AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Vi har flyttet inn i et nytt hus, der uteområdet ikke er fikset. Det vil si, det er jord utfor her, og det vokser noe grønt der😂 Men det er mye ugress og stein i jorda... Vi bestemte oss for å prøve å snu jorda og renske ut stein og ugress, og deretter så med plenfrø. Men etter å ha brukt timesvis og bare tatt en liten flekk, så er vi litt demotiverte akkurat nå. Vi har ikke jordfres og heller ikke tilgang til jordfres. Det leies ikke ut noen steder i nærheten. Men spørsmålet mitt er, hvor nøye må vi være? Hittil så har vi vært veldig nøye, løsnet alt av jord, luket ut alt av ugress og stein. Men dette er tidskrevende. Må ALT lukes vekk eller holder det å "ødelegge" ugresset og snu jorda? Andre tips?? 🙏 Anonymkode: 6d2b1...893
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Beklager tittelen, skulle selvfølgelig stå "anlegge" 😅 Anonymkode: 6d2b1...893
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 Jeg har ikke erfaring med å anlegge plen (foruten å prøve og så gress i en skråning som tidligere var bedd), men som eier av en frustrerende humpete og ujevn hage vil jeg anbefale å ikke ta snarveiene nå. Gjør det grundig og med skikkelig utstyr. Selv om det tar lang tid. Anonymkode: 9e6ec...b27 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 Dropp plen og luking. Kjøp et par poser frø til blomstereng og len dere fornøyd tilbake mens dere tenker på all plenklippingen dere sparer. Penere og mer miljøvennlig er det også. Anonymkode: 319a1...bb2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dropp plen og luking. Kjøp et par poser frø til blomstereng og len dere fornøyd tilbake mens dere tenker på all plenklippingen dere sparer. Penere og mer miljøvennlig er det også. Anonymkode: 319a1...bb2 Hehe, jeg har faktisk tenkt tanken. Mannen er ikke enig... Også har vi barn som gjerne vil bruke plenen😅 Anonymkode: 6d2b1...893
Helene Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 Hiv over et lass med jord. Planer området. Rull ut ferdigplen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 enig med den over. NB Viktig at det planeres riktig. Og da må dere bruke en rulle som er tung nok - må leies. Anonymkode: f6229...263
Helene Skrevet 21. mai 2023 #8 Skrevet 21. mai 2023 De leier ut ruller overalt, se også på Finn. Jeg betalte 50 kr dagen, ikke dyrt. Den er ikke tung i utgangspunktet, den fylles med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå