Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aldri er det nok til to dager, uansett hvor mye jeg lager

Laget grateng av 800g kjøttdeig i dag, og nå er formen skrapt. 

I morgen må vi ha en ny middag... Er det dumt å irritere seg over?

Anonymkode: 2e6b0...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dumt å irritere seg over.

Anonymkode: 5b763...aa6

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser middag tre ganger om dagen, noen ganger bytter jeg ut med en smoothie eller hjemmelagde frøknekkebrød med eggerøre og masse pålegg. 

Noen liker bedre skikkelig mat enn brødskiver og müsli som nordmenn er så obsessed med. 

Er han feit eller noe? Jeg er slank og trener mye, og holder meg frisk og sunn med bra mat. 

Anonymkode: eb830...f75

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hender jeg også gjør det samme, da jeg er en middag person og ikke en snacker. Foretrekker å spise opp restene da jeg vet at hvis jeg ikke gjør det, så blir de bare kastet dagen etter når ingen vil ha det. 

Anonymkode: b5618...e95

• Liker 3
Skrevet

Det samme gjør samboer og det irriterer meg ikke. Jeg er uansett ikke veldig gira på rester.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får be han betale mer av matugiftene siden han spiser så mye og passe på vekta si

Anonymkode: a4dca...ef0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å fryse rester..

Anonymkode: 70a3a...165

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aldri er det nok til to dager, uansett hvor mye jeg lager

Laget grateng av 800g kjøttdeig i dag, og nå er formen skrapt. 

I morgen må vi ha en ny middag... Er det dumt å irritere seg over?

Lag med 400 gram og ha brød til. Eller si at halvparten er middag til dagen etter.

Anonymkode: 8f14e...ab5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Legg rester opp i matbokser og skriv navnene på. Så sier du, hvis du spiser opp morgendagens mat så må du lage mat selv imorgen. 

Anonymkode: f3fc3...3f3

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst må du jo kommunisere hva planen er for restene (middag neste dag, eller raskt tilgjengelig i fryseren?). Om han likevel spiser det hadde jeg blitt grinete, mat er dyrt om dagen, da trenger man ikke spise kjøttdeig til kvelds. 

Anonymkode: 31ae0...295

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde irritert meg over dette, hva er det med å være så glupsk da? 800 gram kjøttdeig er jo MYE kjøtt i en grateng. Hvis han er overvektig hadde jeg hvertfall irritert meg! Men hvis han er en arbeidskar eller trener ekstremt mye der han bruker mye energi og krefter… det er forskjell på det og det å være en overvektig gubbe uten evne til å regulere matinntaket sitt. Sistnevnte er jo skikkelig turn off🤭

Anonymkode: 5f28c...ffb

• Liker 5
Skrevet

La nå mannen få kose seg på Lørdagskvelden da 😃 ikveld hadde jeg pølse og potetmos 😃 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for å ha en mann som spiser opp matrester. Du får putte det i en boks og skrive lapp på «til tirsdag», eller putte i fryseren. Det er uansett kjedelig å ha samme middag flere dager på rad.

Anonymkode: d9d76...44b

• Liker 1
Skrevet

Lag halvparten. Jeg tipper de aller fleste i Norge kunne spist 10-20 % mindre enn de gjør. Da blir man både tynnere og matkostnadene går ned. 400  gram kjøttdeig er også i overkant for to voksne i en pastarett. Bare tull å ha så mye. Bytt ut halvparten med grønnsaker. Kjøttforbruket må ned.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har tatt det opp med han, er det dumt å irritere seg over. Han vet ikke hva du tenker med restene om du ikke sier noe. Rester er godt til kveldsmat innimellom i stedet for brød.

Anonymkode: 5bdc6...109

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er rester igjen etter middag, blir vi bestandig enige om det skal spares til en senere middag eller om det kan spises til kveldsmat eller lunsj. Om man ikke er enige om at maten skal spares til et spesielt formål, er den vel "fritt vilt", sånn som med alt annet i et felles kjøleskap. Uansett bra at maten spises opp for å unngå matsvinn.

Anonymkode: bcb26...c8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er rester igjen etter middag, blir vi bestandig enige om det skal spares til en senere middag eller om det kan spises til kveldsmat eller lunsj. Om man ikke er enige om at maten skal spares til et spesielt formål, er den vel "fritt vilt", sånn som med alt annet i et felles kjøleskap. Uansett bra at maten spises opp for å unngå matsvinn.

Anonymkode: bcb26...c8f

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du ikke har tatt det opp med han, er det dumt å irritere seg over. Han vet ikke hva du tenker med restene om du ikke sier noe. Rester er godt til kveldsmat innimellom i stedet for brød.

Anonymkode: 5bdc6...109

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er veldig glad for å ha en mann som spiser opp matrester. Du får putte det i en boks og skrive lapp på «til tirsdag», eller putte i fryseren. Det er uansett kjedelig å ha samme middag flere dager på rad.

Anonymkode: d9d76...44b

Men det blir jo ikke matsvinn, man har det jo til middag dagen etterpå... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde irritert meg ja! Jeg er selv påpasselig med kalorier og mengde, og er ikke interessert i å betale masse ekstra for at mannen skal fråtse (da hadde vi tidlig måtte ta en prat om å betale ulikt inn på matkonto).

Om jeg hadde stått for all matlaging og hadde ønsket å spare opp tid ved å lage dobbelt, så hadde jeg også blitt irritert om det hadde blitt spist opp. Men når vi lager dobbelt så blir vi jo enige om det, og det går begge veier. F.eks kan mannen si «nå har jeg lyst på lasagne, og da tenkte jeg å like så greit lage dobbel porsjon så kan vi ha det både fredag og søndag». Da forsyner jeg meg naturligvis ikke i mellomtiden!

Vi hadde matkasse en periode, da ble det ofte litt rester. Da vi var mette og før vi ryddet av så kunne jeg enten foreslå «jeg tror vi også vil få litt rester imorgen, så da kan vi kanskje ta restemat på onsdag?» eller «nå skal vi jo bort fredag, så om du vil ta med dette til lunsj imorgen så er det supert». Men om jeg inni meg gikk og planla restemiddag, men ikke fortalte han om det, så kunne jeg jo ikke bli irritert om han spiste det til lunsj.

Anonymkode: 02500...968

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du får be han betale mer av matugiftene siden han spiser så mye og passe på vekta si

Anonymkode: a4dca...ef0

Ahh, skulle likt å se reaksjonen her inne hvis en mann skrev det samme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løøøøp! Dump han, i god KG stil . Mvh Troll 😄

Anonymkode: 321dc...801

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...