Gjest Jersey Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Når man finner en vare på kiwi som går ut samme dagen så kan man få den gratis eller til halv pris, men hvordan sier man ifra om dette i kassen på en diskret måte uten å bli sett veldig rart på av alle rundt? (student her ja...hehe... )
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Du må jo ikke si fra i kassen. Kanskje det finnes noen på lageret eller noe som kan skrive en lapp til de i kassen?
Cupcake Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Neida, det går så bra så. Har funnet masse gratis mat da vi bodde i nærheten av en Kiwi for et par år siden. Det vi pleide å gjøre var å legge alt det vi skulle betale for på båndet først, og så når alt var "bippet igjennom" viste vi det vi hadde funnet og så sa vi: "Dette har gått ut på dato", og så skrev de det som regel på en lapp, og bare la det sammen med de andre varene. Ikke noe problem.
Gjest Fantus Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Da jeg jobba på kiwi tok de kundene som fant noe gammelt det med til kassa nåe de skulle betale for andre ting, sånn som Cupcake sier. Kan aldri huske at det var noen andre kunder som kommenterte det eller så rart på den som sa fra. Det var jo oss ansatte det var flaut for, det var jo vi som ikke hadde rydda godt nok i hyllene...
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Hei Jersey! Garantien gjelder matvarer som går ut på dato IDAG og IMORGEN! (Ennå bedre!) Du tar med deg varene til kassa. Jeg legger først på varene jeg skal kjøpe, og deretter de andre, og sier fra "Og disse går ut på dato". Enten skriver de ut kvitteringer for det, eller de skyves over båndet uten videre. Eneste gangen jeg har fått sure blikk, var da jeg fant så innmari mye forskjellig (varer for 600 kr!), og kassadamen måtte skrive kvitteringer og summere prisene på alle forskjellige matvarene. Men altså ellers er det ingen som bryr seg. Husk at dette er et offisielt tilbud fra Kiwi (står jo plakater over hele butikken om det), så det er ingen ting å skjemmes over. Og Fantus: Jeg synes ikke betjeningen trenger være flaue for det. Jeg er bare kjempehappy over å finne gratis mat! Har ikke tenkt det på den måten noen gang.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Og Fantus: Jeg synes ikke betjeningen trenger være flaue for det. Jeg er bare kjempehappy over å finne gratis mat! Har ikke tenkt det på den måten noen gang. ← Vel, at du KLARER å finne mat som har gått ut på dato betyr at betjeningen ikke har gjort jobben sin (siden de plikter å fjerne disse varene før de går ut..) og veldig mange steder får de ansatte skikkelig kjeft etterpå om dette skjer.. Så er nok endel av dem som blir både flaue og grinete ja.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 Får de ansatte kjeft? Dårlig personalpolitikk spør du meg! Det var litt ekkelt å tenke på. Er det sånn Kiwi behandler de ansatte?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Har hørt folk gjemmer mat også, nederst og sånn, og plukker den frem når tiden er moden... "OJ, denne var gått ut på dato den gitt..." Personlig vil jeg aldri få meg til å gå i kassen med utgåtte varer, men det er meg
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 Har hørt folk gjemmer mat også, nederst og sånn, og plukker den frem når tiden er moden... "OJ, denne var gått ut på dato den gitt..." ← Det skjedde i en butikk jeg jobbet i for en tid tilbake. Folk kunne gjemme maten på de utroligste steder. Merkelig... Dette var ikke i en Kiwibutikk en gang...
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Synes ikke de ansatte skal ha kritikk eller føle at de ikke har gjort jobben sin....Kiwi har en politikk som sier at du får varen dersom den går ut på dato i dag eller i morgen. Er det meningen at de ansatte skal kaste dette dersom de finner dette før kundene? Det er jo bedre at noen får nytte av dette isteden for at det bare blir kastet. Synes dette er et pluss for både butikk og kunder
Gjest Fantus Skrevet 8. januar 2006 #12 Skrevet 8. januar 2006 Den kiwibutikken jeg jobba i var veldig oppsatt på å vare en bra butikk. Vi rydda og vaska ofe, hadde fulle hyller og hadde alltid masse fersk frukt og grønnsaker (kiwi har garanti på det også vet dere, dobbel pris tilbake hvis kunden ikke var fornøyd) Og sjefen ga oss ansvar for å rydde i hyllene og si fra så vi kunne sette ned prisen på varer som snart gikk ut på dato. Og sjefen kjefta ikke når vi ga bort gamle ting, men jeg ble hverfall flau når jeg hadde ansvaret for kjøttvarene og en kunde fant den eneste gamle kyllingfileten jeg ikke hade lagt merke til da jeg rydda... Man legger jo litt stolthet i arbeidet sitt da, selvom det "bare" er rydding... Gamle varer blir forresten gitt til frelsesarmeen eller fattighuset når de går ut på dato. Og det er jo ikke et pluss for butikken da. De taper jo masse penger på å gi bort ting gratis.
Gjest 1.gjest Skrevet 8. januar 2006 #13 Skrevet 8. januar 2006 Det var da bra å høre, Fantus! Men vet du hvor alle andre Kiwibutikker gjør av mat som går over dato? Alle har vel ikke en Frelsesarmé i nærheten? Når dere rydder i hyllene, fjerner dere varer som går ut på dato IMORGEN også, eller får de lov til å ligge? Takk for svar.
Gjest Fantus Skrevet 8. januar 2006 #14 Skrevet 8. januar 2006 Når dere rydder i hyllene, fjerner dere varer som går ut på dato IMORGEN også, eller får de lov til å ligge? Takk for svar. ← Det husker jeg jammen ikke... Er noen år siden jeg jobba på Kiwi nå.
Pasha Skrevet 8. januar 2006 #15 Skrevet 8. januar 2006 nå har jeg ikke sett dette spesielt på kiwi da. men jeg har sett at noen matbutikker setter ned de varene som går ut på dato i morgen på tilbud.. kansje sånn de gjør det. med siden kiwi har dne greia at da får du varen gratis så kanskje de fjerner den
liv Skrevet 8. januar 2006 #16 Skrevet 8. januar 2006 Kiwi fjerner de som går ut i morgen ja, det er de som blir sendt til Frelsesarmeen eller tilbake til produsenten/kastet. Dagen før "i morgen", dvs. to dager før varen går ut, er de ofte satt ned da.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #17 Skrevet 9. januar 2006 Får de ansatte kjeft? Dårlig personalpolitikk spør du meg! Det var litt ekkelt å tenke på. Er det sånn Kiwi behandler de ansatte? ← Ja. Jeg synes ikke personalbehandlingen var god på kiwi da jeg jobbet der iallefall. Og sjefene blir sure når kunder kommer og finner varer utgått på dato. "Det er jo ikke meningen man skal lete." Men kundene gjør jo ikke noe galt. Det er jo Kiwi som selv har laget disse reglene. Det er butikkene sin egen skyld hvis kunden finner varer - ikke kundene som skal bli stemplet som noe negativt!!
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #18 Skrevet 9. januar 2006 Ja. Jeg synes ikke personalbehandlingen var god på kiwi da jeg jobbet der iallefall. Og sjefene blir sure når kunder kommer og finner varer utgått på dato. "Det er jo ikke meningen man skal lete." Men kundene gjør jo ikke noe galt. Det er jo Kiwi som selv har laget disse reglene. Det er butikkene sin egen skyld hvis kunden finner varer - ikke kundene som skal bli stemplet som noe negativt!! ← Nå gjelder vel dette egentlig en enkelt butikk og ikke hele kiwikjeden?
Orestes Skrevet 9. januar 2006 #19 Skrevet 9. januar 2006 Skulle ønske jeg hadde Kiwi her jeg bor, jeg. Men jeg får nøye meg med varer som har halv pris grunnet dato. Ellers irriterer det meg grovt å finne varer som er utgått, særlig dersom jeg ikke oppdager det før jeg kommer hjem. Ser jeg noe i hyllene som er gammelt gjør jeg diskret betjeningen oppmerksom på det, selv om det har vært fristende å rope ut: "Stopp de pølsebrødene, de stikker av!"
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #20 Skrevet 10. januar 2006 selv om det har vært fristende å rope ut: "Stopp de pølsebrødene, de stikker av!" ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå