Gå til innhold

Noen som vet trening/øvelser for å få tynnere lår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt et hakk større lår en andre, skjønner ikke hvorfor, jeg veier rundt 65 kilo og er 171, og har blitt fortalt jeg ikke er overvektig, men jeg sliter fortsatt med store lår. Jeg har ganske vanlig-tynne armer, og ekstremt lite fett på leggene ( mest muskler ), men av en eller annen grunn store lår. Noen som vet noen gode øvelser? Altså jeg kjenner ikke noe fett oppå låra, mest under, men når jeg sitter blir det fordelt på hele låret. Jeg løper 1-3 ganger i uken på mølle + at jeg sykler mye, noe jeg gjør galt? Vet dette høres rart ut, men vil bare se om det er noe jeg kan gjøre med det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke punktslanke.

Anonymkode: de182...47c

AnonymBruker
Skrevet

Atletiske kvinner har gjerne større lår enn sofagriser på grunn av muskelmasse. Du kan eventuelt slutte å trene, kanskje det begynner å legge seg på magen isteden?

Anonymkode: 80366...b6a

Skrevet

Personlig synes jeg det er masse finere med litt kraft og størrelse på lårene enn at de er tynne å går i ett med leggen.. jeg har veldig tynne lår om jeg går ned i vekt og slutter å trene (jeg går ned i vekt om jeg slutter å trene) , så trener nettopp for at underkroppen skal ha litt former 🥺☺️ og fordi jeg liker det selvsagt

• Liker 1
Gjest Belinda B
Skrevet (endret)

Man kan ikke punktslanke lår.

Men noen tips som kan hjelpe for å få tynnere lår er:

- Mindre styrketrening. Lite styrketrening på bena. Styrketrening øker muskelstørrelsen.

- Øk cardio. Løping, sykling eller rask gange er veldig bra.

Men HUSK:

Selv om lårene er et av stedene vi lagrer overskuddsfett, spesielt kvinner, kan kraftige lår i stor grad være genetisk. Jeg og søstrene mine har kraftige lår selv om vi er normalvektige. 😊

Endret av Belinda B
Skrevet
Blingblingtahei skrev (På 20.5.2023 den 16.15):

Personlig synes jeg det er masse finere med litt kraft og størrelse på lårene enn at de er tynne å går i ett med leggen.. jeg har veldig tynne lår om jeg går ned i vekt og slutter å trene (jeg går ned i vekt om jeg slutter å trene) , så trener nettopp for at underkroppen skal ha litt former 🥺☺️ og fordi jeg liker det selvsagt

Veldig enig i dette. Finere med litt «for» store lår enn litt for små. Om det er muskler så har de i tillegg rett form, da er bare størrelse nydelig!

Men om du vil minske de så er det nok mer cardio og mindre styrke, iallefall på bein. Og husk sykling bygger muskler på lår. 
Sunt Kosthold bidrar og, men en kan ikke punktslanke som det sies.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...