AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Altså jeg skjønner ingen kan svare som helsepersonell men tenker mange har kunnskap likevel. Jeg tråkket over 18 mai. Ikke veldig egentlig. Kunne gå hjem. Men som forventet ble det ille etter først satt i ro og den kvelden kunne jeg ikke gå. Da jeg våknet dagen etter var det ganske greit Siden jeg hadde anledning holdt jeg med helt i ro ett døgn etter det. I dag lørdag måtte jeg jobbe. Hadde ingen smerter og googlet litt og kom frem til det var greit å belaste. Gått rundt i hele dag. Har ikke snev av vondt. Men mer hoven nå enn i dag tidlig og lurer: var det feil av meg å belaste selv om det ikke gjorde/ gjør vondt. Syns jeg leser på nett det er lurt å bruke benet om det ikke er vondt. Men.. ja ble i tvil her. Har nå lagt det høyt. Noen snille mennesker der ute som kam tipse meg om jeg bør være helt i ro i morgen ? Anonymkode: dc020...dc5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Tenkte kanskje bestille meg en online legetime. Noen som har forsøkt og har likt ett sted ? Anonymkode: dc020...dc5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 De første timene etter forstuvning er det kulde, kompresjon og elevasjon som gjelder. Etter min erfaring har det lite for seg med ispose når det har gått såpass lang tid. Kompresjon og elevasjon er derimot nyttig i flere dager. Bruk støttebandasje (ev. stramme sokker/strømpebukse dersom du ikke har mulighet til å legge på noe annet stramt) og ha foten over hjertehøyde når du sitter/ligger. Anonymkode: adbaa...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 Takk for svar 😊det høres fornuftig ut. Har benet høyt. Skal tilføre kompress. Så usikker av meg så godt å få ett annet menneske sin vurdering. Anonymkode: dc020...dc5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 Ved forstuing kan foten brukes inntil smertegrense uten problemer. At du hovner litt mer opp nå etter å ha vært på jobb i dag er både naturlig og forventet - men ikke farlig. Som skrevet over her - fortsett med kompresjon og elevasjon - men bruk foten 👍🏼 Anonymkode: 18e7e...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 Tusen tusen takk. 😊 💐begge to. da blir det høyde, kompress i kveld og ikke bekymre seg . Og bruke benet og kompress videre. Er nok en ganske minimal skade. Ja i forhold til hvor ille en fortuing kan bli. Takk igjen😊 Anonymkode: dc020...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå