AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Del Skrevet 20. mai 2023 Barnepasseren ønsker ikke å sitte barnevakt når de har omgangssyke noe jeg forstår veldig godt..men kan jeg ta syke barn dager selv om jeg jobber nattevakt? Eller er det forskjellige regler? Må jeg ta ulønnet? Anonymkode: cfc98...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Del Skrevet 20. mai 2023 Du har da vel rett til sykt barn dager så lenge de er under 12 år mener jeg. Hadde dette vært på dagtid så hadde du ikke sendt de i bhg eller skole med omgangssyke. Tenker det blir litt på samme måte med en barnevakt. Anonymkode: 6321f...717 19 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20. mai 2023 #3 Del Skrevet 20. mai 2023 Du har selvsagt sykt barn dager . 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Del Skrevet 20. mai 2023 Rotemor skrev (13 minutter siden): Du har selvsagt sykt barn dager . Okei. Arbeidsgiver sier at det ikke er vanlig at nattevakter bruker sykebarn-dager så skjønner ingenting. Sier st jeg må ta permisjon uten lønn eventuelt finne en annen barnepasser. Er jo umulig å få barnepass når de har omgangssyke. Her er det både diaré og avføring som har utviklet seg på veldig kort tid så blir nok en helvetes natt,bedre at jeg er der med de. Jeg kommer til å bli smittet selv. Anonymkode: cfc98...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Barnepasseren ønsker ikke å sitte barnevakt når de har omgangssyke noe jeg forstår veldig godt..men kan jeg ta syke barn dager selv om jeg jobber nattevakt? Eller er det forskjellige regler? Må jeg ta ulønnet? Anonymkode: cfc98...444 Du kan vel få være hjemme med de, hvert fall når de er under 12, og ikke klarer å kaste opp i bøtta/toalettet i tide en gang. Jeg selv har jobbet nattevakt, og da har jeg vanligvis byttet vakter med andre på jobben, men om det er i dag kan det bli vanskeligere da. Snakk med sjefen din, kanskje han/hun har egne barn og forstår seg på deg? Anonymkode: 25aad...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 20. mai 2023 #6 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei. Arbeidsgiver sier at det ikke er vanlig at nattevakter bruker sykebarn-dager så skjønner ingenting. Sier st jeg må ta permisjon uten lønn eventuelt finne en annen barnepasser. Er jo umulig å få barnepass når de har omgangssyke. Her er det både diaré og avføring som har utviklet seg på veldig kort tid så blir nok en helvetes natt,bedre at jeg er der med de. Jeg kommer til å bli smittet selv. Anonymkode: cfc98...444 Har ingen ting å si hvilken tid på døgnet du jobber. Siden du har barnevakt antar jeg dermed at du er alene, og da skal du selv være hjemme med barna dine når de er syke. Da bruker du sykt barn dager som du har rett til. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #7 Del Skrevet 20. mai 2023 Arbeidsgiver prøver å lure deg. Selvfølgelig kan du være hjemme med sykt barn under 12 år. Anonymkode: 458eb...0d9 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. mai 2023 #8 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Barnepasseren ønsker ikke å sitte barnevakt når de har omgangssyke noe jeg forstår veldig godt..men kan jeg ta syke barn dager selv om jeg jobber nattevakt? Eller er det forskjellige regler? Må jeg ta ulønnet? Anonymkode: cfc98...444 er du alene med barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Del Skrevet 20. mai 2023 MissPierce skrev (6 minutter siden): Har ingen ting å si hvilken tid på døgnet du jobber. Siden du har barnevakt antar jeg dermed at du er alene, og da skal du selv være hjemme med barna dine når de er syke. Da bruker du sykt barn dager som du har rett til. Mannen min jobber offshore så er bare periodevis alene med de. Ok, virker som jeg må krangle meg til dette,så spørs om jeg bare må ta ulønnet. Taper mye på det da de må jo være hjemme i 48 timer fra siste symptom😪 Anonymkode: cfc98...444 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 20. mai 2023 #10 Del Skrevet 20. mai 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Arbeidsgiver sier at det ikke er vanlig at nattevakter bruker sykebarn-dager så skjønner ingenting. Typisk arbeidsgiver som prøver å tuske med regelverket. Slå i bordet med rettighetene dine, du. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #11 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Arbeidsgiver prøver å lure deg. Selvfølgelig kan du være hjemme med sykt barn under 12 år. Anonymkode: 458eb...0d9 😭😭 ungene mine er 3 og 5 år. De sitter på hver sin do nå med bøtte i armen mens jeg prøver å finne ut hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: cfc98...444 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #12 Del Skrevet 20. mai 2023 Du har krav på sykt barn, man kan ikke ha barnevakt til syke barn. Arb.giver kan ta seg en bolle. Anonymkode: f8b52...1f1 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #13 Del Skrevet 20. mai 2023 Selvsagt har du krav på sykt barn dager Anonymkode: ff967...498 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 20. mai 2023 #14 Del Skrevet 20. mai 2023 Du kan jo eventuelt foreslå for arbeidsgiver at hvis du ikke kan være hjemme med syke barn, så får arbeidsgiver selv sitte barnevakt til to barn med omgangssyke. Da får nok pipa en annen lyd. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #15 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen min jobber offshore så er bare periodevis alene med de. Ok, virker som jeg må krangle meg til dette,så spørs om jeg bare må ta ulønnet. Taper mye på det da de må jo være hjemme i 48 timer fra siste symptom😪 Anonymkode: cfc98...444 Nei, ikke gi deg. Du har rett på sykt barn-dager, bruk dem. Hos oss er det også veldig uvanlig å bruke sykt barn-dager på natt, men de gangene det gjøres er det såklart helt greit! Anonymkode: 2e3ba...d97 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 20. mai 2023 #16 Del Skrevet 20. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen min jobber offshore så er bare periodevis alene med de. Ok, virker som jeg må krangle meg til dette,så spørs om jeg bare må ta ulønnet. Taper mye på det da de må jo være hjemme i 48 timer fra siste symptom😪 Anonymkode: cfc98...444 Da har du fortsatt rett til sykt barn dager! Du leverer egenmelding hvor du krysser av for sykt barn dager (antar at det er skjemaet dere bruker). Så tar du det videre om arbeidsgiver prøver seg på noe annet. Hadde far vært hjemme, og ikke på jobb så hadde det vært noe annet. Men du skal ikke tape lønn for at arbeidsgiver ikke kan reglene. Prøv å få det skriftlig at arbeidsgiver mener du skal ta ulønnet permisjon. Så har du bevis om det blir trøbbel. Er du organisert, så kontakter du de. Endret 20. mai 2023 av MissPierce 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #17 Del Skrevet 20. mai 2023 Hver forelder har 10 dager. Selvsagt er det ikke slik at de som jobber ugunstige tider ikke får bruke sine 10. Arbeidsgiver her har forsøkt på det samme. Ringte inn med sykt barn, fikk da beskjed "men din mann er jo hjemme i natt". Ja, det var han. Han hadde brukt 5 av sine dager allerede. Jeg skulle jobbe 5 netter på rad. Med omgangssyke i hus måtte jeg selvsagt hjelpe til også. Kam ikke bare gå utover far sin jobb. Vi prøver å løse det på best mulig måte, f.eks at far tar første dag slik jeg kan varsle jobb om at jeg muligens må ta neste dag dersom barnet enda er syk. Da har leder mulighet for å forhøre seg om vikar. En annen gang ble barnet sykt da besteforeldre passet. Pga egne utfordringer hos besteforeldre og sykdom (kreft), så ville vi ikke utsette de for smitte. Mannen var på hyttetur 4t unna. Fikk beskjed om at da måtte mannen trå til...Det gikk ikke da han satt på med kompis og jeg hadde med bilen. Leder ble sur som fy. Anonymkode: c4408...c63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #18 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mannen min jobber offshore så er bare periodevis alene med de. Ok, virker som jeg må krangle meg til dette,så spørs om jeg bare må ta ulønnet. Taper mye på det da de må jo være hjemme i 48 timer fra siste symptom😪 Anonymkode: cfc98...444 Du sier at barna er syke, så du blir hjemme. Så søker du om omsorgspenger hos NAV og krysser av for at arbeidsgiver nekter å utbetale. NAV betaler da, og krever tilbakebetaling fra arbeidsgiver. Anonymkode: 9248c...b28 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20. mai 2023 #19 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Okei. Arbeidsgiver sier at det ikke er vanlig at nattevakter bruker sykebarn-dager så skjønner ingenting. Sier st jeg må ta permisjon uten lønn eventuelt finne en annen barnepasser. Er jo umulig å få barnepass når de har omgangssyke. Her er det både diaré og avføring som har utviklet seg på veldig kort tid så blir nok en helvetes natt,bedre at jeg er der med de. Jeg kommer til å bli smittet selv. Anonymkode: cfc98...444 Arbeidsgiver får si hva han/hun vil. Du har RETT til «sykt barn»-dager. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #20 Del Skrevet 20. mai 2023 Dette var provoserende lesing! Barna dine har rett på å ha noen hos seg på natt. Du har ikke barnevakt nå på grunn av sykdom hos barna, ergo du bruker sykt barn dager. Jeg jobber som sykepleie. Her har mannen og jeg byttet litt på. Noen ganger har jeg blitt hjemme fra nattvakt med syke barn, fordi mannen skal på jobb. Jeg kan ikke være først på nattvakt, så ta vare på syke barn, jeg har derfor blitt hjemme fra nattvakt. Ingen reagerer på det. Anonymkode: 7a565...43f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå