Gå til innhold

Samboer er dust etter at vi fikk barn. Har du hatt lignende erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er en flinkis på alt. Men, jeg liker han ikke særlig godt om dagen. Han presterer blant annet å si at han er lei av å være barnevakt de gangene han har hatt babyen i 12 timer i strekk. Jeg har babyen hver eneste dag fra mandag til fredag og sier da ikke at jeg sitter barnevakt.

Han kommanderer meg med " må ha en klut. Kom med kluten nå" og tar alt jeg sier som om de har onde hensikter, med andre ord har han piggene ute konstant. 

Alt, absolutt alt har blitt en konkurranse om hvem som gjør mest. 

Jeg vurderer sterkt forholdet. Han er flink sammenlignet med andre menn, men det gjør ikke meg til en udugelig mor. Det er holdningen hans. Fordi han er flinkere enn den tradisjonelle mann, er jeg dårligere enn den tradisjonelle kvinne. Misnøyen henger over meg. Han hater livet. Jeg sa fra dag 1 at vi hadde barn med kolikk. Dette avviste han. Han avviser alt jeg sier. Alt, absolutt alt skal motargumenteres. Han mente jeg overdramatiserte da jeg mente situasjonen var uholdbar etter fødsel. Nå innser han det, men ikke søren om mor kunne ha rett.

Jeg fikk en kraftig forkjølelse og holdt knapt ut dagen i går. Jeg sa jeg trengte litt hvile da han kom fra jobb, men det måtte han dra litt på. Han sa det var greit mot at jeg måtte komme sterkere tilbake senere, og han kunne ikke love noe.

Hva med å spørre hvordan det går? Alt vi har av omtanke for hverandre er bortr. De gangene han kommer med noe koselig, er der etterfulgt av sexpress, aldri ellers. Ellers er jeg stort sett ubrukelig. Han har også prestert å si at jeg ikke kom til å klare meg på egenhånd. Han har så høye tanker om seg selv. Det å ta babyen så mye som han gjør ( relativt sett) var mitt forsøk på et likestilt forhold til fordel for barnet. Resultatet er at han bruker det mot meg. Han er jo bare en helgen mens jeg er en ubrukelig mor.

Anonymkode: 34b94...968

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gud hjelpes meg, skulle tro det var jeg som skrev. Jeg er ikke i lag med barnefar lengre, og heldigvis er det lagt opp til at om far ikke stiller opp må han betale mer barnebidrag 😉 Så her tar far barnet 4 ettermiddager i uka(9mnd så overnatting er ikke aktuelt enda) samt hele søndag. 

Og jeg "er så heldig" som har en barnefar som stiller opp, men det er under trussel av privat avtale med barnebidrag. Ville dobbelt seg om nav hadde regnet det ut 😆

Anonymkode: 66e8a...30f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Parterapi?

Anonymkode: 6443f...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Menn er ikke kvinner, de fleste er ubrukelige til å ta hand om små barn. Send han ut på jobb..

Anonymkode: c56bf...1f5

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende. Ble slutt i samme fases om dere er i med barnefar.

Anonymkode: 6e955...e0f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er enda verre. Han er utad veldig for likestilling, og veldig nøye på å dokumentere de to gangene i året han har vært utenfor døra med barnet. Han nekter allikevel å ta ansvar for både hus og hjem mesteparten av tiden. Han ser på meg som slem som krever at han tar ansvar og som klager når han har gjort jobben dårlig (f.eks latt være å gi barnet mat på mange timer). Da blir han ikke motivert til å ta ansvar og er ikke interessert i å "hjelpe" meg. Han har blitt ekstremt egoistisk og selvsentrert og gir en lang f i om jeg er helt utslitt eller skikkelig syk, for han trenger egentid og hvile. Barnet er flere år nå og vi er begge i full jobb. Vet ikke hvorfor jeg ikke har gått enda, for jeg haaaater faktisk mannen! 

Anonymkode: 85cbd...489

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

angrer du på at du fikk barn med ham? 

Anonymkode: f77b1...564

AnonymBruker
Skrevet

Huff, de flest menn jeg kjenner er litt sånn. Blir fort lei av unger, og etter 12 timer alene med baby tror jeg mannen min også hadde fått nok. Jeg har bare akseptert det, men forstår at det er irriterende 

Anonymkode: 1a0c1...daa

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 2 lange forhold  siste 30 år og 4 barn er det en ting jeg sitter igjen med. Det er at hadde jeg levd livet igjen ville jeg aldri hatt en fast mann boende hos meg. Heller en kjæreste/elsker som kun kunne komme innom innimellom for litt selskap. Da slapp man alt mas, alle skuffelser og sårethet. All jobb med husarbeid og barn har jeg i hovedsak gjort. Mannen har tjent mest penger men vil bestemme selv hva de brukes til (på han selv …) og jeg er egentlig mest såret og bitter blitt.

Anonymkode: 28e77...a25

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min er enda verre. Han er utad veldig for likestilling, og veldig nøye på å dokumentere de to gangene i året han har vært utenfor døra med barnet. Han nekter allikevel å ta ansvar for både hus og hjem mesteparten av tiden. Han ser på meg som slem som krever at han tar ansvar og som klager når han har gjort jobben dårlig (f.eks latt være å gi barnet mat på mange timer). Da blir han ikke motivert til å ta ansvar og er ikke interessert i å "hjelpe" meg. Han har blitt ekstremt egoistisk og selvsentrert og gir en lang f i om jeg er helt utslitt eller skikkelig syk, for han trenger egentid og hvile. Barnet er flere år nå og vi er begge i full jobb. Vet ikke hvorfor jeg ikke har gått enda, for jeg haaaater faktisk mannen! 

Så hvorfor i helvette drar du ikke? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn er ikke kvinner, de fleste er ubrukelige til å ta hand om små barn. Send han ut på jobb..

Herlighet, gi deg. Bare fordi det finnes idioter, stemmer ikke dette. Da får man revurdere hvem man får barn med heller. 

Anonymkode: 9da40...4db

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har fødselsdepresjon. Skaff hjelp!

Anonymkode: e1db6...72b

AnonymBruker
Skrevet

Han er vel bitter for at du har tatt fra han friheten da

Anonymkode: de2a2...aec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er vel bitter for at du har tatt fra han friheten da

Anonymkode: de2a2...aec

Han var vel med på å få barn.

Anonymkode: ef2a4...cf9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Han var vel med på å få barn.

Anonymkode: ef2a4...cf9

TS høres ut som en som har brukt psykisk vold for å få mannen med på ideen om at barn er flott.

Anonymkode: 4ce0e...ec6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS høres ut som en som har brukt psykisk vold for å få mannen med på ideen om at barn er flott.

Anonymkode: 4ce0e...ec6

Ursäkta? Er du ikke riktig frisk?

Endret av Hansehan
Skriveleif
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig. Tar snarveier som parkering i vippestol og føler de har mer krav på fri, som om de gjør kvinner en tjeneste når de tar hånd om barna sine. 

Anonymkode: 34b94...968

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er ute etter meninger; Jeg syns (ut ifra det du beskriver) at han fremstår ganske sannferdig og åpen med deg. Om han burde ytt mer, eller om han burde passer på å ikke såre deg, vet jeg ikke helt. At du «vurderer forholdet» på bakgrunn av det som har kommet frem i tråden, syns jeg kanskje ikke er helt adekvat, men det kan jo være flere ting som ligger bak.

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (3 timer siden):

Så hvorfor i helvette drar du ikke? 

Jeg har jo vurdert det lenge, men i det siste har jeg landet på at jeg kanskje bare skal finne meg i å være alenemor i praksis, så barnet mitt kan vokse opp med foreldre som bor sammen. Hen ser jo tross alt faren hver dag nå, selv om faren også er mye vekk og ikke deltar i stell, aktivisering eller mating. Jeg må jo uansett forholde meg til barnefaren hvis det blir slutt, og da VET jeg at han kommer til å gjøre ting jeg ikke liker når han har samvær, bare for å være stygg med meg hvis jeg går fra han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...