Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter mye med at linjer under øynene blir veldig synlig de gangene jeg har på meg sminke. Sliter mye med å skjule disse linjene. I de 3-4 siste gangene har jeg spurt meg med vaselin under øynene før jeg legger på foundation og pudder og det har gått bedre. Linjene er ikke synlige. Går det greit å bruke vaselin??

Anonymkode: 74336...c0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet??

Skrevet

Jeg googlet for deg jeg da: Det er ikke skadelig å bruke vaselin i ansiktet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

Jeg googlet for deg jeg da: Det er ikke skadelig å bruke vaselin i ansiktet. 

Takk

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sliter mye med at linjer under øynene blir veldig synlig de gangene jeg har på meg sminke. Sliter mye med å skjule disse linjene. I de 3-4 siste gangene har jeg spurt meg med vaselin under øynene før jeg legger på foundation og pudder og det har gått bedre. Linjene er ikke synlige. Går det greit å bruke vaselin??

Om du føler at det funker for deg,så kan du trygt bruke vaselin under øynene.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke merker noe så er det jo ikke farlig. Jeg hadde ikke gjort det. Vaselin tetter porene og man vil blant annet risikere å få milier rundt øynene. Men fungerer det for deg så er jo det bra.

Anonymkode: fec39...c9c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig. Men det kan være greit å vite at vaselin låser inn det som er under, så om du bruker feks retinol øyekrem, ikke smør vaselin over, da kan det bli for mye for øynene.

Et tips angående vaselin hvis du bruker syre, bha eller aha-syre (dette skal ikke rundt øyne), er å smøre vaselin for å beskytte øyeområdet. 

Anonymkode: 0f028...c47

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke internett der du bor? Eller hvordan har det seg at du mestrer å skrive på kvinneguiden, men ikke et enkelt Google søk? 

Anonymkode: d1efb...e6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du ikke merker noe så er det jo ikke farlig. Jeg hadde ikke gjort det. Vaselin tetter porene og man vil blant annet risikere å få milier rundt øynene. Men fungerer det for deg så er jo det bra.

Anonymkode: fec39...c9c

Det kan være fint å bruke det hvis du vil låse inn fukt ved tørr hud, altså rett og slett bruke det som maske. Først smøre hyaluronsyre og fuktighetsgivende øyekrem, og låse det inn med vaselin. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du ikke internett der du bor? Eller hvordan har det seg at du mestrer å skrive på kvinneguiden, men ikke et enkelt Google søk? 

Det må da være lov å spørre. Også er det greit å lese andres erfaringer..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Je har smurt vaselin på øyelokkene for å få lengre vipper og har aldri hørt at det skal være farlig🥰

Anonymkode: 6ef7d...b40

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 16.35):

Hvordan tenker du at hun kom seg på kvinneguiden uten internett, egentlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan også funke med kokosfett. Da den økologiske som lukter kokos med mye næringsstoffer. 

Den som er til steking har ikke så mye i seg bortsett fra at den tåler høye temperaturer. 

Anonymkode: ac6a2...789

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde personlig aldri brukt noe så fettete så nær øynene, verken på vipper, øyelokk eller under dem. 

Anonymkode: 3dc3c...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan også funke med kokosfett. Da den økologiske som lukter kokos med mye næringsstoffer. 

Den som er til steking har ikke så mye i seg bortsett fra at den tåler høye temperaturer. 

Anonymkode: ac6a2...789

Kokosfett ville jeg ikke brukt i huden, spesielt ikke ansiktshuden, for det kan føre til kviseutbrudd. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde personlig aldri brukt noe så fettete så nær øynene, verken på vipper, øyelokk eller under dem. 

Anonymkode: 3dc3c...70f

Tipset om å påføre vaselin rundt øynene for å beskytte de hvis man bruker syre, for å unngå at det kommer borti den sarte huden rundt øynene, fikk jeg anbefalt av en hudlege. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt laser under øynene, og da skal man bruke vaselin. Jeg brukte det lenge etter at huden hadde helet. Ja, du kan få milier, men de forsvinner når du slutter å bruke det fete. 

Anonymkode: 4852e...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...