Gå til innhold

Komme ut av skapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en biologisk mann på 40 år. Jeg er også transperson noe jeg har visst siden 5 års alderen. Jeg har 2 sønner ( barneskolen). Bør jeg komme ut av skapet? Er veldig usikker med tanke på barna? Jeg er skilt og har et greit forhold til barnets mor. Redd dette vil rakne. ..

Hva tenker dere?

Anonymkode: dc8d5...6f7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker det var en mann på dr.phil for mange år siden som ville komme ut som kvinne/transe. Da poengterte dr.phil at han hadde valgt å få barn, han hadde valgt å bli far og burde holde seg til livsvalget sitt. 

Anonymkode: 57300...48b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker det var en mann på dr.phil for mange år siden som ville komme ut som kvinne/transe. Da poengterte dr.phil at han hadde valgt å få barn, han hadde valgt å bli far og burde holde seg til livsvalget sitt. 

Mange år siden ja. Verden har heldigvis forandret seg. 

Lev og vær ærlig med deg selv og de rundt deg! ❤️ 

Anonymkode: 713ab...fa7

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det må du. Jeg angret på at jeg ikke gjorde det. Ver forsiktig med barna , ta ett og ett skritt i gangen. Begynn med nøytrale dametruser, damebukse, ikke brus ut i flatterende kjole og oversminket første gangen.  Er sikker på det går bra med barna, kanskje dem vil bare seg deg som den dama, og du og barna vil ha det veldig godt. Eksen kan det bli problemer med, men det må tåle også.

Anonymkode: ea52a...d6e

• Liker 1
Skrevet

Ja det må du. Ville begynt forsiktig, ta hensyn til barna. Begynn med kvinnelig undertøy og trange jeans. Begynn å la håret vokse og bli langt❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her har Dr. Phil helt rett. 

Anonymkode: a4030...746

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mange år siden ja. Verden har heldigvis forandret seg. 

Lev og vær ærlig med deg selv og de rundt deg! ❤️ 

Anonymkode: 713ab...fa7

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
Coachshinny skrev (3 minutter siden):

Ja det må du. Ville begynt forsiktig, ta hensyn til barna. Begynn med kvinnelig undertøy og trange jeans. Begynn å la håret vokse og bli langt❤️

Dette er ikke å være trans. Dette er å være autogynefil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja det må du. Jeg angret på at jeg ikke gjorde det. Ver forsiktig med barna , ta ett og ett skritt i gangen. Begynn med nøytrale dametruser, damebukse, ikke brus ut i flatterende kjole og oversminket første gangen.  Er sikker på det går bra med barna, kanskje dem vil bare seg deg som den dama, og du og barna vil ha det veldig godt. Eksen kan det bli problemer med, men det må tåle også.

Anonymkode: ea52a...d6e

Manipulering kalles dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ligger dette under seksualitet? 

Anonymkode: 78819...0e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er ikke å være trans. Dette er å være autogynefil. 

Det er en start. Kvinneklær i seg selv, er ikke ensbetydende med trans.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette kan du holde for deg selv. Barna først.

Anonymkode: 1fa2b...d55

Skrevet

En ordentlig og ærlig prat må til, men selvsagt skal du leve som den du er. Du er ikke mindre glad i barna og du er den samme inni selv om utsiden forandres for å matche innsiden. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Har aldri vært i en situasjon tilsvarende din eller dine barns.

Men som godt voksen inbiller jeg meg at jeg hadde takla en info om dette bedre som 5 åring enn som 15 eller 25 åring.

Finn en god måte å komme ut til barna og ex om dette- søk profesjonelle råd, eller råd fra interesseorganisasjoner, eller fra noen som har gode erfaringer. Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...