Polly Ester Skrevet 13. mars 2002 #1 Skrevet 13. mars 2002 Jeg bruker Outlook Express som standard mail program, men ønsker å bruke Microsoft Outlook. Jeg har to Hotmail kontoer jeg ønsker å knytte til Microsoft Outlook, men får det ikke til. Jeg har gjort det før, ved å gå på verktøy - kontoer - legg til, og så skrive visningsnavn osv. Men, denne gangen får jeg det ikke til. Er det fordi jeg har oppdatert versjon av Microsoft Outlook? Tror det er 6 jeg har. Hotmail har HTTP som inngående mailserver, og jeg vet ikke hva jeg skal skrive på incoming mail server siden de to valgene jeg har er pop3 eller IMAP. Noen som vet om det er umulig å få gjort dette, eller om det finnes en mulighet å knytte Hotmail til Microsoft Outlook. Jeg ønsker altså å vite hva jeg skal skrive i feltene incoming mailserver og outgoing mailserver. 12
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #2 Skrevet 13. mars 2002 Er ikke sikker, men jeg tror ikke at det går an å knytte hotmail til Outlook. Den kan bare hentes på nettet. Et alternativ er å laste ned MSN Explorer. Da vil du få beskjed når det kommer mail. Er som sagt ikke helt sikker, men ganske...
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #3 Skrevet 13. mars 2002 gå på hotmail sine sider og finn pop-innstillingene der.
Catzy Skrevet 13. mars 2002 #4 Skrevet 13. mars 2002 Det går helt fint å koble hotmail til Outlook. Jeg kjører det selv, så det vet jeg. Kjører engelsk outlook 6, så instruksjoner er som følger: Klikk Tools | Email accounts Velg "Add a new email account" Velg HTTP Fyll ut det du trenger å fylle ut, og velg Hotmail / MSN eller Other der det står Server information Og da skal det vel bare være å klikke Next og Finish, tenker jeg. MEN Hotmail-kontoen legger seg litt annerledes enn "vanlig" mailkonto. Den blir liggende over inbox'en din. Men bare klikk på inbox under Hotmail, og så vil den synkronisere med hotmailkontoen din på nettet. (Full integrering her, sletter du ting i outlook, slettes de i på internett også!) Catzy12
Polly Ester Skrevet 13. mars 2002 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2002 Problemet er jo at jeg ikke får opp HTTP opp som valg til server. Det eneste det står i rullegardinmenyen er pop3 og IMAP. Jeg var inne på Microsoft en gang til for å sjekke, men jeg har gjort det slik du beskriver, og det går ikke. Jeg må antakeligvis legge til innkommende og utgående server manuelt, men jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Kunne du gått inn på hotmail i outlooken din og sett hva det står som inng. og utg. server, så kanskje jeg kan skrive det samme manuelt?12
Catzy Skrevet 14. mars 2002 #6 Skrevet 14. mars 2002 Hmmm, jeg kjører Outlook 2002 / Outlook for Win XP. Den har kanskje noen andre måter å gjøre ting på. Det eneste jeg får opp av Server Information er url'en http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp Sjekk i hjelpefila (F1) om det står noe spesielt om HTTP-mail der. Catzy12
Polly Ester Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2002 Takker for svar. Nå er jeg en utålmodig sjel, så jeg har lett litt rundt for å prøve å finne noen svar. Jeg har MO 2000, og der går det ikke an å legge til hotmail. Og så løste jeg alle problemer - hvis det kan kalles problem - ved å laste ned IncrediMail. Og det var et veldig morsomt og lett mailprogram. De gjorde alt for meg nesten helt automatisk. Og det er jo bare så mye morsommere å skrive og sende mail nå. 12
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #8 Skrevet 15. mars 2002 Hva er serveradressen til yahoo.no ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå