Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forlovelsesringen er jo en annen enn gifteringen. Gifteringen er mest praktisk at er liten, mange foretrekker helt flat fordi man skal bære den resten av livet uten å ødelegge den eller at den kommer i veien. 

Mens forlovelsesringen er mere et smykke med affeksjonsverdi som man ikke nødvendigvis bærer veldig lenge, og ikke er noe sosial kode om at man skal behøve å ha på seg i det hele tatt til enhver til om man ikke vil det. Etter man er gift ligger den jo bare i smykkeskrinet sammen med andre hjertekjære smykker man mimrer over 

Anonymkode: 3924e...3f4

Det er svært vanlig å bære både forlovelsesringen og gifteringen. Det er til og med de som kun omgraverer forlovelsesringen.

Anonymkode: d8641...a67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forlovelsesringen er jo en annen enn gifteringen. Gifteringen er mest praktisk at er liten, mange foretrekker helt flat fordi man skal bære den resten av livet uten å ødelegge den eller at den kommer i veien. 

Mens forlovelsesringen er mere et smykke med affeksjonsverdi som man ikke nødvendigvis bærer veldig lenge, og ikke er noe sosial kode om at man skal behøve å ha på seg i det hele tatt til enhver til om man ikke vil det. Etter man er gift ligger den jo bare i smykkeskrinet sammen med andre hjertekjære smykker man mimrer over 

De fleste jeg kjenner har enten giftering og forlovelsesring i ett, dvs kun den glatte ringen. Eller bruker begge ringene samtidig. 

Det er jo uansett enda mer bortkastet å ha en ring som bare skal ligge i et smykkeskrin, hva er poenget med det?

Anonymkode: dc72e...a76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er langt fra noen golddigger og hadde blitt lykkelig for en ring til 19000 av en ufør mann, men om mannen min tjente en mill og kom med en ring til 20.000 hadde jeg blitt temmelig sjokka og paff med mindre han fridde på en ferie i Maldivene som kostet 60.000 fra hans lomme😂 Det er bra du pepper han litt, ingen vil gifte seg med en gjerrigknark! 

Hvor mye skal ringen du kjøper til mannen koste da?

Anonymkode: da2fd...934

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke dette med forventninger til verdi på forlovelsesringen. Og at man blir sur om den ikke er dyr nok. Det er vel mannen og ikke ringen man gifter seg med. Jeg er ikke typen som prioriterer å bruke mye penger på feks dyre vesker, dyr bil etc. Synes det er unødvendig å bruke et tosifret antall tusen på et smykke. 
Og jo: Både mannen og jeg tjener godt. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Etter man er gift ligger den jo bare i smykkeskrinet sammen med andre hjertekjære smykker man mimrer over 

Jeg kjenner ingen som ikke bruker forlovelsesringen sin i det daglige, hvor har du dette fra? Er det vanlig i din omgangskrets? 

Jeg har vært gift i 14 år og bruker begge ringene hver dag. Begge på ringfingeren på høyre hånd. Gifteringen innerst, nærmest hjertet. 

Anonymkode: c3443...856

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De fleste jeg kjenner har enten giftering og forlovelsesring i ett, dvs kun den glatte ringen. Eller bruker begge ringene samtidig. 

Det er jo uansett enda mer bortkastet å ha en ring som bare skal ligge i et smykkeskrin, hva er poenget med det?

Anonymkode: dc72e...a76

Ok, det ville ikke jeg ha gjort. Kjenner ingen som går med to ringer heller. 

Har mange smykker som bare ligger i smykkeskrinet eller kun brukes ved spesielle anledninger. Noen ganger når jeg rydder og sorterer så går jeg til smykkeskrinet og mimrer over anledningene, det er mye affeksjonsverdi i det. Generelt i ting man ikke bruker som f eks en arvet bunad eller sølvskje eller syskrin i tre også. Man trenger ikke å bruke ting hver dag for at man skal være glad i det :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært gift i 14 år og bruker begge ringene hver dag. Begge på ringfingeren på høyre hånd. Gifteringen innerst, nærmest hjertet. 

Det var veldig koselig, med gifteringen innerst fordi det er nærmest hjertet ❤️

Men personlig ville jeg nok ikke brukt begge ringene fast, men den som er mest anvendelig og nøytral. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke fridd til samboeren og vi har vært sammen ca 15 år. Har selv inntekt rundt millionen men om hun hadde kommet med litt av dei meningene om verdier på ringer som er i denne tråden så hadde det egentlig vært en god grunn til å ikke være sammen lenger.

Anonymkode: b97e5...aff

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min kosta under 500kr. 
Det er en art deco ring, unika lagd av en tysk mester ca 1923-1927. Steinen er grønn, muligens smaragd men hvem vet🤷‍♀️

For meg har den en verdi som ikke kan måles i penger.

For min del ville en tilfeldig diamantring fra butikk vert like velkommen, men ha mangla litt sjel på en måte.

Anonymkode: 732cc...76a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det har vært et generasjonsskifte når det gjelder frierringer i Norge, og nå frir de fleste med en annen ring enn gifteringen og bruker begge ringene. Ikke alle, men dette er mer og mer vanlig. Når det gjelder ringen man frir med, er det alle viktigste å fri med en ring som du tenker at hun vil like – ikke hva den koster. En enstens brilliantcut på over 1ct til 200 000,- vil for mange være en ring de ikke tør gå med til hverdags. det jeg ville gjort er å se hva slags smykker hun går med, er det hvitt eller gult gull? Liker hun det enkelt med en sten eller liker hun mye "bling" kan du velge noe med flere stener. (en stor sten er mye mer kostbart enn mange små) Er hun klassisk og konservativ, ville jeg gått for briliantslip, mens om hun er mer opptatt av trender, kan du vurdere smaragdslip eller en oval for eksempel. Har hun tynne fingre, er det fint med en tynn ringskinne, mens har hun tykkere fingre, er det bedre med en litt tykkere ringskinne. Man skal heller aldri undervurdere en arvet ring. Det er veldig fint å fri med noe personlig med en historie. Det kan være lurt å alliere seg med en av hennes venninner om man er usikker.

Endret av Helene1982
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som ikke bruker forlovelsesringen sin i det daglige, hvor har du dette fra? Er det vanlig i din omgangskrets? 

Bare å komme på slikt.

Anonymkode: e817e...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Er kun kvinner som snakker om prisen forlovelsesringer, dette snakker ikke menn om

Anonymkode: 4a81a...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fridde med en plastring fra Glitter til 20 kroner. Fremdeles gift 😊

Gifteringene våre er lagd av stein og kosta vel rundt 100 kroner stykk. Sterk symbolikk for oss 😊

Anonymkode: 7ed7c...0a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nå har jeg ikke fridd til samboeren og vi har vært sammen ca 15 år. Har selv inntekt rundt millionen men om hun hadde kommet med litt av dei meningene om verdier på ringer som er i denne tråden så hadde det egentlig vært en god grunn til å ikke være sammen lenger.

Anonymkode: b97e5...aff

Det sier alt om hvor lite du verdsetter henne da 🤔

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt litt gretten om mannen min hadde kasta bort tusenvis av kroner på en ring som bare skal brukes i kort tid uansett. Da ville jeg heller hatt en ferietur for de pengene. 

Anonymkode: f6dfc...2ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er kun kvinner som snakker om prisen forlovelsesringer, dette snakker ikke menn om

Anonymkode: 4a81a...1fb

Tro om igjen, det var menn som skapte gullindustrien, sølvindustrien og diamantindustrien og nå i nyere tid de siste årene industrien for syntetiske lab-diamanter  og som har satt prisen på dem og bryr seg mer enn noen andre om det 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner mange unge kvinner med store, dyre ringer. Hus og barn. Og ingen av dem er gift, eller har planer om det. 

Vi ble enige om å gifte oss etter noen mnd, kjøpte (billige) gullringer sammen, og giftet oss fem mnd etter det. Brukte pengene på bryllupet. 

Å faktisk gifte seg er vel poenget med å forlove seg?

Anonymkode: 3163b...d39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Juliv skrev (2 timer siden):

Den bør være så dyr at det «svir» litt når han drar kortet ;) det viser at han er klar for forpliktelsen. 

Jeg bryr meg ikke selv om dyre ringer. Har kun en enkel gullring/giftering selv, men ser jo tankegangen.

Anonymkode: 5493f...f8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker min ring i rustfritt stål til et par hundre kroner. Hadde returnert den om jeg hadde fått en diamantring.

Anonymkode: a13b2...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...