Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg opplever sexistiske kommentarer eller at folk forskjellsbehandler meg ukentlig på bakgrunn av mitt kjønn. ja, yrket mitt er veldig mannsdominert - men jeg er faktisk den med aller mest erfaring og kunnskap om hovedfeltet på min arbeidsplass; og fortsatt blir jeg utsatt for kjønnsdiskriminerende kommentarer og hatefulle ytringer fra kundene våre ukentlig. Hadde det vært selve arbeidsplass som diskriminerte meg så hadde jo dette fått store konsekvenser, men siden dette gjelder enkeltkunder så er det jo ikke akkurat noe å gjøre noe med det rent juridisk. 

det blåser meg rett og slett av banen hvor mye som kan komme ut av munnen til enkelte. Jeg blir rett og slett målløs over hvor mange som faktisk lever igjen «gamledager», selvom de yngste som har kjønnsdiskriminert meg på det groveste er i 30 årene.. 

Så derfor lurer jeg på; er det noen flere her som har stått i eller som står i samme jobbsituasjon og som har opplevd liknende og kanskje har noen gode råd og tips til meg? Heldigvis har jeg en arbeidsplass hvor alle kollegaene mine er støttende ovenfor meg, men jeg merker at dette faktisk begynner å gå utover psyken min, og jeg kjenner at jeg begynner å bli veldig sliten. Høye skuldre, vondt i magen og selvtilliten daler.. 

mvh hilsen frustrert

Anonymkode: b5341...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...