AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Blir borte i to uker. Pluss: ? Minus: ? Anonymkode: 3181c...f1b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 Stenge stoppekranen. Anonymkode: 9149f...cef 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Skrevet 21. mai 2023 Stenge av vannet, trekke ut stikkontakter fra støpselet, sette inneplanter til vanning i vask eller badekar, ha avtale med naboer om å kaste et blikk på huset mens dere er borte bare for å sjekke at alt er ok, og eventuelt snakke med dem om å ta inn posten og vanne uteplantene. Og husk å ta ut søpla før du drar Anonymkode: 10b59...dda 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Skrevet 21. mai 2023 Vi stenger stoppekrana, vanner planter før vi drar, tar inn putene fra utemøblene, går ut med all søppel og skrur på alarm 😊 Anonymkode: 557f4...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 Jeg har mye sol inn på stuevinduene, så jeg flytter bort plantene og drar ned persienner, Når jeg er hjemme bruker jeg markise, men den er ikke automatisk, så jeg vil ikke ha den nede i tilfelle regn og/eller vind. Ellers gidder jeg aldri stenge stoppekranen eller trekke ut kontakter. Jeg går ut med all søppel, flytter planter, sørger for at verandaen er ryddig og uten puter, og det er vel det. Anonymkode: 10076...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har mye sol inn på stuevinduene, så jeg flytter bort plantene og drar ned persienner, Når jeg er hjemme bruker jeg markise, men den er ikke automatisk, så jeg vil ikke ha den nede i tilfelle regn og/eller vind. Ellers gidder jeg aldri stenge stoppekranen eller trekke ut kontakter. Jeg går ut med all søppel, flytter planter, sørger for at verandaen er ryddig og uten puter, og det er vel det. Anonymkode: 10076...8b0 Samme gjør vi. Trekker aldri ut kontakter eller stenger stoppekran. Anonymkode: 48a55...447 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Samme gjør vi. Trekker aldri ut kontakter eller stenger stoppekran. Anonymkode: 48a55...447 Skjønner ikke at folk tør! Det skal ikke stå lenge med lekkasje før en må totalrehabilitere huset. Anonymkode: 1dcca...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #8 Skrevet 21. mai 2023 Stenger stoppekrana, går ut med all søppel og vanner blomstene (har ingen i vinduene så trenger ikke flytte de) Ellers er det ingenting som må gjøres, men pleier alltid vaske og rydde huset før jeg drar siden det alltid er så digg å komme hjem til strøkent hus 🥰 Ellers pleier min nærmeste nabo å gløtte litt over mot huset og hagen når han ser at bilen ikke står i gårdsplassen (vi reiser ganske ofte til huset i Spania, så han er vant til å følge litt med). Jeg justerer varmepumpa mens jeg er bortreist dersom det blir veldig kaldt eller varmt hjemme. Om sommeren skrur vi den som regel av, men om vinteren høyer vi varmen litt på den om det skulle bli -25 grader så det ikke blir så alt for kaldt i huset. Har HUE lys i de fleste lamper i hele huset, så skrur av og på lyset via telefonen slik at det ser ut som at noen er hjemme Anonymkode: 125aa...1e0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #9 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stenger stoppekrana, går ut med all søppel og vanner blomstene (har ingen i vinduene så trenger ikke flytte de) Ellers er det ingenting som må gjøres, men pleier alltid vaske og rydde huset før jeg drar siden det alltid er så digg å komme hjem til strøkent hus 🥰 Ellers pleier min nærmeste nabo å gløtte litt over mot huset og hagen når han ser at bilen ikke står i gårdsplassen (vi reiser ganske ofte til huset i Spania, så han er vant til å følge litt med). Jeg justerer varmepumpa mens jeg er bortreist dersom det blir veldig kaldt eller varmt hjemme. Om sommeren skrur vi den som regel av, men om vinteren høyer vi varmen litt på den om det skulle bli -25 grader så det ikke blir så alt for kaldt i huset. Har HUE lys i de fleste lamper i hele huset, så skrur av og på lyset via telefonen slik at det ser ut som at noen er hjemme Anonymkode: 125aa...1e0 Ja, også skrur jeg selvfølgelig på alle alarmer samt skrur på videoovervåkningen både utenfor og inni huset slik at vi kan følge med om det skulle være noe Anonymkode: 125aa...1e0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #10 Skrevet 21. mai 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke at folk tør! Det skal ikke stå lenge med lekkasje før en må totalrehabilitere huset. Anonymkode: 1dcca...d6e Med eldre hus er det ofte større sjans for lekkasje om du rører stoppekranen enn om du lar den være. Anonymkode: a16d6...b76 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #11 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner ikke at folk tør! Det skal ikke stå lenge med lekkasje før en må totalrehabilitere huset. Anonymkode: 1dcca...d6e Så sant! Vårt kjøleskap med isbiter hadde brudd i vannslangen og på ti minutter før vi oppdaget det hadde det gjort store skader på kjøkkenet og i hele underetasjen og det tok flere mnd med tørking og oppussing før det var ordnet. Anonymkode: 3313d...66b
Wenda Skrevet 21. mai 2023 #12 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønner ikke at folk tør! Det skal ikke stå lenge med lekkasje før en må totalrehabilitere huset. Anonymkode: 1dcca...d6e Ikke jeg heller 😱 Reiste bort en helg en gang og det var lekkasje under vasken. Var så vidt det dryppet, men ila den tiden jeg var borte så hadde det rukket å bli ganske mye vann i hele skapet under vasken og videre ned på gulvet under skapet 😩 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå