Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen dame på over 40 som skal ta min første tatovering veldig snart. Har tenkt på det i over 25 år, så det er vel på tide nå 😂

Jeg vet absolutt ingenting om hvor fort det heler, så mitt spørsmål er: Hvor lang tid må man gå med plaster /folie over?

Jeg skal ta en liten tatovering på armen, hvis det har noe å si.

Jeg skal i dåp ca to uker etter tatoveringen, og hvis det er slik at det fortsatt er plaster /folie/ bandasje over da , så flytter jeg helst timen til etter dåpen.

Noen som kan svare ?

Anonymkode: 734c5...6b3

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gror ca likt som skrubbsår. Mindre, jo fortere. Du er helt trygg mwd din med andre ord.

Anonymkode: b995b...81a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener det var ca 1 uke jeg fikk beskjed om at det skulle sitte på. Men jeg skal ikke banne på det for det er så mange år siden.

Anonymkode: 2074a...11b

• Liker 1
Skrevet

Nå til dags er det vanlig med SecondSkin som legges over tatoveringen umiddelbart, og blir værende på i 2-3 dager :) Etter det fjernes den og du vasker og smører den et par ganger om dagen til den er helt grodd. Etter to uker kan det være at tatoveringen fremdeles flasser noe, særlig ved større tatoveringer, men sannsynligvis kommer den til å se helt normal ut da. 

Lykke til!! Synes det er skikkelig gøy å se at du endelig går for det etter å ha ønsket en så lenge :) 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Folien skal ikke brukes i mange dager, da såret skal ha luft. Ett-to døgn er nok. Du får beskjed i studioet hva du skal gjøre. Blant annet skal såret renses og smøres flere ganger daglig. Jeg vasket med medisinsk grønnsåpe fra apoteket. Mens huden ennå var fuktig, smurte jeg med en salve fra TattooMed. Det var den eneste tatovøren syntes var god. Den demper også kløen. Tenk også på at du ikke kan bade på grunn av infeksjonsfare, derfor kan det være smart å tatovere seg om vinteren. Husk solkrem. Sol bleker blekket. Noen som har rødt blekk kan også få kløe i solen.

Endret av MyMichelle
  • Liker 1
Skrevet

Legger til lenke til produktet jeg likte. Jeg har også prøvd solkremen, men synes den luktet litt «mann», så bruker vanlig solkrem nå.

https://tattoomed.no/produkt/tattoomed-after-tattoo-25ml/

Jeg tok min første tatovering da jeg var på Ts sin alder. Ikke var den liten heller. Leste mye info på Attitude Tattoo sin hjemmeside. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
snøpust skrev (10 minutter siden):

Lykke til!! Synes det er skikkelig gøy å se at du endelig går for det etter å ha ønsket en så lenge :) 

Tusen takk!

Jeg har tenkt på samme motivet i 25 år også, men har liksom ikke hatt lyst å ha en synlig tatovering, uten at jeg klarer å forklare hvorfor.

Nå tenker jeg at faen heller, jeg nærmer meg 50 og jeg skal bare gjøre det!  Livet er for kort til å tenke på det i 25 år til!

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk!

Jeg har tenkt på samme motivet i 25 år også, men har liksom ikke hatt lyst å ha en synlig tatovering, uten at jeg klarer å forklare hvorfor.

Nå tenker jeg at faen heller, jeg nærmer meg 50 og jeg skal bare gjøre det!  Livet er for kort til å tenke på det i 25 år til!

Jeg tok min første da jeg var 41 år. Tok den i Frankrike. (Noen helt andre priser der nede enn her). Så tok jeg min andre i oktober som var. Også den i Frankrike. Jeg kommer nok til å ta flere også.

Anonymkode: e342a...de3

• Liker 1
Skrevet

Har bare plast over det første døgne, kan også få second skin, som skal være på til den selv detter av (noen dager). Vasker mine 3 ganger om dagen med medisinsk grønnsåpe. Å lar de luft tørke før å så smøre med bepanthen salve. 

• Liker 1
Skrevet

Er nå det som har funket på mine 11 tatoveringer 😂 av ulik størrelse. Aldri vært plaget heller

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (18 minutter siden):

Legger til lenke til produktet jeg likte. Jeg har også prøvd solkremen, men synes den luktet litt «mann», så bruker vanlig solkrem nå.

https://tattoomed.no/produkt/tattoomed-after-tattoo-25ml/

Jeg tok min første tatovering da jeg var på Ts sin alder. Ikke var den liten heller. Leste mye info på Attitude Tattoo sin hjemmeside. 

Den kremen brukte jeg også. Tok hos Attitude Tattoo i en alder av 50+. Kun plastfolie få dager. Har tatt på innsiden av underarm. Ikke en stor en. 

Anonymkode: c655d...478

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den kremen brukte jeg også. Tok hos Attitude Tattoo i en alder av 50+. Kun plastfolie få dager. Har tatt på innsiden av underarm. Ikke en stor en. 

Hvor vondt var det? Jeg skal også ta min der…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor vondt var det? Jeg skal også ta min der…

Det var overraskende veldig lite vondt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør din tatovør. Studioer har ulike regler, tips og råd. Da er det greit å få informasjon fra det stedet du tar tatoveringer 🙂

Hvor vondt det gjør kommer annpå hvor du skal ta det, men arm, bein eller steder med litt fett gjør ikke særlig vondt.

Anonymkode: 883ef...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret for dåpen, du kan fint gå uten foile da!

Jeg ville vært mer skeptisk til sol og sommer, for tattoveringen bør ikke utsettes for sol de første månedene, og du bør ikke bade de første 3-4 ukene.

Jeg har tatt alle mine midt på vinteren, for jeg er glad i sol og bading.

Anonymkode: c22e0...088

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville ikke vært bekymret for dåpen, du kan fint gå uten foile da!

Jeg ville vært mer skeptisk til sol og sommer, for tattoveringen bør ikke utsettes for sol de første månedene, og du bør ikke bade de første 3-4 ukene.

Jeg har tatt alle mine midt på vinteren, for jeg er glad i sol og bading.

Anonymkode: c22e0...088

Jeg har en hud som omtrent ikke tåler sol, så jeg er alltid i skyggen med faktor 50 på. Bading driver jeg bare med i syden, og dit skal jeg ikke i sommer.

Men jeg håper at jeg får dusje? 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en hud som omtrent ikke tåler sol, så jeg er alltid i skyggen med faktor 50 på. Bading driver jeg bare med i syden, og dit skal jeg ikke i sommer.

Men jeg håper at jeg får dusje? 😅

Dusjing går bra, bare ikke bading.

Anonymkode: e342a...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...