Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har termin sent i juli, men er så usikker hva jeg skal pakke med av klær til meg og den lille jenta vi skal få🤰🏼💞(Er førstegangsfødene). Jeg vet ikke hva jeg får av sykehuset og ikke trenger å pakke med🙈

- hvor mange amme bh trenger jeg + mamma truser? 

- hva av klær trenger jeg til den lille, og hvor mye? Syns det er vanskelig å vite hvordan jeg skal kle en nyfødt midt på sommeren, hva hadde dere gjort? Skal de alltid ha lue?
- forslag til et fint hentesett hun kan ha på seg hjem?🌸

Anonymkode: 9cf4b...1aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte mannen sine boksere og var kjempefornøyd med det. Virkelig hatet nettingtrusene på sykehuset. Hadde tatt med 5-10 stk, vet aldri hvor lenge man blir værende, svetter ofte endel og så blør du kanskje litt gjennom. Likte heller ikke sykehusskjortene, foretrakk ammesinglet med ammebh inni (hadde kjøpt noen som var enorme, og veldig glad for det!), skjorte oppå og gravidjeansene/joggebukser/vanlige bukser. Ha med godt med skift.

Klær til baby har sykehuset mange steder, men ta med det du vil. Gjør jo ikke noe at du har med mye :)

Anonymkode: 77ca4...695

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med 4-5 gravidtruser, 2 amme bh, 2-3 t skjorter, 1 tynn genser , 2 gode bukser uten stramming i livet, flere par sokker (føttene mine hovnet sykt opp etter fødsel, så ville gått opp en str hvis jeg hadde visst det), slippers som kan dusje med. Hadde også med hårstrikker, ansiktsrens, ansiktskrem, Leppomade, vannflaske, deo,  reisepakker med shampoo og balsam. Ammepute , frukt og litt sjokolade 😊  

Til babyen hadde jeg med 3-4 bodyer, 2-3 bukser, 2 par sokker, 2 tynne luer, et teppe, 2 smokker. 

Mannen fikk pakke selv, men han hadde med et par bukser, noen t skjorter, en genser og toalettsaker :) 

i tillegg hadde vi med pc, og det er jeg veldig glad for. Vi hadde altfor mye tid til å kjede oss, så var greit å kunne se film/serie 😅 

Anonymkode: 45823...797

AnonymBruker
Skrevet

En singlett en BH og en bukse. Brukte sykehusets klær. Noen få bodyer til babyen, men siden det var varmt lå baby bare i bleien

Anonymkode: 2ad1f...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Du får sånne nettingtruser og store bind som er veldig grei å bruke, du får også sykehus skjorte. Kan være greit å ha med ei joggebukse eller to. Til babyen trenger du ikke så mye klær, babyer liker hud til hud kontakt uansett og er gjerne mye i bleien. 

Anonymkode: feedb...e06

AnonymBruker
Skrevet

Ammekjole med korte ermer/stropper som går til knærne. Gjerne litt løs. Sykkelshorts i bomull til å ha under (og holde på plass innlegg). Strikkejakke hvis det er kaldt. 

En lett bukse som ikke strammer over magen i tilfelle KS. Ammetopp. En til strikkejakke (jeg svettet mye). 

Jeg brukte nettingtruser på sykehuset, men kan se for meg det føles klamt om det er varmt. Hadde tatt med 4 truser. Netting om du går tom. 3 amme-bh (jeg fikk kun bruk for to, men hvis man må bli lenge).

Til baby hadde vi med to pysj og to bodyer/strømpebukser + hentesett. Trenger dere mer kan dere høre om familie kan komme med det. Men babyklær tar jo lite plass. Ellers har de klær på sykehuset hvis det blir "krise". To luer (tynn ull). Ene ble blodig etter fødsel, så greit med en ekstra. 

Anonymkode: 0186d...320

AnonymBruker
Skrevet

En myk og løs shorts er gull verdt. Ba mannen min ta med en shorts, da jeg holdt på svette ihjel, men hadde bare en vanlig jeansaktig shorts, og jeg hadde så vondt i underlivet etter sying at jeg ikke klarte å gå med den. En løs kjole hadde også vært ok. Var ikke forberedt på at det skulle være så varmt på avdelingen.

Til baby trenger du ingenting, kun klær til hjemreise. 

Anonymkode: 74372...185

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn 28 juli. Hadde ull i fødebagen. 
H*n brukte stort sett bare ull hele første året. 
De små fryser lettere og regulerer varme dårlig. Ull er derfor gull fordi det kan brukes både når det er varmt og kaldt. 

Anonymkode: d10be...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i juli 2022. Baby hadde ikke på seg klær før vi skulle kjøre hjem. Da fikk hun på seg body og hentesett i ull. Mulig det var litt i overkant, men kan ikke huske at jeg synes hun var så varm. Jeg hadde bare på meg sykehusskjorte, amme-bh og trusene jeg fikk der. Svettet som en gris i ukene etter fødsel så gikk for det meste i pysj-shorts og bh hjemme. Alt som ikke strammer på magen og topper med lett tilkomst for amming. 

Eneste jeg angrer på når det kommer til fødebagen var at jeg ikke investerte i Silverette og hadde det med på sykehuset. Ble veldig sår på niplene (selv om baby hadde godt tak). Så om du har tenkt til å amme så anbefaler jeg det på det sterkeste! 

Anonymkode: 15b3d...082

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min måtte ta med fødebagen hjem fordi det ikke var plass til den på tomannsrommet så det hadde ikke noe å si hva jeg pakket i den 😏  

Men det jeg hadde behov for: hårstrikk, ammebh, lette klær, deodorant, lette sko.

Anonymkode: e764d...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...