Gå til innhold

Mandelsteiner/fjerning av mandler? TW!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

TW!! Bilder av mandelsteiner!!Screenshot_20230521_110815_Gallery.thumb.jpg.c8432b633a4125ba56f6bbdfd33ebdd4.jpg

Jeg har hatt mandelstein i litt over en uke nå, nesten hver eneste dag. Dette er noe som har kommet og gått gjennom livet og er FRYKTELIG plagsomt og vondt. I natt våknet jeg i 5 tiden og brakk meg og måtte skylle munnen fordi det kom opp/luktet så ille. Jeg føler meg slapp og dårlig I kroppen, kvalm og vondt over alt.. det har ikke vært sånn tidligere, og jeg har vondt på midten av halsen og opp under kjeven. Hva er det som skjer med meg? Noen som har egne erfaringer/hva som skal til for å få mandlene fjernet?

Screenshot_20230521_110630_Gallery.jpg

Screenshot_20230521_110754_Gallery.jpg

Endret av Heipådegådu
Tw
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig strengt å få fjernet mandler. Jeg har nettopp fått innvilget operasjon pga gjentagende streptokokker i halsen. Har vel hatt 8-9 betennelser i vinter. Mandlene var bare arr hvor disse steinene satte seg. Legen på sykehus sa bare ok, disse skal vekk. Så nå fjernes de i løpet av sommeren.

Har du ofte infeksjoner, så hør med fastlegen din om henvisning..

Anonymkode: 8bafc...aa0

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke allerede er det, bli ekstremt nøye med å bruke munnskyllemiddel. Det tipset fikk jeg av min lege, og det hjalp veldig bra.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De der stinker uansett hvor mye du pusser tenner/bruker munnskyllevann. 

Jeg sleit med det tidligere. Det ble bare større og større hull i mandlene fordi disse klumpene «spiste» dem opp.

Jeg fikk fjernet mandlene. Noe av det beste jeg har gjort! 👍🏼

Anonymkode: a532f...bee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så dumt hvordan det påvirker livet, som nå: 2 dager til eksamen og konsentrasjonen har dratt på sommerferie. Lurer og på om det kan være lavt stoffskifte, men må bare få dratt til legen

Anonymkode: f1634...126

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så dumt hvordan det påvirker livet, som nå: 2 dager til eksamen og konsentrasjonen har dratt på sommerferie. Lurer og på om det kan være lavt stoffskifte, men må bare få dratt til legen

Anonymkode: f1634...126

Trykka på anonym med ett uhell😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...