AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Hei, Dette er ikke trolling. Jeg ligger oppe på natten fordi jeg ikke får sove på grunn av alt jeg har hørt, og lurer på om jeg er urimelig her. Moren min og jeg har et godt forhold, og moren min påpeker ofte at jeg er bestevenninnen hennes. Jeg ser ikke på henne som min bestevenninne, men jeg kan lufte meg og få gode råd av henne når det trengs. I går fortalte hun meg noe jeg skulle ønske jeg ikke visste. Hun og faren har en dårlig periode i ekteskapet, og hun fortalte om hvor gretten pappa er, fordi hun ikke vil ha sex med han.. og at han tafser på brystene hennes på natta, selv om hun trekker seg unna. Hun fortalte meg også at han sliter med ereksjonen.. Hele magen min vrengte seg. Jeg ble sur og ga beskjed om at jeg ikke vil høre noe som helst om sexlivet deres. Det endte med en krangel. Hun mente jeg overreagerte, og at jeg er voksen nok til å høre om slikt. Hun mente også at jeg er den eneste hun kan fortelle disse problemene til (hun har venninner, men både foreldrene mine og omgangsketsen er troende kristne). Ett siste argument var at hun og søskene hørte "mye verre ting" om hennes egen mor og far.. Er jeg urimelig? Føler hun setter seg selv i offerrollen ("jeg har ingen å prate med") og prøver å gi meg dårlig samvittighet over å ikke være åpen for å høre på hennes ekteskapsproblemer. Det er problemene i sexlivet jeg ikke vil høre noe om! Jeg er 21 år gammel, og flyttet ut etter videregående. Dette fortalte hun meg i går, når jeg var hjemme på besøk, og pappa var ute av huset. Anonymkode: 970c2...162
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Ikke normalt, og i min verden overhodet IKKE greit! Det er veldig umodent å bruke sin egen datter som bestevenninne, hun må finne seg venner på egen alder. Anonymkode: c13d2...087 7
Hannah80 Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 Tror overhodet ikke at det er en trolletråd, som du skriver. For jeg kjenner selv en dame som har samme type mor som du har. Hun snakker bl.a om problemene hun og mannen har når det gjelder sex. Informasjon som overhodet ikke passer seg å dele med ungene sine. Det er fullstendig dysfunksjonellt og veldig grenseoverskridende. Absolutt ikke normalt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Skrevet 21. mai 2023 Langt over grensen. Min mor har gjort likedan selv og har fortalt ting som er totalt uaktuelt for meg å høre. Anonymkode: 8af88...c03
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 Min mamma er sånn. Hun er også emosjonelt umoden og veldig narsissistisk. Vi har svært lite kontakt i dag, men har hatt et veldig nært og usunt forhold opp igjennom livet mitt. Anbefaler deg å sjekke ut bøkene "adult children of emotionally immature parents" og "you're not crazy, it's your mother". Kanskje du kan kjenne deg og moren din igjen. Anonymkode: 803cb...fa8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min mamma er sånn. Hun er også emosjonelt umoden og veldig narsissistisk. Vi har svært lite kontakt i dag, men har hatt et veldig nært og usunt forhold opp igjennom livet mitt. Anbefaler deg å sjekke ut bøkene "adult children of emotionally immature parents" og "you're not crazy, it's your mother". Kanskje du kan kjenne deg og moren din igjen. Anonymkode: 803cb...fa8 Takk for tips. Jeg skal sjekke det ut. Jeg tror ikke hun er narssistisk, men det er et eller annet psykisk der, det er jeg sikker på. Jeg besøker dem en gang i uken (har studier og deltidsjobb, i tillegg til at jeg vil være med venner på min egen alder) og det er guilt tripping all the way om at jeg har "forlatt" dem.. Anonymkode: 970c2...162
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for tips. Jeg skal sjekke det ut. Jeg tror ikke hun er narssistisk, men det er et eller annet psykisk der, det er jeg sikker på. Jeg besøker dem en gang i uken (har studier og deltidsjobb, i tillegg til at jeg vil være med venner på min egen alder) og det er guilt tripping all the way om at jeg har "forlatt" dem.. Anonymkode: 970c2...162 Man kan ha snev av narsissisme også, samt at noen er det man kaller for covert narcissists. Du kan jo google det, det er nemlig vanskeligere å oppdage. Men toxic høres det ut uten tvil ut som om hun er. Og det kan virkelig knekke èn, spesielt når det er familie.. Anonymkode: 803cb...fa8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #8 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei, Dette er ikke trolling. Jeg ligger oppe på natten fordi jeg ikke får sove på grunn av alt jeg har hørt, og lurer på om jeg er urimelig her. Moren min og jeg har et godt forhold, og moren min påpeker ofte at jeg er bestevenninnen hennes. Jeg ser ikke på henne som min bestevenninne, men jeg kan lufte meg og få gode råd av henne når det trengs. I går fortalte hun meg noe jeg skulle ønske jeg ikke visste. Hun og faren har en dårlig periode i ekteskapet, og hun fortalte om hvor gretten pappa er, fordi hun ikke vil ha sex med han.. og at han tafser på brystene hennes på natta, selv om hun trekker seg unna. Hun fortalte meg også at han sliter med ereksjonen.. Hele magen min vrengte seg. Jeg ble sur og ga beskjed om at jeg ikke vil høre noe som helst om sexlivet deres. Det endte med en krangel. Hun mente jeg overreagerte, og at jeg er voksen nok til å høre om slikt. Hun mente også at jeg er den eneste hun kan fortelle disse problemene til (hun har venninner, men både foreldrene mine og omgangsketsen er troende kristne). Ett siste argument var at hun og søskene hørte "mye verre ting" om hennes egen mor og far.. Er jeg urimelig? Føler hun setter seg selv i offerrollen ("jeg har ingen å prate med") og prøver å gi meg dårlig samvittighet over å ikke være åpen for å høre på hennes ekteskapsproblemer. Det er problemene i sexlivet jeg ikke vil høre noe om! Jeg er 21 år gammel, og flyttet ut etter videregående. Dette fortalte hun meg i går, når jeg var hjemme på besøk, og pappa var ute av huset. Anonymkode: 970c2...162 Moren min holdt på sånn. Fikk høre fra henne som 16 åring at hun måtte jo være utro for pappa ville ikke ha sex med henne. Så var det at hun ikke hadde hatt sex med andre enn pappa før den mannen hun var utro med. Mye usikkerhet på hvordan hun skulle håndtere det å ha sex med noen som ikke kjenner henne sånn. Så var det at pappa hadde forsøkt å voldta henne en gang. Ellers fikk vi som barn høre om andre i familien sine sexvaner og hvor enkelte hadde gjemt en piercing. Det er virkelig ikke normalt. Kan godt tenkes at det er mangler fra deres egen barndom. Jeg prater ikke sånn til mine barn, kunne ikke falt meg inn. Etter at jeg brøyt all kontakt så er det min søster som får høre om alt stakkars. Anonymkode: 25c7b...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå