Gå til innhold

Quetapine, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på denne medisinen siden Oktober. Har tatt blodprøver fordi jeg føler meg så trøtt å sløv hele dagene, å mangler energi. Blodprøvene var fine å mangler ingenting. Hadde dere også sånne bivirkninger i så lang tid,vurderer faktisk å slutte da jeg føler meg uopplagt/svimmel å trøtt/sliten. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med legen din.

Anonymkode: ff9ba...cc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta det med legen din.

Anonymkode: ff9ba...cc4

Jeg fikk dette fordi jeg ikke fikk sove, legen har sagt jeg kan slutte når jeg vil. Ho sir det kan være bivirkningene så hun skrev ut cipralex. Men jeg ønsker ikke å begynne med dette da angsten min er mye bedre:) 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (4 minutter siden):

Har gått på denne medisinen siden Oktober. Har tatt blodprøver fordi jeg føler meg så trøtt å sløv hele dagene, å mangler energi. Blodprøvene var fine å mangler ingenting. Hadde dere også sånne bivirkninger i så lang tid,vurderer faktisk å slutte da jeg føler meg uopplagt/svimmel å trøtt/sliten. 

Jeg har brukt de i 5-6 år for søvn. Jeg sliter veldig med søvn uten disse pillene. Bruker lav dose 75 mg. Jeg er ikke uopplagt eller annet pga de.

Bestill time til legen.

Anonymkode: ac8f7...f13

AnonymBruker
Skrevet

Strålende medisin som gir god søvn. Hadde ikke kunnet være i jobb uten. 

Anonymkode: eeafc...d80

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått denne medisinen. Ble helt slått ut av minstedosen. Jeg prøvde da å dele den i to, ble fortsatt slått ut dagen etterpå. Nå deler jeg lille tabletten i 4. Det fungerer for meg. Men, tar den bare innimellom, i perioder hvor jeg virkelig ikke får sove. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (20 minutter siden):

Jeg fikk dette fordi jeg ikke fikk sove, legen har sagt jeg kan slutte når jeg vil. Ho sir det kan være bivirkningene så hun skrev ut cipralex. Men jeg ønsker ikke å begynne med dette da angsten min er mye bedre:) 

Men hvorfor Cipralex for søvn?

Anonymkode: d01db...53f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar for søvn, men jeg sliter med opptaket på den. Jeg merker den litt på kvelden, men ikke noe ekstra på morgenen. Den kan sitte litt i for enkelte. 

Anonymkode: 55c01...d94

AnonymBruker
Skrevet

De bivirkningene skal ikke vare så lenge. De to tre første månedene er normalt. Be om å få bytte preparat 

På meg funker det motsatt, får ingen effekt på søvn lenger i det hele tatt 

Anonymkode: 4d621...cc2

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (30 minutter siden):

Det er vanlig, men du venner deg mer til det etterhvert. Men noe overskuddsmenneske og treningsfantom ligger ikke i kortene å bli på dette preparatet.  Og vær obs; mange går mye opp i vekt på den. 

Anonymkode: 3f18a...c89

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men hvorfor Cipralex for søvn?

Anonymkode: d01db...53f

Nei, fikk det for angsten for å ikke klare å sove. Siden jeg hadde vært i barsel å ikke sovd på flere uker så fikk jeg angst av alt.. men føler jeg blir så sliten av å gå på quetapine, å da sa legen at jeg heller skulle prøve cipralex for å få vekk angsten. Men angsten er så å si vekke nå.

AnonymBruker
Skrevet

Trapp forsiktig ned i samråd med lege, så ser du fort om det er quetiapine som gjør deg trøtt. Jeg kunne ikke fortsette med denne medisinen, var kjempetrøtt hele dagene, gikk opp i vekt og ble aggressiv av den. Dessverre mye bivirkninger på det meste av medisiner som fungerer til det de skal, men om angsten din er vekk og du er redd den skal komme tilbake, hvorfor ikke høre med legen om du kan få en månedsdose med f.eks sobril og ta en halv/kvart hvis du kjenner det på kveldstid? Jeg hadde en lignende periode og fikk "nød-sobril" for å føle at jeg ikke trengte å ha kveldsangst. Tok meg nok et halvt års tid før jeg måtte ta en:)

Det er i hvertfall mindre påtrengende enn å ta cipralex daglig:)

Anonymkode: 621b6...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Hjernen min har blitt signifikant tregere og dummere pga Quetapine etter noen års daglig bruk. 50-100mg dose.

Får ikke sove uten...

Anonymkode: 4523d...9b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trapp forsiktig ned i samråd med lege, så ser du fort om det er quetiapine som gjør deg trøtt. Jeg kunne ikke fortsette med denne medisinen, var kjempetrøtt hele dagene, gikk opp i vekt og ble aggressiv av den. Dessverre mye bivirkninger på det meste av medisiner som fungerer til det de skal, men om angsten din er vekk og du er redd den skal komme tilbake, hvorfor ikke høre med legen om du kan få en månedsdose med f.eks sobril og ta en halv/kvart hvis du kjenner det på kveldstid? Jeg hadde en lignende periode og fikk "nød-sobril" for å føle at jeg ikke trengte å ha kveldsangst. Tok meg nok et halvt års tid før jeg måtte ta en:)

Det er i hvertfall mindre påtrengende enn å ta cipralex daglig:)

Anonymkode: 621b6...cb0

Hvor lenge gikk du på denne?😊 men ja,det skal jeg gjøre! Tusentakk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...