Gå til innhold

bukplastikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

hadde et innlegg om temaet for en tid tilbake.takk for alle svarene!

nå lurer jeg på følgende:

hvis jeg tar operasjonen og sørger for å ha barnefri,og fri fra andre plikter i 1 uke,tror dere jeg da er i stand til å ta meg av hus og barn etter en uke hvile?og at jeg da får hjelp til å bære opp varer osv.

og hvis jeg får dekt en operasjon,men ønsker å gjøre mer.f.eks fettsuging i sidene,som kanskje ikke blir dekt.kan jeg gjøre det i samme slengen og evt betale mellomlegget tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok få en sykemelding i minst to uker. Ei venninde av meg tok en slik operasjon for et år siden og hun var sykemeldt i seks uker for hun hadde en del løft på jobb. Hvis barna dine er små ville jeg nok ha regnet lenger tid enn ei uke.

Det er sikkert individuellt hvor lang tid man bruker på å komme seg etter en slik operasjon, men jeg synes en uke hørtes litt lite ut. Det er jo et stort inngrep hvor hele buken din er sydd.

Det er vel tvilsomt at legen kun opererer buken din og ikke fettsuger deg rundt, det vil jo se stygt ut.

Jeg hadde tatt en telefon til klinikken som skal operere deg og snakket med dem.

Lykke til, og håper du blir like fornøyd som venninda min ble.

Skrevet

Har oxo en venninne som har hatt bukplastikk,hun var sykemeldt i 6 uker og klarte ingenting den første mnd. Tror du skal være veldig forsiktig, og ikke overdrive husarbeid og slikt den første tiden. Så må du huske å smøre såret ofte.

Gjest Fornøyd!!
Skrevet

Hei!

Jeg tok bukplasitkk i august, fikk sykemelding i fire uker. Hvor lenge en får sykemeldigne er nok avhengig av hvilken jobb en har. For min del ble det hele 8 uker med sykemelding, fikk en infeksjon i såret, måtte inn på sykehus og operere igjen (tømmes for puss). Derav så lenge sykemeldt.

Jeg hadde på forhand regnet med mye smerter og ubehag, men det var mye verre enn jeg trodde. Det tok mange uker før jeg var istand til å kle på meg selv, sier ikke dette for å skremme, det er nok individuelt også. Nå, nesten 6 måneder etter, er jeg kjempefornøyd. Magen er fortsatt hard, og det tar nok enda en stund før jeg har fått all følelse tilbake.

Regn med at du vil trenge hjelp den første tiden, bedre å være forberedt på det i forkant. Ønsker deg lykke til, det er verdt smerter og ubehag!!

Skrevet

Jeg tok full bukplastikk for snart tre år siden, ble sykemeldt i 6 uker jeg også. Den gang hadde jeg en ettåring og to relativt mye større barn. Jeg var IKKE istand til å ta meg av ettåringen de første to ukene. Joda, kunne jo vaske ham osv,men du vil være konstant redd for at han kommer borti magen, og du må huske at du ikke kan bøye deg, strekke deg eller løfte noe særlig mer enn et par tre kilo. Det er kjempe viktig for hvordan resultatet blir... Mye kan være til hjelp, men tror det aller besste rådet må være å være så god fysisk form som overhodet mulig. Jo bedre, jo lettere kommer du i form igjen etterpå.

Jeg vill heller ikke skremme deg, og må ærlig talt si at jeg ikke syns det var så ille som jeg hadde ventet meg. Klart det var vondt,men tok totalt 6 paralgin forte etterpå...Jeg har da vært borti verre saker enn det. Det verste var da drenene skulle fjernes dag tre. Det var VONDT!!

Ville skaffet meg help i huset de første to ukene, og etter det må du nesten burdere etterhvert.

Lykke til.

Jeg har foresten ikke fått igjen følelsen 100% på huden rundt arrene, men det har jeg vendt meg til nå, så jeg tenker ikke sånn på de lenger.

Skrevet

takk for svar :)

skjønner at jeg ikke kan basere meg på en uke hvile uten unger.jeg kan bruke sommerferien,da er ungene borte i 3 uker.da er vel det værste over.

eller gjelder det med løfting og sånn for 6 uker?for da sliter jeg...

Skrevet

Du merker nok det best selv, tror jeg. Men hva tunge løft angår, bør du nok holde deg unna i rundt 6 uker. Men å ta det når ungene er på ferie, høres ut som en gunstig løsning. Da har du deg selv alene å tenke på.

Lykke til, bruk tida som kommer til å komme i form, dersom du ikke alt er i bra form. Det er ALFA/OMEGA for hvordan du har det etterpå.... Selv brukte jeg de siste tre mnd på å trene, og det var KUN hud som kunne fjernes. Kirurgen sa rett ut at det ikke fantes noe å fettsuge... sukk...men jeg har lagt godt på meg etter dette naturligvis, og nå kunne jeg godt tenkt meg denn fettsugingen...thi hi..

Skrevet (endret)

Jeg ble operert for 1 1/2 år siden. Hadde full bukplastikk, og festet magemusklene. :sjenert: Jeg begynte å passe dagbarnet igjen tre uker etter inngrepet. Han hadde fri noen dager, da moren ikke var på jobb. Jeg hadde ikke noen problemer med det og legen sa at så lenge jeg ikke løftet så mye gikk det fint. Hadde selv tre barn.

Magen min er flat og fin. Fikk ikke noe problemer for det. :)

Endret av meta2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...