Snøhvit Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Er nå i dialog med Norema vedr. endringer på et standard kjøkken - og jeg mangler kun et par detaljer før jeg blir klar... For det første er jeg usikker på om jeg skal velge kolonial skuffer eller vanlige skuffer. Er det noen som har erfaring med at disse kolonial skuffene blir for dype - og lite praktiske?? Skal ha vanlig glatt kjøkken i hvitt - bøkefarget parkett på gulvet - hvite vegger... Hva slags benkeplate passer best? Vurderer å ha steinmønstret i sort el grått.... Noen gode forslag der ute???
Arkana Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Jeg synes kolonialskuffer er veldig praktisk til f.eks. tørrvarer o.l. Mye bedre oversikt enn om alt står stablet i et skap, og melposer o.l. er for høye til å passe i vanlige skuffer.
Snøhvit Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2006 Har du da tørrvarene i egne bokser el i ordinær forpakning?? Hva med gladpack, folie osv... Har nemlig lagt inn to sett med 3 kolonialskuffer i mitt kjøkken... men er usikker på om jeg kanskje bare skal ha ett... hva skal jeg liksom fylle disse skuffene med... sorry - er litt fjern om dagen..hihi...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 Jeg vil anbefale begge deler. Greit med noen dype skuffer og noen som ikke er dype til folie, bakepapir osv.
Arkana Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Jeg vil anbefale begge deler. Greit med noen dype skuffer og noen som ikke er dype til folie, bakepapir osv. ← Enig, en blanding er det beste. Jeg oppbevarer tørrvarer i posene de kommer i. Gidder ikke putte dem i krukker og slikt når de uansett stues vekk i en skuff/et skap.
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 En trenger begge typer med skuffer, det er helt klart. På alle kjøkken jeg har sett med kolonialskuffer har det vært en vanlig på toppen, og så to kolonialskuffer under. Til småting som bestikk og andre kjøkkenredskaper, folie, servietter osv. er de vanlige skuffene best - men samtidig er det begrenset hvor mange slike skuffer en trenger. Jeg synes kolonialskuffer er helt geniale - jeg har fått inn alt av tørrvarer og hermetikk i mine kolonialskuffer, og det frigir mye plass i skapene til servise, glass og andre litt større ting.
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Jeg har begge deler. Kolonialskuffene ville jeg ikke vært for uten et sekund. Har noen sånne "stenger" som deler inn skuffene. Da velter ikke poser og bokser så lett. I en av de største har jeg kjeler og panner. Mye lettere å finne enn i et dypt skap. På IKEA er det stort sett 2 kolonialskuffer og en vanlig skuff i en del. Den øberste er vanlig (bestikk o.l.) og de to andre er kolonialskuffer.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 Har også begge deler, helt genialt synes jeg
Cata Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Angrer som bare fy på at jeg ikke byttet ut en eller to skapseksjoner med kolonialskuff. Mye lettere å finne ting i skuffen enn det er å foreta "arkeologisk utgravning" innerst i skapet. Men jeg ville nok beholdt en vanlig skuffeseksjon til alle småtingene som vanligvis flyter rundt på et kjøkken.
Redhead Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 Har også begge deler, helt genialt synes jeg ← Så enig, så enig!
Grooo Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Har begge deler her også, mesteparten er fra IKEA med vanlig skuff oppe og to dype nede. Genialt!
Pasha Skrevet 8. januar 2006 #12 Skrevet 8. januar 2006 ja takk... begge deler. Noen småskuffer til bestikk o.l og dype skuffer til tørrvarer, hermentikk o.l
Væren Skrevet 8. januar 2006 #13 Skrevet 8. januar 2006 Vi har to kolonialskuffer på vårt kjøkken. Og vanlig skuffeseksjon utenom. Vi har svært mange skap, så kunne jeg ha valgt om igjen, ville vi nok ha byttet ut et av skapene med to kolonialskuffer slik at vi hadde hatt 4 kolonialskuffer. De er helt geniale - og det er ganske utrolig hva man får plass til oppi disse skuffene!
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #14 Skrevet 8. januar 2006 Jepp, dype skuffer er kjempepraktisk. Var med min far (70 år) og kjøpte nytt benkeskap før jul og da ble de dype skuffer + en rekke med vanlige skuffer. Han er ihvertfall kjempefornøyd for nå når han alt i benkeskapet uten problemer og det er mye enklere å få tak i kjeler og panner. Men som andre sier er det greit å ha vanlige skuffer til bestikk etc.
Gjest Carmensita Skrevet 8. januar 2006 #15 Skrevet 8. januar 2006 Jeg har begge deler. Kolonialskuffene ville jeg ikke vært for uten et sekund. Har noen sånne "stenger" som deler inn skuffene. Da velter ikke poser og bokser så lett. I en av de største har jeg kjeler og panner. Mye lettere å finne enn i et dypt skap. På IKEA er det stort sett 2 kolonialskuffer og en vanlig skuff i en del. Den øberste er vanlig (bestikk o.l.) og de to andre er kolonialskuffer. ← Samme her! Helt uunnværlig.
Cilla Skrevet 8. januar 2006 #16 Skrevet 8. januar 2006 Vi har begge deler. En rad med vanlige skuffer til bestikk, kjøkkenredskap, kluter, og folie m.m. En rad med en vanlig skuffe øverst som er en roteskuffe, og to kolonial skuffer, som jeg aldri ville vært foruten! Der jeg bodde før hadde jeg alt i skap og det er så lite oversiktlig.
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #17 Skrevet 8. januar 2006 Jeg har byttet ut et skap med kolonialskuffer, så nå har jeg endelig fått plass til alt som stod rundt og samlet støv på kjøkkenet!! Hadde jeg kunnet velge ville jeg hatt enda flere!!!!
momo Skrevet 8. januar 2006 #18 Skrevet 8. januar 2006 Vi har og begge deler, en rad med vanlige skuffer og en rad med en vanlig og 2 kolonialskuffer. Elsker kolonialskuffene mine og vurdere og bytte ut en skapdør med 2 kolonialskuffer til.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #19 Skrevet 30. mars 2006 Til dere som har skap, men ønsker flere skuffer. På Ikea selger de fronter til å skru på glideskuffene, sånn at de kan brukes i skap - jeg kjøpte mange av dem. Skal ha skuffer bak nesten alle skapdører.
Malama Skrevet 30. mars 2006 #20 Skrevet 30. mars 2006 Vi har et par kolonialskuffer, og jeg skulle gjerne vært dem foruten. Ikke det, de hadde vært kjempegeniale dersom vi brukte dem til tørrvarer og sånn, men pga at der ikke ER andre skuffer på kjøkkenet (fobortsett fra en liten en til bestikk) så er vi rett og slett avhengig av å bruke disse til kjøkkenredskaper, folie og alt det der, og da blir det bare kaos når skuffen er så dyp, tre vanlige hadde vært langt bedre enn disse to dype. Hadde vi dog hatt vanlgie skuffer i tillegg, så ville jeg nok elsket disse. Gå for en kombinajson. du trenger vanlige skuffer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå