AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Min eks har reist til Iran. Egentlig tror jeg han lyver om dette. Han er kurder fra Iran. Det er jo livsfarlig der nå? Han ville at jeg skulle være med. Mye tull med han der. I tillegg kjeftet han på meg fordi jeg ikke ville møte han før han dro ( noe jeg aldri sa at jeg ikke ville ).. fikk i tillegg masse kjeft fordi jeg har møtt og snakket med en annen mann mens det har vært slutt mellom oss i 2 mnd. Han sier han elsker meg og vil ha meg tilbake. Syns det er noe som skurrer her.. For ærlig talt, det frarådes jo å reise dit? Skjønner ikke hva han holder på med. Han påstår han skal lage musikk der, det kunne han gjort her. Og tjene masse penger? Altså... musikk er jo også farlig å drive med der. Får en ekkel følelse i hele meg. Han lyver mye da, alltid gjort. Men han slutter ikke å fortelle meg at han elsker meg.. noe jeg betviler han gjør, etter hans drittsekk oppførsel over flere år. Poenget med innlegget er, at jeg ønsker svar fra iranere som vet hvordan det faktisk ligger an. Er det trygt for deg som iraner å reise til iran? Han har tidligere fortalt meg at han ble pisket i fengselet i Iran for mange år tilbake, fordi han hadde snakket stygt om regimet på skolen, og at hans far ( som døde for noen år siden ) måtte betale han ut av fengselet der.. snakker om at han har en stor arv der etter faren, er bare så mye rart her.. ..... så hvordan tør han da reise tilbake om dette er tilfelle? Jeg skal i hvert fall aldri sette mine føtter i Iran. Anonymkode: 4792f...c8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Føler at han hjernevasker og manipulerer meg. Det som er greia er at jeg har blitt gravid med han, og nå vet jeg ikke hva jeg skal foreta meg. Vi har møttes flere ganger siste mnd og hatt sex, kost og pratet.. grått sammen også. Men jeg tror at han er en patologisk løgner, som lyver om veldig mye til alle rundt seg. OG jeg trenger finne ut hva jeg skal gjøre for å finne ut om denne mannen juger om mer enn jeg vet........... er det noen måte jeg kan finne ut om han faktisk har reist dit? Når jeg ringte han kom det til tlf svareren etter at det ringte, men det var norsk tlf svarer.. når man er i utlandet så pleier det ikke komme norsk tlf svarer...... TS Anonymkode: 4792f...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler at han hjernevasker og manipulerer meg. Det som er greia er at jeg har blitt gravid med han, og nå vet jeg ikke hva jeg skal foreta meg. Vi har møttes flere ganger siste mnd og hatt sex, kost og pratet.. grått sammen også. Men jeg tror at han er en patologisk løgner, som lyver om veldig mye til alle rundt seg. OG jeg trenger finne ut hva jeg skal gjøre for å finne ut om denne mannen juger om mer enn jeg vet........... er det noen måte jeg kan finne ut om han faktisk har reist dit? Når jeg ringte han kom det til tlf svareren etter at det ringte, men det var norsk tlf svarer.. når man er i utlandet så pleier det ikke komme norsk tlf svarer...... TS Anonymkode: 4792f...c8f Jo du kommer til norsk telefonsvarer når du har med norsk simkort mobil i utlandet. Du forblir alenemor dersom du ikke tar abort. Lykke til. Anonymkode: 0ce69...1c0 2 1
Nettmagica Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er kurder fra Iran. Anonymkode: 4792f...c8f Enough said… 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 Hold barnet langt unna han i hvert fall. Han høres ut som typen til å kidnappe barnet og ta det med til hjemlandet! Anonymkode: 740b2...299 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 Du tar abort og gjør det slutt med han. Gjør du ikke dette, så ikke bli veldog overrasket den dagen han tar barnet med til Iran og aldri kommer tilbake. Du må mest sannsynlig omskjære babyen om det er gutt. Hvorfor er du egentlig sammen med han når det er så mye dritt med typen? Juging hadde jeg ikke funnet meg i. Anonymkode: 27f38...ce3 4 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #7 Skrevet 20. mai 2023 Hva er positivt med han? Jeg klarte ikke finne ett lite snev i det du skrev engang. Anonymkode: 27f38...ce3 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #8 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo du kommer til norsk telefonsvarer når du har med norsk simkort mobil i utlandet. Du forblir alenemor dersom du ikke tar abort. Lykke til. Anonymkode: 0ce69...1c0 Når jeg har reist til hellas, tyrkia, osv. Så har det vært tyrkisk tlf svarer, og gresk når folk har ringt meg. Da hadde jeg norsk sim kort i tlf.. Anonymkode: 4792f...c8f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du tar abort og gjør det slutt med han. Gjør du ikke dette, så ikke bli veldog overrasket den dagen han tar barnet med til Iran og aldri kommer tilbake. Du må mest sannsynlig omskjære babyen om det er gutt. Hvorfor er du egentlig sammen med han når det er så mye dritt med typen? Juging hadde jeg ikke funnet meg i. Anonymkode: 27f38...ce3 Han sier at " du bør frykte den som er stille ".. altså refererer til seg selv. At han følger med på meg uten at jeg vet det. Anonymkode: 4792f...c8f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du tar abort og gjør det slutt med han. Gjør du ikke dette, så ikke bli veldog overrasket den dagen han tar barnet med til Iran og aldri kommer tilbake. Du må mest sannsynlig omskjære babyen om det er gutt. Hvorfor er du egentlig sammen med han når det er så mye dritt med typen? Juging hadde jeg ikke funnet meg i. Anonymkode: 27f38...ce3 Han er ikke muslim. Anonymkode: 4792f...c8f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #11 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han sier at " du bør frykte den som er stille ".. altså refererer til seg selv. At han følger med på meg uten at jeg vet det. Anonymkode: 4792f...c8f Enda så gjør du det ikke slutt?? Hvorfor finner du deg i en så kontrollerende kjæreste? Anonymkode: 27f38...ce3 2
cafflatte Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når jeg har reist til hellas, tyrkia, osv. Så har det vært tyrkisk tlf svarer, og gresk når folk har ringt meg. Da hadde jeg norsk sim kort i tlf.. Anonymkode: 4792f...c8f Må bruke 0047 foran nummeret. Jeg havner på norsk svarer til mine bekjente som reiser til utlandet og de havner på min norske svaret når jeg er i utlandet. Kom faktisk hjem fra utlandet i dag og en som ringte meg kom til min mobilavar.
ntrane Skrevet 20. mai 2023 #13 Skrevet 20. mai 2023 Bare husk, som man reder, ligger man. Hva man burde gjøre i denne situasjonen er klinkende klar, risset inn i stein, svart på hvit. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #14 Skrevet 20. mai 2023 Så lenge du ikke har amerikansk, canadisk eller britisk pass, og ikke er åpenlys regimekritiker er det forholdsvis trygt, men likevel… Iran er et land jeg håper å kunne besøke en dag, men jeg ville aldri, aldri, aldri ha reist nå. Heller ikke som kurder, som tross alt er noe mer utsatt folkegruppe der. Anonymkode: 0f5c5...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #15 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han er ikke muslim. Anonymkode: 4792f...c8f Det er heller ikke ukjent i Kurdistan med kvinnelig kjønnslemlestelse, just FYI. Du ser ut til å digge drama, men ikke dea en uskyldig unge inn i dette. Anonymkode: 52f4e...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #16 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er heller ikke ukjent i Kurdistan med kvinnelig kjønnslemlestelse, just FYI. Du ser ut til å digge drama, men ikke dea en uskyldig unge inn i dette. Anonymkode: 52f4e...9dd Men i alle dager? Ingen får lemleste ungen min. Verken kurdere eller iranere, det skal gud vite. Ja, de holder på med mye sjuke ting der nede, det vet jeg veldig godt........... Anonymkode: 4792f...c8f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #17 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge du ikke har amerikansk, canadisk eller britisk pass, og ikke er åpenlys regimekritiker er det forholdsvis trygt, men likevel… Iran er et land jeg håper å kunne besøke en dag, men jeg ville aldri, aldri, aldri ha reist nå. Heller ikke som kurder, som tross alt er noe mer utsatt folkegruppe der. Anonymkode: 0f5c5...ef0 Mhm.... nettopp................... Anonymkode: 4792f...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #18 Skrevet 20. mai 2023 At han har reist dit trenger ikke være usant hvis det er det du tenker på. Det er ikke mer farlig å reise dit nå enn før, hvertfall , så lenge han følger normene der. De store opptøyene har roet seg og det er ikke sikkert han er i de store byene. Så lenge han ikke driver med demonstrasjoner går det helt fint. Selv ville jeg gjerne reist til Iran, for å oppleve landet, det har visst mye fint å tilby og de som lever der er svært glade i landet sitt. (Om ikke det strenge mulla-styret) Men man må sørge for å sette seg inn i reglene. Iranere selv er generelt et fryktelig vennlig og pålitelig folk. Landet Iran sies å være landet hvor alt er ulovlig men alle gjør alt likevel, folket elsker å leve litt i opposisjon mot det strenge regimet. MEN er dette en mann å samle på? Å ha kontakt med ? Måten han oppfører seg på? Nei, spør du meg. Jeg ville kuttet ALL kontakt. Selv om ikke han er muslim vil han fint kunne beholde barnet der nede, og omskjære guttebarn der pga tradisjon. Så ville aldri gitt barnet pass. Anonymkode: 98e4f...750 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #19 Skrevet 20. mai 2023 Ingenting er trygt i muslimske land Anonymkode: a51f8...651 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min eks har reist til Iran. Egentlig tror jeg han lyver om dette. Han er kurder fra Iran. Det er jo livsfarlig der nå? Han ville at jeg skulle være med. Mye tull med han der. I tillegg kjeftet han på meg fordi jeg ikke ville møte han før han dro ( noe jeg aldri sa at jeg ikke ville ).. fikk i tillegg masse kjeft fordi jeg har møtt og snakket med en annen mann mens det har vært slutt mellom oss i 2 mnd. Han sier han elsker meg og vil ha meg tilbake. Syns det er noe som skurrer her.. For ærlig talt, det frarådes jo å reise dit? Skjønner ikke hva han holder på med. Han påstår han skal lage musikk der, det kunne han gjort her. Og tjene masse penger? Altså... musikk er jo også farlig å drive med der. Får en ekkel følelse i hele meg. Han lyver mye da, alltid gjort. Men han slutter ikke å fortelle meg at han elsker meg.. noe jeg betviler han gjør, etter hans drittsekk oppførsel over flere år. Poenget med innlegget er, at jeg ønsker svar fra iranere som vet hvordan det faktisk ligger an. Er det trygt for deg som iraner å reise til iran? Han har tidligere fortalt meg at han ble pisket i fengselet i Iran for mange år tilbake, fordi han hadde snakket stygt om regimet på skolen, og at hans far ( som døde for noen år siden ) måtte betale han ut av fengselet der.. snakker om at han har en stor arv der etter faren, er bare så mye rart her.. ..... så hvordan tør han da reise tilbake om dette er tilfelle? Jeg skal i hvert fall aldri sette mine føtter i Iran. Anonymkode: 4792f...c8f Jeg er iransk selv og var i Iran for noen måneder siden på ferie. Bare man følger lokal kleskode så opplevde jeg ikke noe skremmende selv. Forrige gang jeg var der rundt 2 år siden var det vist kjempe store demonstrasjoner ifølge media her hjemme, men jeg så ikke en eneste demonstrasjon. Derfor mener jeg media bevist skriver mye negativ omtale om et land med fantastisk natur, historie, og hyggelige mennesker. Men det kommer dessverre nesten aldri frem pga styret der. Hvis han har sittet i fengsel er det litt merkelig at han drar tilbake. Da kan han risikere å bli stoppet og forhørt på flyplassen f.eks. Vil ikke kalle det farlig å drive med musikk der dersom det ikke er politisk innhold i sangene. Anonymkode: 058be...647 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå