Gå til innhold

Noen som har bodd eller hatt barn på skole i Spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen spørsmål.

Anonymkode: 109f6...9f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fyr løs. Jeg gikk på DNSCB i 2011 - 2014

Anonymkode: 76e33...54f

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Fyr løs. Jeg gikk på DNSCB i 2011 - 2014

Vi vurderer at vår 6-åring skal starte på skole i Spania. Er det mye utskifting av lærere og elever? Trivdes du og følte deg trygg? Hva jobber andre foreldre med? Anbefaler du norske skoler i utlandet kontra offentlige i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Det er i hovedsak tullete. Skolene i Norge er så klart både tryggere og mer oppdatert enn skoler i Spania. Hvorfor ønsker noen dette? Fordi de selv vil flytte til Spania og nyte været?

Anonymkode: f95f3...64d

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er i hovedsak tullete. Skolene i Norge er så klart både tryggere og mer oppdatert enn skoler i Spania. Hvorfor ønsker noen dette? Fordi de selv vil flytte til Spania og nyte været?

Ts her.

Mulige årsaker: 

- D-vitamin og bedre helse for oss med eksem og muskelskader

- Mulighet for å være ute året rundt uten å fryse i hjel

- Lære om andre kulturer og få lære seg et fremmedsspråk

- Bli bedre i engelsk

- Få inspirasjon og indre motivasjon

- Skandinavia er kjedelig

- Følelsen av å være på ferie året rundt og roligere tempo

- La barnet se at det finnes noe mer der ute enn lille Norge

- Få 1:1 kontakt med lærere og gå i en liten klasse

Derfor vurderer vi det. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Koko, det er flere norske skoler i Spania 😂

Anonymkode: 335a3...3ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er jo mange norske skoler i Spania, og de har flere søkere på lærerstillinger enn i norge, som vil si at det ofte er høyere kompetanse der da de har flere lærere å velge mellom.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi vurderer at vår 6-åring skal starte på skole i Spania. Er det mye utskifting av lærere og elever? Trivdes du og følte deg trygg? Hva jobber andre foreldre med? Anbefaler du norske skoler i utlandet kontra offentlige i Norge?

Når jeg gikk der var det ikke mye utskifting ivartfall. Litt mindre klasser og flere lærere pr elev enn i norge, som gjorde at jeg gjorde det mye bedre på skolen. Mye bedre oppfølging og tilrettelagt skolehverdag for den enkeltes behov i min mening, og kjempeflinke lærere. Pappa jobba på havet, mamma var hjemme med oss pga helsa. De fleste foreldrene var sjøfolk, hadde turistjobber, jobbet på spanske/internasjonale arbeidsplasser, men var veldig godt blanda.

Hadde mange fine skoleutflukter i nærområdet, var virkelig en fantastisk skolehverdag! Følte meg like trygg som i Norge, og veldig godt ivaretatt. Føltes som jeg var på ferie hver dag, selv med "hverdagen" og skole osv. Fikk bedre skolemotivasjon, lærte spansk og ble dritgod i engelsk da jeg fikk mange internasjonale venner. Lett å være sosial, mye å finne på, mer energi og flott kultur.

Annbefaler Alfaz/albir området, og DNSCB er en flott skole!

Nå er jeg 30 og er bosatt og jobber i Norge, men mimrer ofte tilbake på tiden der nede. Hadde 100% gjort det igjen. Hadde jeg hatt en jobb som gjorde at jeg kunne få jobb i Spania hadde jeg nok flyttet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd, hatt barn og jobbet i Spania.

Litt utskiftning vil det alltid være, men folk er utrolig imøtekommende og inkluderende. Husker at datteren min ble fanget opp med en gang hun kom inn på skoleplassen, fordi elevene er så godt opplært til å ta imot nye. Og sønnen min ble fort inkludert i tennis og fotball.

Tror alle elevene jeg hadde i Spania fikk noe mer enn elevene jeg har hatt i Norge. Et videre perspektiv på mulighetene i livet. Og veldig greit å bli flytende på flere språk. En ting er spansken, men folk flest snakker også mye bedre engelsk der.

Anonymkode: b43fb...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...