Gå til innhold

Forlovelsesring - hvor dyr?

Agaton

Anbefalte innlegg

Hadde en samtale med en kompis. Han skal fri til dama si og jeg sa (litt på fleip) "da får du kline til med en skikkelig ring". Han har råd til det, så tenkte det var greit. Han var litt skeptisk og foreslo / viste meg ringer som det rett og slett var litt pinglete størrelse på (diamant altså).

Hva er deres preferanser/erfaringer? 1 karat? 0.5? og beløp? 10k? 20? 30? mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Agaton skrev (1 minutt siden):

Hadde en samtale med en kompis. Han skal fri til dama si og jeg sa (litt på fleip) "da får du kline til med en skikkelig ring". Han har råd til det, så tenkte det var greit. Han var litt skeptisk og foreslo / viste meg ringer som det rett og slett var litt pinglete størrelse på (diamant altså).

Hva er deres preferanser/erfaringer? 1 karat? 0.5? og beløp? 10k? 20? 30? mer?

Du har hvertfall  ikke peiling 😂 du får ikke 1 karat for 30.000!

0,75 ish er 75-80k! Kjøp en GIA sertifisert! 

0,3-0,5 er for de fleste en kjempe flott ring.

Vi kjenner ikke mannen, økonomi, livsstilen ei heller damen han skal fri til. Noen blir glad for en 0,2 andre forventer mer.

Lykke til 😊

Anonymkode: f017a...576

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker en ring som passer meg, og som jeg liker. Det ble derfor en ring med safir og diamanter rundt. :)

Min forlovelsesring kostet 12 000 kr, hans kostet 8000 kr. Vi valgte ringene sammen. 

Med andre ord; karat er ikke så viktig, at de passer oss er viktigere. ;)

Endret av SPOCA
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min er en karat - men det er fordelt på 3 steiner. Den største er 0,6. jeg syns den er fin og får stadig komplimenter for den

Anonymkode: 962ec...10a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryr meg ikke. Gifter meg ikke for å skryte av ringen min, men for å tilbringe livet med mannen. Bare den er fin. 

Anonymkode: da2fd...934

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville ha den minste størrelsen for jeg liker det bedre, synes det ser mer elegant ut, og så blir den ikke så i veien, mer praktisk.  Jeg hadde ikke likte å gå rundt med en stor diamant. Jeg tenkte også litt på pris, da jeg ikke ville han skulle blakke seg helt, jeg synes det var viktigere at vi sparte penger til framtida vår. Men hvis jeg skal være ærlig så var det mest av alt fordi jeg er litt klumsete, så hadde ikke turt å gå med ring til flere titusener. Er litt usikker på hvor mye han betalte for min, men tror det var ca. 5000 kr. 

Anonymkode: 8b443...aa7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns man skal kline til med en skikkelig ring ja. 

En ting er om man er 20 år og student, da er en ring til 4000 kjempe søtt og koselig. 

Men som voksen og etablert bør ringen ligge på minst 20-30.000 om man har en helt normal lønn på 400.000 i året. Den amerikanske "regelen" er at ringen skal koste tre månedslønner, men det syns jeg blir bortkastet penger for det er viktig å ha nok penger til en skikkelig bryllupsreise også. Bryllupet i seg selv trenger ikke koste så mye om man ikke har råd til det, men har man råd så er det ikke bryllupet man skal være gjerrig på. 

En som tjener 900.000 i året bør naturligvis gjenspeile det med ringen. 

Anonymkode: 3924e...3f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en enkel, glatt gullring "bare" da han fridde i januar 2001. Mer enn bra nok for meg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør være så dyr at det «svir» litt når han drar kortet ;) det viser at han er klar for forpliktelsen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kostet ca 10-12 tusen tenker jeg. Syns det er ganske mye å bruke på en ring. Eller, jeg syns det var en fin gest og syns at det var «nok». Veldig fornøyd med ringen den er nok ikke blant de minste diamantene 

Anonymkode: 25905...353

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns man skal kline til med en skikkelig ring ja. 

En ting er om man er 20 år og student, da er en ring til 4000 kjempe søtt og koselig. 

Men som voksen og etablert bør ringen ligge på minst 20-30.000 om man har en helt normal lønn på 400.000 i året. Den amerikanske "regelen" er at ringen skal koste tre månedslønner, men det syns jeg blir bortkastet penger for det er viktig å ha nok penger til en skikkelig bryllupsreise også. Bryllupet i seg selv trenger ikke koste så mye om man ikke har råd til det, men har man råd så er det ikke bryllupet man skal være gjerrig på. 

En som tjener 900.000 i året bør naturligvis gjenspeile det med ringen. 

Han tjener en mill i året. I tillegg har han gjort gode investeringer og har nok cash. Og dette var litt mitt poeng også da jeg snakket med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juliv said:

Den bør være så dyr at det «svir» litt når han drar kortet ;) det viser at han er klar for forpliktelsen. 

Bra regel! Skal si det til ham. "Hey XXX, det skal svi litt!" 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.thune.no/elegance-diamantring-0-70ct

https://www.thune.no/elegance-diamantring-1-00ct

Prisen stiger ganske fort med karaten 😀

oj. nyttig! hmmm...nesten så jeg synes 0.7 er stort nok, rent estetisk. blir fort litt "Dallas" eller "Falcon Crest" over det hele om den er for diger, eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forlovelsesringen min mann fridde med var en enstens diamantring på 1,5 karat. Jeg vet ikke akkurat hvor mye han betalte, men ringen er forsikret for 145000 kr så sikkert rundt den prisen et sted 

Anonymkode: 48311...59e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Agaton skrev (13 minutter siden):

Han tjener en mill i året. I tillegg har han gjort gode investeringer og har nok cash. Og dette var litt mitt poeng også da jeg snakket med ham. 

Jeg er langt fra noen golddigger og hadde blitt lykkelig for en ring til 19000 av en ufør mann, men om mannen min tjente en mill og kom med en ring til 20.000 hadde jeg blitt temmelig sjokka og paff med mindre han fridde på en ferie i Maldivene som kostet 60.000 fra hans lomme😂 Det er bra du pepper han litt, ingen vil gifte seg med en gjerrigknark! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sikker på at dama vil ha en diger diamantring? Jeg hadde heller ville hatt en liten glatt ring med minst mulig dilldall. Iallefall ingen diger diamant, det hadde jeg ikke gått med, rett og slett. 

Anonymkode: dc72e...a76

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikker på at dama vil ha en diger diamantring? Jeg hadde heller ville hatt en liten glatt ring med minst mulig dilldall. Iallefall ingen diger diamant, det hadde jeg ikke gått med, rett og slett. 

Godt poeng. Det må faktoreres inn her, ja. Skal ta det med i praten. Hun er definitivt ikke en flashy type. Men hun er ganske tradisjonell og setter stor pris på oppmerksomhet fra ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forlovelsesringen er jo en annen enn gifteringen. Gifteringen er mest praktisk at er liten, mange foretrekker helt flat fordi man skal bære den resten av livet uten å ødelegge den eller at den kommer i veien. 

Mens forlovelsesringen er mere et smykke med affeksjonsverdi som man ikke nødvendigvis bærer veldig lenge, og ikke er noe sosial kode om at man skal behøve å ha på seg i det hele tatt til enhver til om man ikke vil det. Etter man er gift ligger den jo bare i smykkeskrinet sammen med andre hjertekjære smykker man mimrer over 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forlovelsesringen er jo en annen enn gifteringen. Gifteringen er mest praktisk at er liten, mange foretrekker helt flat fordi man skal bære den resten av livet uten å ødelegge den eller at den kommer i veien. 

Mens forlovelsesringen er mere et smykke med affeksjonsverdi som man ikke nødvendigvis bærer veldig lenge, og ikke er noe sosial kode om at man skal behøve å ha på seg i det hele tatt til enhver til om man ikke vil det. Etter man er gift ligger den jo bare i smykkeskrinet sammen med andre hjertekjære smykker man mimrer over 

Litt dårlig bilde pgr nattblits. Men jeg bruker både forlovelsesring og giftering sammen. Mannen har kun giftering. 

IMG_5807.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...