Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har bestemt meg for og slutte med alkohol. Grunnen er veldig enkel. Det er rett og slett mer trist enn det er gøy. Jeg har alltid hatt det slikk, så dette er ikke noe nytt for meg. Men denne tristheten har de siste årene blitt mye sterkere. Det er en følelse av ensomhet og dårlig selvfølelse. Den kan vare i to til tre dager etter jeg har vært ute. Dette skjer ikke hver gang  jeg er ute. Men det er veldig lite som skal til før det blir mørkt og trist. Sist jeg var ute var det at kompisen min reiste hjem fra byen og at det ikke var noen jeg kjente på puben vi var på.

Så til problemet. Kjæresten min vet ikke hvordan jeg har det når jeg drikker. Hun er med i en veldig bra jente gjeng som ofte samles i helger og fester. Jeg blir veldig ofte spurt om og være med og jeg sier som regel nei. Det er helt supere jenter. Men jeg føler meg bare mer og mer drit etter som alhohol nivået stiger. Kjæresten min er veldig lei av at jeg sier nei. Hun ønsker og ha meg med. Men hu vet ikke hvordan jeg har det. Eller hu vet helt sikkert at det er noe.

Hvordan skal jeg forklare det? Og er det noen andre som sliter med og bli trist og ensom når dere drikker? 

Det jeg er redd for er at hun skal tru jeg er depremert eller noe annet. Jeg fungerer helt super i hverdagen og dette problemet kan oppstå vis jeg har mye og gjøre eller det er mye stress. Men det er ikke så ille når jeg er edru.

Til info er jeg en mann i 30 åra. Jeg og kjæreste min har to barn sammen. En i barnehage alder og en som går på skolen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det som det er. Det er vanlig å bli deprimert av alkohol. 

Det er fornuftig av deg å slutte med alkohol når det påvirker deg sånn. Fortell kjæresten din rett ut at du får det ikke noe greit når du drikker og at hun må respektere at å holde deg unna alkohol og fest er noe du må gjøre for å ivareta helsen din. Om hun prøver å presse deg er hun ikke noe å samle på, men er ganske sikker på at hun kommer til å forstå og støtte deg hvis du er ærlig 

Anonymkode: a1a77...8c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forklare problemet. Det står stor respekt i å ta et slikt valg når alkoholen gir deg så mye fylleangst. Kanskje du kan være med på fest edru? Du er sikkert en hyggelig kar å være med edru også 😊 Det er uansett best å være åpent om slikt med den du elsker, så hun ikke går og grubler på hva som er galt.

Anonymkode: 43e39...eb3

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...