Gå til innhold

Hemmelig nummer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får jeg hemmelig nummer på bla. 1881 osv ? Og hemmelig adresse?

Anonymkode: c7c10...644

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk din leverandør, på dine sider. Altså, den du får telefonregningen din fra. De fleste, om ikke alle, har slike valg på 'min side', 'mine opplysninger' og liknende.

Jeg har ICE, der går jeg på 'administret abonnement', 'innstillinger for abonnement', 'tilleggstjenester', 'visning i katalogtjenester'. Der kan jeg slå av og på visning av mitt nummer og adresse.

Anonymkode: a9d57...59d

AnonymBruker
Skrevet

For å få hemmelig addresse må du kontakte politiet. Det er politiet som tar en avgjørelse på det. Det skal litt til for at addressen din ikke skal stå i folkeregisteret.

Trusselutsatte personer kan få sperret adresse ("hemmelig adresse") i folkeregisteret, hvis politiet mener det er grunnlag for slik beskyttelse. Adressesperring finnes i to varianter. Den mildeste kalles "fortrolig adresse" (kode 7) og innebærer at adressen ikke skal utleveres til private. Den andre er "strengt personlig adresse" (kode 6) og innebærer at opplysninger om adressen ikke skal gis ut til noen. Den egentlige adressen finnes da bare i en del av folkeregistersystemet, som kun er tilgjengelig for Skatteetaten. Kun autoriserte personer i Skattedirektoratet vil da ha tilgang til adressen."

https://dinutvei.no/lover-beskyttelse/hemmelig-adresse-adressesperre-ny-identitet-og-skjerming/

Anonymkode: 76cea...2f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekk din leverandør, på dine sider. Altså, den du får telefonregningen din fra. De fleste, om ikke alle, har slike valg på 'min side', 'mine opplysninger' og liknende.

Jeg har ICE, der går jeg på 'administret abonnement', 'innstillinger for abonnement', 'tilleggstjenester', 'visning i katalogtjenester'. Der kan jeg slå av og på visning av mitt nummer og adresse.

Anonymkode: a9d57...59d

Jeg har Telia. Hva gjør jeg da?

AnonymBruker
Skrevet

Men kan jeg bestille pakker på nett da? Feks. Klær ol ?

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bestille fra Internett om man har hemmelig nummer?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle det være en hindring? 

Anonymkode: 206fc...08f

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja hvorfor skulle man ikke kunne det?

Anonymkode: 4b44d...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...