9ea...c46

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bergen. Liker ikke regn, og synes at dialekta er slitsom å høre på.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger 

Anonymkode: 30b14...322

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Wednesday Addams skrev (3 minutter siden):

Bergen. Liker ikke regn, og synes at dialekta er slitsom å høre på.

Da heller ikke Rogaland regner jeg med. Sier det av samme grunn, pluss vind 😁

Anonymkode: c5d39...bf1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger. Utrolig lite sjarmerende by, og jeg syns dialekta er forferdelig. 

Kunne heller aldri bodd i Oslo. Alt for lite fjære og fjell i nærheten, for mye bråk, for mye kriminalitet og for mange folk. Dessuten veldig mange overfladiske mennesker der, eller sosialt forknytte, som ikke tåler å bli snakka med. 

Anonymkode: 44611...fe8

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. Menneskene der er bare..meh. 

Anonymkode: f7a2c...d3d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Risør

Why? 

Anonymkode: 70e98...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

i Oslo!  

Anonymkode: eb7ce...f3c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stavanger. Utrolig lite sjarmerende by, og jeg syns dialekta er forferdelig. 

Kunne heller aldri bodd i Oslo. Alt for lite fjære og fjell i nærheten, for mye bråk, for mye kriminalitet og for mange folk. Dessuten veldig mange overfladiske mennesker der, eller sosialt forknytte, som ikke tåler å bli snakka med. 

Anonymkode: 44611...fe8

Enig. Oslo er pretensiøst. Vanskelig å blo kjent med folk, og det er ikke trygt der lenger. Bodde der i 10 år og trivdes godt, men det var alltid klikkete og vanskelig å få venner. Og så hipsterne på løkka da - spaaar meg! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordnorge, dessverre, for det er veldig vakkert der! Men jeg bor på østlandet og synes allerede mørketid og vinter er ganske tungt. Jeg reiser gjerne vekk i januar til sydligere europa eller en av de varmere øyene nedover for å få et avbrekk (og pleie sykdom). Hadde blitt helt gal av å bo et sted der solen ikke kom tilbake i det hele tatt før lenge etter vintersolverv og man kan risikere å måke snø langt uti april. Nå måtte vi jo det der jeg bor i april uansett.. 

Jeg kunne ellers trivdes veldig godt i Finnmark, har vært på besøk flere ganger og elsker livet ved havet:)

Steder jeg -kunne- flyttet: Sørlandet, Vestfold/Telemark, Vestlandet og har bodd i Trondheim så føler det også er litt hjemme:)

Anonymkode: e9517...b20

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordnorge. Bodd der i 5 år, aldri igjen. Sure folk som klager på andre landsdeler de er sjalue på, dårlig vær og klima + dyrt.

Anonymkode: 0ab23...20f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Moss, Sarpsborg og de områdene der. Mye harry folk, stygge bygninger og bare forferdelig miljø 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. For mye kriminalitet, for høye boligpriser, for vanskelig å få jobb. Dessuten synes jeg ikke byen er særlig pen. 

Anonymkode: 2fad2...2f3

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nordnorge. Bodd der i 5 år, aldri igjen. Sure folk som klager på andre landsdeler de er sjalue på, dårlig vær og klima + dyrt.

Anonymkode: 0ab23...20f

Sikker på du ikke mener Rogaland? 🤔

Anonymkode: c5d39...bf1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Why? 

Anonymkode: 70e98...94d

Det er som en liten sekt untatt Juni og Juli.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt annet enn på Sørlandet. Vestlandet med masse regn takler jeg ikke, Nord-Norge med mørketid og 8 måneder vinter frister heller ikke og Oslo og omegn fordi det er for dyrt. Jeg liker sommeren og sol, skjærgården og strand. Og når sommeren er over og turistene forsvinner kommer det rolige livet tilbake som passer meg best.

Anonymkode: c6a7a...dac

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. Fryktelig stygg by, jævla kald sno på vinteren, kalde folk.

Anonymkode: 84f73...3b5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil også legge til Indre Østfold, med spesielt fokus på Mysen og Askim. Jeg vokste delvis opp her, og maken til dårlig miljø for ungdom skal man lete lenge etter. Allerede da jeg var ung var det et enormt problem knyttet til rusmidler, men det ser ut som at dette problemet bare har blitt verre. Det er mye mobbing i skolen, spesielt ungdomsskolen, og det har vært flerfoldige selvmord og selvmordsforsøk blant svært unge. Lite har blitt gjort, fordi man på død og liv ikke skal klassifisere noen som mobbere, og sette inn tiltak for dette. 

I tillegg har Askim blitt kåret til landets styggeste by, om jeg ikke husker feil. Mysen er også ekstremt deprimerende.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo, for mange ikke-integrerte innvandrere

Rælingen, for mye mygg

Fetsund, for mye mygg

Nord-Norge, for store avstander, «klagende» dialekter og dårlig tilbud mtp hjelp fra 110/112/113

🤪

Anonymkode: 7bac6...1a0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...