Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I amminga sitter jeg mye og scroller på telefonen for å få tida til å gå og for ikke å sovne. Det går mye i TikTok og jeg oversvømmes av disse perfekte TikTok-mødrene som har leggerutiner og pedagogikk leietid med barna hver gang. De forteller om hvor både slitsomt og perfekt livet er mens de legger perfekt sminke. Jeg blir kjempestressa! Jeg lar babyen kjøre sitt eget tempo og har ikke leggerutiner eller noen ting. Hen er 3 måneder nå og en skikkelig rolig og fin baby. Jeg tenker at hen snart bør ha en av lurene i senga i løpet av dagen og en mer fast leggetid. Nå sober hen i stua på dagtid og legger seg rundt 10-11 på kvelden. Sover fra og til fra rundt 7 og ammer flere ganger før leggetid. Driver alle med leggerutiner og fast leggetid på nyfødte?! 

Anonymkode: f79d2...496

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Du er på feil #momtok! 😅Jeg skroller fort over sånne "perfekte" mammaer, og til slutt får du de tiktokmammaene som stitcher sånne videoer og lett ironisk spør hva de egentlig røyker mens rotet flyter i bakgrunnen. Det er den momtoken du vil være på🫠

Husk at algoritmen gir deg mer av det du ser mye på, så skroll fort videre eller søk opp det motsatte av disse perfekte folka

Anonymkode: 51877...891

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi kun rutine ved leggetid, som er fast «siste måltid» før natta. Har aldri tenkt vi skulle ha rutiner på søvn eller mating, følger barnets signaler. Og har det helt topp med det! 

Anonymkode: a1ca8...046

AnonymBruker
Skrevet

Så bra å høre!!! Jeg blir helt gal av dem. Spesielt de som er 4 dager gravide og lister opp alle symptomene de har 😂😂

jeg skal forsøke å søke meg over til riktig side av momtok! ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! I amminga sitter jeg mye og scroller på telefonen for å få tida til å gå og for ikke å sovne. Det går mye i TikTok og jeg oversvømmes av disse perfekte TikTok-mødrene som har leggerutiner og pedagogikk leietid med barna hver gang. De forteller om hvor både slitsomt og perfekt livet er mens de legger perfekt sminke. Jeg blir kjempestressa! Jeg lar babyen kjøre sitt eget tempo og har ikke leggerutiner eller noen ting. Hen er 3 måneder nå og en skikkelig rolig og fin baby. Jeg tenker at hen snart bør ha en av lurene i senga i løpet av dagen og en mer fast leggetid. Nå sober hen i stua på dagtid og legger seg rundt 10-11 på kvelden. Sover fra og til fra rundt 7 og ammer flere ganger før leggetid. Driver alle med leggerutiner og fast leggetid på nyfødte?! 

Det høres ut som du har en helt normal barseltid. Ingen av mine barn hadde rutiner da de var 3 måneder. Det kommer gradvis. 

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 hadde vi null rutiner så tidlig, fulgte baby og det funket veldig fint for oss. Nr 2 kom fort inn i rutiner bare fordi hun måtte henge med på de rutinene vi hadde til eldste, ingenting jeg gjorde bevisst. Men jeg syntes det var veldig behagelig å ha en liten baby med faste rutiner. Nå kommer snart nr 3 og jeg håper vi klarer å få inn litt rutiner fra tidlig av, men det er ikke noe jeg kommer til å stresse med, ser ann babyen.

Jeg tror at det viktigste for å få gode rutiner gjennom dagen er å stå opp til samme tid og ha faste mønstre tidlig på dagen, da opplevde jeg at kveldsrutinen kom av seg selv. 

Anonymkode: 47f9e...743

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, de fleste mødre og babyer er som deg og ikke som de på Tiktok😊 Vi fulgte også bare babyen da den var tre måneder, og gjør det forsåvidt enda ved fem - bare at nå har hun av seg selv samlet de mange små duppene til tre og sovner tidligere om kvelden enn før. Kveldsrutinen består av å skifte bleie å ta på pysjamas🤷‍♀️ Neppe spennende nok til en video, men funker for oss✌️ Senk skuldrene, kos deg med babyen og tenk på at du er verdens beste mor til akkurat din baby❤️

Anonymkode: fc6e4...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...