Gå til innhold

Bolig på bygda.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som flytter på bygda annet enn billigere boligpriser?

Jeg måtte tvangsflytte til en liten bygd langt i fra barndomshjemmet mitt kun fordi det var det eneste jeg hadde råd til å kjøpe. 

Hvordan kan jeg trives her best mulig? Vil bare flytte tilbake men har ikke råd fordi får ikke mere i lån.

Anonymkode: b0648...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt ann på hvem bygd og hvor langt det er til nærmeste by, etter min mening. Selv elsker jeg å bo på bygda, men da på et sted hvor det er kort vei til to store byer, for shopping, kino osv. Jeg hater støy og folk, så hadde aldri overlevd i en by. Er det veldig øde der du bor? 

Anonymkode: c2803...c23

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke trives, så trives du ikke. Synes ikke man skal tvinge seg selv til å bo et sted man ikke har det noe bra. Er det mulig å pusse opp hus og hage litt feks, sånn at du kan selge huset med fortjeneste? Da kan du jo evt kjøpe bolig der du ønsker.

Anonymkode: c2803...c23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Bygda" er vel så mangt. Det er sikkert tusenvis av bygder i Norge, og alle er ikke like. Har bodd i ulike byer og bygder, og det har aldri vært den samme opplevelsen. Det var ikke billige boligpriser som gjorde at jeg valgte bort Oslo for "bygda". 

Veldig vanskelig å si noe om hvordan du kan trives, da det er ulike ting som gjør at man trives der man bor. For min del trives jeg på grunn av familie, samhold på stedet jeg bor, en spennende jobb og ikke minst naturen. Engasjerer du deg i lokalmiljøet slik at du blir kjent med de andre som bor i nærområdet ditt?

Anonymkode: da0a1...0ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Bygda" er vel så mangt. Det er sikkert tusenvis av bygder i Norge, og alle er ikke like. Har bodd i ulike byer og bygder, og det har aldri vært den samme opplevelsen. Det var ikke billige boligpriser som gjorde at jeg valgte bort Oslo for "bygda". 

Veldig vanskelig å si noe om hvordan du kan trives, da det er ulike ting som gjør at man trives der man bor. For min del trives jeg på grunn av familie, samhold på stedet jeg bor, en spennende jobb og ikke minst naturen. Engasjerer du deg i lokalmiljøet slik at du blir kjent med de andre som bor i nærområdet ditt?

Slik jeg ser det er det de som aksepterer bygda og liker å engasjere seg i ting som trives best og integrerer seg mest. De som er negative til alt, sliter med å trives. For da er man ikke åpen for stedet ma har flyttet til 

Anonymkode: 3d1c3...a7c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det 13 fastboende. Må i båt for å komme til servicetilbud og slikt.

Elsker hvert sekund.

Anonymkode: 34699...ac3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kan hjelpe å engasjere seg. Delta på det som skjer, bidra i frivillig arbeid, bli kjent med folk, få nye venner. På denne måten kan du bli en del av lokalmiljøet og da blir lokalmiljøet "flokken" din hvor du føler deg "hjemme".

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det verre at folk må flytte langt fra barndomshjemmet sitt for å ha råd til bolig enn at mange av oss har måttet flytte langt fra barndomshjemmet vårt for å få jobb?

Anonymkode: a3c9a...0e1

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem er det som flytter på bygda annet enn billigere boligpriser?

Jeg måtte tvangsflytte til en liten bygd langt i fra barndomshjemmet mitt kun fordi det var det eneste jeg hadde råd til å kjøpe. 

Hvordan kan jeg trives her best mulig? Vil bare flytte tilbake men har ikke råd fordi får ikke mere i lån.

Anonymkode: b0648...aa5

Du må se på mulighetene du har rundt deg og i situasjonen. Du må få hus og eiendom til å bli slik du ønsker det. Få det til å føles som "deg og ditt". Du må fokusere på det positive med å bo der du bor og få en slags eierskapsfølelse over situasjonen, og unnlate å tenke på alt du ikke har eller savner. Du må finne deg noe å se frem til der du bor. Du må senke skuldrene og finne roen.

La så tiden gå. Husk at du har ingen stress eller hast. La dagene fylles med tilknytning og ro. Det handler om å få "hjem-følelsen". Gi deg selv tid, og i tyngre stunder trøst deg med at du alltid har en mulighet til å flytte igjen.

Ikke tenk stort. Tenk smått. For klarer du å finne og sette pris på de små nyansene i tilværelsen din så vil du tilslutt mest sannsynlig aldri flytte tilbake til en by igjen. 

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Slik jeg ser det er det de som aksepterer bygda og liker å engasjere seg i ting som trives best og integrerer seg mest. De som er negative til alt, sliter med å trives. For da er man ikke åpen for stedet ma har flyttet til 

Anonymkode: 3d1c3...a7c

Tror det er mye sannhet i dette. :) 

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Her jeg bor er det 13 fastboende. Må i båt for å komme til servicetilbud og slikt.

Elsker hvert sekund.

Ikke utenkelig at du bor i "nabolaget" mitt. :ninja:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror det er mye sannhet i dette. :) 

Ikke utenkelig at du bor i "nabolaget" mitt. :ninja:

Men veldig liten sjans for:-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...