AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Del Skrevet 21. mai 2023 Kroppen min e om en kan kalle det helt stresset. Har hjertebank, ukonsentrert. Er begynt å slite på jobb, føler jeg ikke takler stress. Mensen er nå forsinket med ca 10 dager på det jevne og kraftige blødninger når den først kommer. Jeg er 49 år, er det noen som kjenner seg igjen, er dette begynnelse på overgangsalder å hva kan jeg forvente? Anonymkode: 34fa1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kroppen min e om en kan kalle det helt stresset. Har hjertebank, ukonsentrert. Er begynt å slite på jobb, føler jeg ikke takler stress. Mensen er nå forsinket med ca 10 dager på det jevne og kraftige blødninger når den først kommer. Jeg er 49 år, er det noen som kjenner seg igjen, er dette begynnelse på overgangsalder å hva kan jeg forvente? Anonymkode: 34fa1...405 Jeg er også 49 år. Har spiral så har ikke mens, men har fått litt småblødninger de siste månedene. Har ikke blødd med spiral før. Jeg merker at jeg er mer nedstemt enn før. Tenker mye om helse og død . Vet ikke om det er vanlig 🤔 Anonymkode: 14eb3...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Del Skrevet 21. mai 2023 Det er vel naturlig å anta at det er overgangsalder når du er 49, ja. Du bør kanskje ta det opp med legen din om du er usikker, eller ev kan du be om at det blir tatt en blodprøve for å påvise overgangsalder. De kan måle hormoner, tror jeg det er. Anonymkode: b5a19...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 21. mai 2023 #4 Del Skrevet 21. mai 2023 Det er naturlig å tenke at dette kan være overgangsalder. Jeg er 41 og har forhåpentligvis mange år igjen før overgangsalderen. Men har allerede begynt å lese meg litt opp på dette da helsevesenet generelt er langt bakpå når det gjelder kvinnehelse. Er med i en fb-gruppe som heter FEMIpositiv overgangsalder. Innimellom er det ganske informative innlegg, henvisning til forskning og diskusjoner om ulike plager og hormonpreparater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Del Skrevet 21. mai 2023 Ja, det er typiske symptomer på overgangsalder. Jeg er omtrent like gammel som deg og kjenner meg igjen i alt dette. For meg var de psykiske symptomene verst, men jeg var også plaget med hetetokter og leddsmerter. Jeg fikk time hos gynekolog og fikk bekreftet at det var overgangsalderen. Gynekologen anbefalte hormonbehandling. Jeg håpet at jeg skulle klare meg gjennom overgangsalderen uten, og prøvde en stund å bare justere kosthold osv. Men det hjalp ikke noe særlig og det ble rett og slett for slitsomt og tøft å ha det slik. Fungerte bare halvveis på jobb og hadde mye angst på kveldene. Nå har jeg tatt hormontilskudd i ca. et halvt år og er helt kvitt plagene. Anonymkode: b70fc...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå