Gå til innhold

Jeg skal skille meg, og ha en dårlig følelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har vært hjemme i mange år, og språk problem, alder......det er kompleks.

Og kanskje så jeg ikke krise i livet mitt, og prøvde ikke hardt nok......

Anonymkode: 2876f...a04

Mener du at du ikke prøvde hardt nok i ekteskapet? Har du barn? Mitt råd til deg ikke sett skylden på deg selv at du skal skilles fordi de aller fleste kvinner prøver å holde ut men TS dette klarer du. Har du noe nettverk rundt deg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk jobber på ulike steder i landet, se på boligpriser/utleieleiligheter og søk jobb de stedene det er rimelig å bo. Ta det derfra. Snakk også med nav, si at du MÅ ut av ekteskapet evt kan du også snakke med legen om det er noe sykdom (fysisk/psykisk) som dere bør snakke om. 

Anonymkode: 31e64...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er en organisasjon som du kanskje kan ha utbytte av å kontakte: https://www.linorg.no

De er til for å hjelpe akkurat slike som deg ❤️

Anonymkode: 6a3fb...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil også anbefale den norske turistforening, som har mange fine aktiviteter. Der er det helt sikkert bruk for deg hvis du har tid og overskudd! Og Røde Kors har mange lokkallag med gode muligheter for å engasjere seg og delta på ulike aktiviteter. Noen steder har de også språktilbud.

Anonymkode: 6a3fb...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har høy utdannelse i norge, men jeg er invandere, så klare ikke jeg jobb.

Jeg er hjemmeværende, ja, jeg er meste støttes av mannen min i det siste årene. 

Jeg fortsetter å søke jobb nå, men jeg ser ikke stor muligheter. Jeg tenker på  Haugesund, fordi jeg har egentlig ikke noen nettverk her, og i et nytt sted, kan jeg bygge noen fremdeles.

Anonymkode: 2876f...a04

Om du liker å gå turer og trene på treningssenter, kan Haugesund være en grei plass å få nettverk. Men du må ta intitiativ selv. 
Om du har utfordringer med språket må du jobbe med det. 

Anonymkode: 82d12...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg råde deg til å ordne deg en saksbehandler hos NAV som kan få deg inn i systemet for arbeidsavklaring siden du nå har vært hjemme så lenge og du høres ut som ekteskapet har gitt deg psykiske plager. Du vet ikke om du klarer å stå i en jobb, så en ordning med AAP virker mest riktig for deg. 

Fortell også da saksbehandleren at du har lyst til å flytte til Haugesund, slik at de kan hjelpe deg med denne prosessen, både økonomisk og å gi deg ny saksbehandler i NAV Haugesund når du har kommet dit. 

De kan hjelpe deg med penger, bolig og å se om du klarer å jobbe, om du evt trenger psykolog. Tror du kunne hatt godt av noen timer hos psykolog for å sortere vonde opplevelser og se om du kan komme styrket ut av å løsrive deg fra dårlig ekteskap. 

Det er i allefall bra du tar deg selv på alvor, man er jo selv ansvarlig for egen lykke. Jeg tror du kommer til å få det bra i fremtiden, ønsker deg masse lykke til 🥰

Anonymkode: a440b...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...