Gå til innhold

Kaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvordan virker kaffe på deg?

Jeg kan fint gå og legge meg rett etter å ha drukket kaffe, og sovne fort. Men samtidig blir jeg merkbart våknere om morgenen om jeg tar en kopp kaffe. Rart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke merke noen særlig virkning av kaffe. Så jeg kan godt drikke kaffe om kvelden uten at det gjør noe.

Skrevet

I perioder med mye kaffe kan jeg drikke masse både på dagen og kvelden uten å merke noe mht. søvn. Men jeg blis stressa hvis jeg ikke får noe før kl 14.00.

I perioder med lite el. ingen kaffe, får jeg ikke sove hvis jeg drikker det etter kl. 18.00.

Forstå det den som kan.

Så det beste er å drikke masse kaffe har jeg funnet ut. :)

Skrevet

Jeg kan også helle i meg kaffe og sove som et barn ti minutter senere. Til gjengjeld våkner jeg ikke noe særlig av kaffe om morgenen heller.

Skrevet
Jeg kan også helle i meg kaffe og sove som et barn ti minutter senere. Til gjengjeld våkner jeg ikke noe særlig av kaffe om morgenen heller.

Samme her.

Skrevet
I perioder med mye kaffe kan jeg drikke masse både på dagen og kvelden uten å merke noe mht. søvn. Men jeg blis stressa hvis jeg ikke får noe før kl 14.00.

I perioder med lite el. ingen kaffe, får jeg ikke sove hvis jeg drikker det etter kl. 18.00.

Forstå det den som kan.

Så det beste er å drikke masse kaffe har jeg funnet ut.  :)

sånn har jeg det også! Tror kroppen venner seg til koffeinet i de periodene jeg drikker mye kaffe..

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Før kunne jeg drikke litervis og sovne med koppen i hånda omtrent. Nå kan jeg ikke drikke kaffe etter kl 12 omtrent hvis jeg har lyst til å sove om natta...

Blir ikke kjempevåken om morgenen av kaffe, men av og til er det det eneste som gjør menneske av meg når jeg har vært oppe siden halv seks og Vendelin har vært våken halve natta.

Skrevet (endret)

...

Endret av Eurydike
Skrevet

Jeg kan også drikke kaffe rett før jeg skal sove... Våkner ikke noe særlig av å drikke det om morgenen heller... men, det hjelper kanskje litt? :)

Skrevet

jeg drikker kaffe i perioder (enten mye eller ingenting), og reagerer ikke i det hele tatt, blir verken våken eller trøtt.

men jeg tror ikke jeg reagerer på koffein, jeg og en fyr drakk en kveld flere kanner med kaffe, jeg drakk en battery og en "koffeinbruspulvertabelett", dro hjem og sovnet tvert.

mens en annen gang drakk jeg en koffeindrikk a la battery, og sovnet på sofaen til en kompis... eneste gangen jeg har blitt trett av noe jeg har drukket.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg kan drikke kaffe på kvelden og sovne uten problemer.

drikker lite kaffe, bortsett fra hos svigers hvor det går endel, og da kan jeg få VONDT i magen.

Gjest gjest1
Skrevet

Merker ikke noe særlig til kaffe med mindre jeg drikker den på tom mage. Da protesterer vomma så det holder.

Skrevet

jeg blir sprø i hodet... flyr rundt som en liten speedfreak i følge kolleger :sjenert:

men jeg våkner ihvertfall :sjarmor:

Skrevet

Hvis jeg ikke drikker kaffe i løpet av formiddagen får jeg noen ganger vondt i hodet, eller blir i "slitent" humør. Hvis jeg går to dager uten kaffe gir disse abstinensene seg, men det er sjelden jeg kommer i en slik situasjon.

Jeg kan stort sett ikke drikke kaffe seint på kvelden - uansett hvor trøtt jeg er kan jeg bli liggende og vri meg til morgenkvisten. Unntaket er hvis jeg også har drukket alkohol (nei, ikke karsk), eller noen få ganger hvis jeg er veldig trøtt fra før.

Hvis jeg drikker flere kopper kaffe, særlig traktekaffe (urk), etter hverandre blir jeg stressa, klam i hendene og "nervøs". Kan også bli trøtt av en slik overdose, uten at jeg tror jeg får sove.

Mindre sur kaffe enn traktekaffe, f eks fra presskanne eller espresso, kan jeg drikke mer av uten å få bivirkninger av typen beskrevet ovenfor.

Jeg drikker noen ganger MYE kaffe i løpet av en dag, andre dager kun en liten kopp.

Skrevet

Jeg må få i meg litt kaffe om morran ellers blir jeg liksom ikke ordentlig våken.

Skal vi feks bort og det er litt stressa om morran slik at det ikke blir noe særlig med kaffe ender det som regel opp med litt vondt i hodet. Er vel kanskje blitt avhengig kan det se ut som. Uansett så er det ihvertfall godt, men det er sjelden jeg drikker kaffe etter kl. seks om kvelden.

Skrevet

Jeg sovner ikke når jeg skal uansett (kaffe eller ikke), så det er litt vandkelig å si hvordan det fungerer på meg.

Men når jeg kommer på jobb må jeg ha en halv kopp kaffe før jeg setter i gang. Blir liksom litt kvikkere.

Skrevet (endret)

Jeg drikker stort sett bare en kopp kaffe på morgenen på jobben.

Hvis jeg drikker kaffe eller te etter kl 18 på kvelden har jeg store prolemer med å sove, men kan gjerne drikke kaffe og cognac på fest og ikke har soveproblemer, mend et er det vel andre årsaker til :)

Endret av Yamaha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...