Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så sykt, og jeg lurer på hvordan det går an? Altså hvordan kroppen og hodet kan gjøre slikt??? 
Jeg husker ikke så mye, men barnet sover ofte med oss. Barnet er 5. En natt hadde jeg så syk en drøm, husker ikke hva, men at det var sykt. Neste øyeblikk husker jeg at jeg biter, og barnet mitt hylgråter i senga 💔💔💔😭😭😭 Det sov, så heldigvis fikk det ikke med seg hva som skjedde, men det fikk jo så vondt. Barnet har nå merke etter dette såklart.. 

Jeg gjør aldri barnet mitt noe, men det jeg lurer på er hvordan i svarte går dette fysiologisk an?? Jeg som alltid har våknet så lett av de og vært så redd for de om natta. Jeg slet med å gå og prate mye i søvne før.. Men dette tar kaka! Noen som kan ha en forklaring? Jeg kan jo aldri si dette til noen…..

Anonymkode: e1a52...b23

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres spesielt ut. Men kanskje du kan bruke det som motivasjon for å gå barnet til å sove i egen seng? Samsoving med femåring er også spesielt…

Anonymkode: a91dd...b78

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres spesielt ut. Men kanskje du kan bruke det som motivasjon for å gå barnet til å sove i egen seng? Samsoving med femåring er også spesielt…

Høres jo skikkelig spesielt ut, enig 🤔🤔🤔

AnonymBruker
Skrevet

Huff, godt det gikk "bra". Ville ikke samsovet igjen.

Anonymkode: 431d2...6f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du aldri si dette til noen? Det er jo ikke son at du beit barnet ditt i våken og bevist tillstand😅 Mitt første råd er å slutte å samsove. Barnet er stort nok til å sove alene :) Om du sliter med å prate og/eller gjøre andre ting i søvnet burde du ta en prat med legen din :) 

Anonymkode: 5f312...c7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

5 år og samsover med sin mor? Ganske spesielt.. 

Anonymkode: 89f5c...008

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hjelpes! Neu det er ikke spesielt å la barnet gå sove hos foreldrene 

Anonymkode: 2db70...520

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 2db70...520

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at barnet er nettopp blitt 5, og kommer ofte over, og vil ofte legge seg med oss, spesielt om far jobber natt. Vi koser oss med det❤️

• Liker 2
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke spesielt hvis det ikke er fast gjennom hele natta. Det er helt normalt at barnehagebarn kan våkne midt på natta og komme inn til foreldrene. 

Anonymkode: 5e4ce...311

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Puster du med munnen når du sover TS? Kan gi veldig forstyrret søvn og livaktige drømmer. Snakk med barnet og forklar at mamma hadde en skummel drøm og hjelp henne med å bearbeide opplevelsen. Det må ha vært skremmende for henne også! 

Niåringen vår kommer fortsatt inn til oss innimellom, det er ingenting feil med det. ❤️

Anonymkode: c0ceb...e06

• Hjerte 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dette ler dere av en dag😅 

Og er da ikke unaturlig eller unormalt at et barnehagebarn vil sove med mamma innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Puster du med munnen når du sover TS? Kan gi veldig forstyrret søvn og livaktige drømmer. Snakk med barnet og forklar at mamma hadde en skummel drøm og hjelp henne med å bearbeide opplevelsen. Det må ha vært skremmende for henne også! 

Niåringen vår kommer fortsatt inn til oss innimellom, det er ingenting feil med det. ❤️

Anonymkode: c0ceb...e06

Hmm, ikke til vanlig, men jeg er jo så forkjølet og dårlig form for tiden… så kan det være forklaringen? Jeg er ikke blitt gal altså 🫣🫣🫣

Skrevet

I nesten  hele den menneskelige historie, og i de aller fleste kulturer er/har samsoving (vært) normen. Det vi driver med - å putte ungene inn på egne rom fra dagen de blir født er det unormale. 

Husk på det da når dere hyler opp fordi andre gjør noe på en annen måte enn dere selv. 

Skjønner ikke dette behovet for at alle andre må gjøre akkurat som dere selv.  

• Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at barnet er nettopp blitt 5, og kommer ofte over, og vil ofte legge seg med oss, spesielt om far jobber natt. Vi koser oss med det❤️

Om det nettopp har blitt 5,Eller er I slutten av 5 års dagen, spiller ingen rolle.. selvfølgelig er det IKKE spessielt at dere samsover med Barnet. Bare kos dere med det. Idiotisk av folk å kommentere at dette er spessielt, da dette IKKE er unormalt. Men selvfølgelig, botingen var ikke så bra da 😅🙊😪

Anonymkode: 829bb...e00

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesielt hvis det ikke er fast gjennom hele natta. Det er helt normalt at barnehagebarn kan våkne midt på natta og komme inn til foreldrene. 

Anonymkode: 5e4ce...311

Er da vell ikke noe spessielt om de så gjør det fast gjennom hele natten....🙄

Anonymkode: 829bb...e00

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kommer sikkert til å le av dette om noen år. ;) Men skjønner godt at det er ubehagelig og ikke minst vondt for barnet.

Og dere som skriver at det er spesielt å samsove med en femåring må virkelig rulle inn altså! Har selv en 4,5 åring som stort sett sover i senga si, men som innimellom har mareritt eller våkner på natta og vil ligge mellom oss. Det er trygt og godt for henne. Er mye enklere for alle også, som kan sovne igjen relativt raskt. Plutselig en dag er det ikke aktuelt lengre, så inntil da, synes jeg bare det er koselig.

Anonymkode: 0000b...5e5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei ærlig talt, er du seriøs? Sonen min VIL sove saman med meg når det er mammatid, han er 11 år… og selvfølgelig får han det. Skal det være noko gale i tette nære band og behov for nærleik og tryggheit??

DU er spesiell!!! 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde for meg én (1) gang da gutten var ~5 år. (Han hadde egen seng, men kom alltid inn sist på natten og la seg hos meg eller pappa). Jeg husker jeg drømte noe med at jeg måtte ha adgang til en computer og var i tidsnød (tenk Internet Café tidlig 2000-årene), og de IDIOTER som satt foran meg og brukte computeren ville bare ikke bli ferdig... og til sist BET jeg den ene i ryggen i ren desperasjon. Ikke noe jeg vanligvis bruker å gjøre, hverken i drømme eller IRL, bare så det er sagt, men her gjorde jeg det altså både i drømmen og i virkeligheten. Jeg våknet i samme sekund som jeg bet, og jeg var seriøst skremt av hva som hadde skjedd. (Hadde ikke bitt hardt nok til at ungen våken, bare klynket litt i søvne). Jeg tenkte at hvis dette skjedde bare een gang til, kunne jeg ikke sove med gutten lenger, men det skjedde aldri igjen. 

Anonymkode: 788a9...02e

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bet også barnet mitt en gang, bet i kinnet i søvne. Ungen var vel kanskje 2 år. Har aldri skjedd før eller senere, og vi har samsovet i sju år nå.

Fikk veldig dårlig samvittighet og skjønner ikke hvordan det kunne skje. Heldigvis bet jeg ikke veldig hardt. Barnet våknet og gråt, men fikk ikke bitemerke og ingen varie men. Hen husket det ikke dagen etterpå.

Anonymkode: f9a06...546

• Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...