Gå til innhold

Har du møtt en psykopat før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sies at en av hundre mennesker er en psykopat. Men jeg kan ikke selv si at jeg har møtt noen som utmerker seg som en. Har du?

 

Screenshot_20230521_003533.jpg

Anonymkode: d990b...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke som jeg vet men jeg er ganske sikker på at jeg traff en paranoid personlighetsforstyrret person forleden.

Anonymkode: 0156f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa. Hang endel med kriminelle før. Kjenner igjen endel trekk. Og selgere har endel av disse trekkene. Men én vaskeekte psykopat? Nei, tror ikke det.

Anonymkode: 13bd3...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke som jeg vet men jeg er ganske sikker på at jeg traff en paranoid personlighetsforstyrret person forleden.

Anonymkode: 0156f...229

Det er meg du snakker om ikke sant? Bare si det som det er!!! Jeg vet det nok!!

Anonymkode: 13bd3...b44

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det ødela livet mitt fullstendig. 

Psykopater er ren ondskap. 

Det kan godt hende du har møtt en psykopat men uten å være en av psykopatens ofre. Psykopater har mange beundrere og kan fremstå veldig rause, inkluderende, oppegående og gode NÅR de velger å fremstille seg på den måten, men bak husets fire vegger eller mot personer som ikke gjør som de vil så blir de djevelen selv og det er den som er den sanne psykopaten. 

 

Anonymkode: 7566e...f24

  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det ødela livet mitt fullstendig. 

Psykopater er ren ondskap. 

Det kan godt hende du har møtt en psykopat men uten å være en av psykopatens ofre. Psykopater har mange beundrere og kan fremstå veldig rause, inkluderende, oppegående og gode NÅR de velger å fremstille seg på den måten, men bak husets fire vegger eller mot personer som ikke gjør som de vil så blir de djevelen selv og det er den som er den sanne psykopaten. 

 

Anonymkode: 7566e...f24

Hvordan kunne det ødelegge livet ditt?

Anonymkode: 13bd3...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, psykopaten er hun som har født meg, dessverre. 

Anonymkode: 47500...89e

  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, flere. De er jo på et spektrum de også, du har high functioning og low functioning(de sitter gjerne i fengsel). Jeg har kun møtt og bodd med de som var oppegående og klarte å holde en jobb og et forså vidt normalt liv.

Jeg merker det når de ikke virker til å ha noen særlige bekymringer, de lever stort sett i nuet. De er da med andre ord ganske så bekymringsløse mennesker.  Men de tenker langsiktig når det kommer til penger og materialistiske ting(som regel). 

de takler ikke kritikk særlig bra, og i samtaler og krangler med de så kommer dere aldri frem til noe, og du har gjerne skylden for noe du i utgangspunktet ble såret for, sånn at samtalen eller krangelen avsluttes med at det er du som ber om unnskyldning. 

det sies at de ikke beveger hodet når de snakker, og det kan jeg trygt skrive under på. De er ganske "robot" aktig på mange måter. Og de kan være ekstremt sjarmerende, si de rette tingene, late som om de forstår deg, men det er bare skuespill. Det kan gå lang tid før man innser at noe er galt, eller man tror det er en selv som er problemet. 

De tvister realiteten din ekstremt mye, og man kan bli avhengig av deres godkjenning og bekreftelse. De kan vise med blikk og kroppskontakt om ikke de er fornøyd med deg. Mye annet også, men dette er litt av hva jeg har lært. 

Anonymkode: 3a0af...d28

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, psykopaten er hun som har født meg, dessverre. 

Anonymkode: 47500...89e

Da mener jeg i fagspråk, psykopat i patologisk forstand og ikke i bare på grunn av uenigheter. Helt hårreisende oppvekst og ikke noe kontakt i dag. Alle trekk for personlighetsforstyrrelse som ligger under ''psykopati''-paraplybegrepet. 

Anonymkode: 47500...89e

  • Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har møtt flere.

Har et par venninner som dessverre ble sjarmert av psykopater og fikk barn før de avslørte seg som psykopater i adferd.

Hadde en tidligere kollega som absolutt alle i hele firmaet, i alle avdelinger ulike steder, skrøt enormt av. Jeg var den eneste som så hvordan han var, og det forstod jeg første gang jeg hilste på ham. Noen måneder senere ble det avslørt hvordan han var og at han også hadde begått kriminelle handlinger gjennom firmaet. Heldigvis hadde to av sjefene og en annen kolleger trodd meg før han ble avslørt, og satte igang undersøkelser.

Har møtt andre også.

Merkelig nok tror en del psykopater at jeg er et lett offer for dem, noen andre mener jeg er et vanskelig offer og derfor mer verdt å forsøke seg på. Heldigvis har jeg hele livet hatt en form for psykopatradar, så jeg avslører dem tidlig. Så langt har radaraen ikke tatt feil.

Men - det er heldigvis fleste hyggelige og oppegående normale folk :)

Anonymkode: aeaac...05e

  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er meg du snakker om ikke sant? Bare si det som det er!!! Jeg vet det nok!!

Anonymkode: 13bd3...b44

😂 Nå lo jeg godt

Anonymkode: b9201...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min eks. Hun er kompleks, men det er ingen tvil om at hun er psykopat. Muligens noe mer i tillegg, da det er veldig spesielle ting som er utenfor typiske trekk for denne diagnosen.

Vet om noen i høyere aldersgrupper som har en del trekk, men som jeg ikke har et personlig forhold til og dermed ikke kan bedømme særlig godt. Noen er så kontrollerende mot sine nærmeste at det er vondt å se, men man kan lite gjøre.

Anonymkode: 35024...4c4

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Njaaa. Hang endel med kriminelle før. Kjenner igjen endel trekk. Og selgere har endel av disse trekkene. Men én vaskeekte psykopat? Nei, tror ikke det.

Anonymkode: 13bd3...b44

Enig! Samme oppfatning etter erfaring her, derfor mange passer til dette også.

Anonymkode: 6b442...983

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en med psykopatiske trekk i hvertfall

Anonymkode: 70671...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har psykopatiske trekk. Men det eksisterer vel omlag 10 000 mennesker i Norge som har diagnosen. Så rart hvis noen møter på mange psykopater i løpet av livet. (Ja, vet at det ikke kalles for psykopat lenger) 

Endret av Hannah80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa.

Har aldri hatt en varmtbog trygt hjem i oppveksten.

Anonymkode: a0022...34f

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan kunne det ødelegge livet ditt?

Anonymkode: 13bd3...b44

 

Det vil jeg ikke utdype fordi jeg har fått PTSD av det og får sterke reaksjoner av å gjenfortelle. 

Kan si så mye at jeg er ufør i dag og har fått ødelagt både helse, økonomi og absolutt alt tenkelig pga dette mennesket 

Anonymkode: 7566e...f24

  • Liker 3
  • Hjerte 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vokst opp med en. Jeg kan alt om dem, så jeg spiser de til frokost. De elsker å la seg manipulere,  men hater to ting spesielt,  å bli avslørt og manipulert. Også tåler se svært dårlig at trusler ikke virker,  og til og med gir back klasj

Anonymkode: b4cfe...947

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Det vil jeg ikke utdype fordi jeg har fått PTSD av det og får sterke reaksjoner av å gjenfortelle. 

Kan si så mye at jeg er ufør i dag og har fått ødelagt både helse, økonomi og absolutt alt tenkelig pga dette mennesket 

Anonymkode: 7566e...f24

Slo deg? 

Anonymkode: c0f3b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slo deg? 

Anonymkode: c0f3b...3c4

Siden du ikke respekterer at jeg sier at jeg ikke vil utdype så kommer jeg ikke til å gå mere inn i tråden. Lær deg å respektere andres grenser, for vet du hvem andre som IKKE gjør det? Psykopater. 

Sier ikke at du er en psykopat pga det, men at du skal faktisk respektere når andre setter grenser. 

Anonymkode: 7566e...f24

  • Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...