AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Ok så jeg har ei venninne(uvenn nå) som jeg har hatt hele mitt liv og alltid satt stor pris på. For 2 år siden krangla vi endel og ble uvenner på bursdagen min fordi hun ikke ville komme etter 2 ukers krangling, men jeg husker ikke lenger hva vi kranglet om, men tror kansje det var bagateller, men det kan ha vært flere ting jeg har gnagd på i lengre tid.. Husker ikke. Jeg husker bare at jeg ba henne ryke og reise, at jeg var såra og jeg sletta henne fra alle sosiale medier.. Hun har ved flere anledninger forsøkt å ta kontakt, men jeg har oversett det.. Jeg går Til psykolog pågrunn og har flere diagnoser som gjør ting vanskelig for meg, f. Eks adhd, unnvikende personlighetsforstyrrelse og fler.. Venninnen min har alltid vært der før meg, hun har alltid stilt opp for meg og hun er den jeg har hatt lengst i livet. Jeg savner henne veldig. Psykologen min mener jeg bør ta kontakt eller svare når hun prøver å ta kontakt med meg. At jeg må tilgi og komme meg videre.. Så jeg prøver, men hver gang jeg skriver mld, sletter jeg hele greien og sender ikke noe.. Jeg vet ikke lenger hva som skjedde og jeg vet derfor ikke hva jeg skal tilgi.. Jeg er en person som biter i meg mye før det blir nok og det er det som holder meg igjen, jeg vil ikke spørre henne hva det var heller.. Men som sagt savner jeg henne veldig. Jeg er fortsatt glad i henne og ønsker kontakt.. Hva gjør jeg? Og hvordan gjør jeg det? Anonymkode: 2cb21...a57
esmer Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Du skal oppsøke henne etter 2 år uten kontakt, hvor det var du som ba henne ryke og reise, men likevel er det du som skal tilgi henne? Er du klar over hvor dumt det høres ut? Jeg tviler på at psykologen din mente at du skulle si til venninnen din at du tilgir henne. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 Du burde ta kontakt. Jeg og min bestevenninne ble «uvenner» da hun ikke støttet meg under en graviditet og diverse andre ting som skjedde. Vi hadde ingen kontakt på nesten 2 år men så tok vi opp kontakten igjen og er i dag like nære Anonymkode: aae1d...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 Det er nok du som må si unnskyld å be om tilgivelse. Anonymkode: 7e627...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ok så jeg har ei venninne(uvenn nå) som jeg har hatt hele mitt liv og alltid satt stor pris på. For 2 år siden krangla vi endel og ble uvenner på bursdagen min fordi hun ikke ville komme etter 2 ukers krangling, men jeg husker ikke lenger hva vi kranglet om, men tror kansje det var bagateller, men det kan ha vært flere ting jeg har gnagd på i lengre tid.. Husker ikke. Jeg husker bare at jeg ba henne ryke og reise, at jeg var såra og jeg sletta henne fra alle sosiale medier.. Hun har ved flere anledninger forsøkt å ta kontakt, men jeg har oversett det.. Jeg går Til psykolog pågrunn og har flere diagnoser som gjør ting vanskelig for meg, f. Eks adhd, unnvikende personlighetsforstyrrelse og fler.. Venninnen min har alltid vært der før meg, hun har alltid stilt opp for meg og hun er den jeg har hatt lengst i livet. Jeg savner henne veldig. Psykologen min mener jeg bør ta kontakt eller svare når hun prøver å ta kontakt med meg. At jeg må tilgi og komme meg videre.. Så jeg prøver, men hver gang jeg skriver mld, sletter jeg hele greien og sender ikke noe.. Jeg vet ikke lenger hva som skjedde og jeg vet derfor ikke hva jeg skal tilgi.. Jeg er en person som biter i meg mye før det blir nok og det er det som holder meg igjen, jeg vil ikke spørre henne hva det var heller.. Men som sagt savner jeg henne veldig. Jeg er fortsatt glad i henne og ønsker kontakt.. Hva gjør jeg? Og hvordan gjør jeg det? Anonymkode: 2cb21...a57 Ta kontakt. Du trenger ikke ta opp de spesifikke tingene (Ikke så lurt å nevne at du har glemt dem). Si heller at du er lei for at ting blir slik de ble. (Det er jo sant) og at du lurer på om dere fortsatt kan være venner. At du har savnet henne. Når man er glemsom så lønner seg alltid å si sannheten. Men én sak har ofte flere sannheter, så man kan velge en hyggelig og passende sannhet. Ikke den sårende ubehagelige. Det kan jo være at du hadde god grunn til å bli sur. Selv om du har noen diagnoser og hun ingen så betyr ikke det at hun aldri kan gjøre noe kjipt eller såre. Anonymkode: 7cedd...0b5 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 Start med å skrive hei. Så kommer nok alt det andre av seg selv😊 Anonymkode: 5e14d...bad 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #7 Skrevet 20. mai 2023 Du overdriver og overdramatiserer. Dette løser du ved nettopp å tilgi. Jeg treffer ikke mine venner like ofte som det, det kan fort gå noen måneder mellom hver gang vi møtes. Du må forstå at folk bryr seg aller mest om seg selv, uten at dette er noe dumt eller noe å bli lei seg for Anonymkode: 4f8f2...b21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå