Gå til innhold

Boligalarm etter forrige eier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp flyttet inn i nytt hus,hvor de forrige eierne hadde alarm. Vi ønsket ikke å ta over alarmen,og fikk da beskjed om at alarmselskapet skulle komme og ta ned utstyret ettervert. Skjønte det som at det var litt oppsigelsestid,derfor henger det her enda. Kan de forrige eierne se oss på sine apper? Regner med det er videoopptak, det er vel det på alle nye alarmer. Det er ingenting som lyser,og vi bruker ingen kode eller noe,så det skal vel være slått av...men kom plutselig til å tenke på det.... Litt ekkelt!

Anonymkode: dc28e...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Video fungerer kun om alarm går, og da er det kun sentral som kan se video.

Om abonnementet fortsatt er aktivt kan de se;

- når dører åpnes og lukkes (der det er sensorer) 

- temperaturen i ulike rom

Men jeg vil egentlig gjette på at alt er deaktivert da alarmen ikke går i ett. 

Vi valgte forresten å ta over, og har aldri angret. 

Anonymkode: ea3b3...33e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har nettopp flyttet inn i nytt hus,hvor de forrige eierne hadde alarm. Vi ønsket ikke å ta over alarmen,og fikk da beskjed om at alarmselskapet skulle komme og ta ned utstyret ettervert. Skjønte det som at det var litt oppsigelsestid,derfor henger det her enda. Kan de forrige eierne se oss på sine apper? Regner med det er videoopptak, det er vel det på alle nye alarmer. Det er ingenting som lyser,og vi bruker ingen kode eller noe,så det skal vel være slått av...men kom plutselig til å tenke på det.... Litt ekkelt!

Hvis det bare er alarm så er det ikke kamera. Uansett hvor mye alarmen er, ikke vanlig med kamera overvåking i private hjem (via alarm, type ringeklokke kameraer er vanlig) Ring alarmselskapet å få de til å komme å hente det, og gjør de ikke det er det bare å fjerne det selv

Anonymkode: 5fa95...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig enkel måte å finne ut det på er å skru ned en av dingsene. Dersom den er på ringer de med en gang og forteller at alarm er utløst 😅

Uansett har man ikke kamera på telefonene sine i private hjem, kun alarmsentral som kan se på kamera HVIS alarm er utløst.

Anonymkode: bf1be...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert Verisure. Vi hadde et mareritt med å bli kvitt dem da vi solgte huset. De nektet å komme og hente utstyret fordi de mente at de som flyttet inn skulle overta. Maaaaaange telefonsamtaler seinere bestemte vi oss for å bare demontere og hive greiene. De har aldri spurt etter det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det bare er alarm så er det ikke kamera. Uansett hvor mye alarmen er, ikke vanlig med kamera overvåking i private hjem (via alarm, type ringeklokke kameraer er vanlig) Ring alarmselskapet å få de til å komme å hente det, og gjør de ikke det er det bare å fjerne det selv

Anonymkode: 5fa95...8ca

Jo, det er det. Alle alarmer som er satt opp ca siste 10 år har kameraer. Er nesten umulig å få tak i uten lenger. Kjenner en som nektet, og det ble faktisk mye dyrere når de måtte hente frem gammelt utstyr. Om du er her i huset har du ca 10 kameraer på deg fra du kommer til du går. 

Men du har rett i at TS kan skru ned alt selv. Det glemte jeg å nevne i mitt første innlegg. Det gjør vi hver gang vi maler et rom og slik. Er bare en komponent, som er festet på en plastdings, som igjen er skrudd i veggen med en enkel skrue. Så har du stjerneskru i 1-2 størrelser så er det en rask sak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Veldig enkel måte å finne ut det på er å skru ned en av dingsene. Dersom den er på ringer de med en gang og forteller at alarm er utløst 😅

Uansett har man ikke kamera på telefonene sine i private hjem, kun alarmsentral som kan se på kamera HVIS alarm er utløst.

Vi har, men vi har ikke gjennom selskap men eget oppsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har et tips til deg. 

Det er mye forskjellig de forskjellige alarmselskapene gjør. De to største er seriøse, mens mange av de små kan være litt på kanten. 

I huset ditt har du en boks som er hjernen til alarmen. Lukk opp den og koble fra batteriet og napp ut stikkontakten. 

Uansett hva noen måtte ønske nå, så klarer de ikke å se hvor dere beveger dere eller bilder. Så kan du sove godt 

Selv ville jeg valgt å beholde utstyret. Kanskje ikke innbrudd er tingen, men brann sikkerheten fra alarm selskapene i Norge er typ 50ganger sikrer enn det rælet du kan kjøpe privat. 

Ingen ting er tryggere enn ansatte som 24/7 sørger for at brann varsleren dine fungere 100%

Anonymkode: c0d14...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har et tips til deg. 

Det er mye forskjellig de forskjellige alarmselskapene gjør. De to største er seriøse, mens mange av de små kan være litt på kanten. 

I huset ditt har du en boks som er hjernen til alarmen. Lukk opp den og koble fra batteriet og napp ut stikkontakten. 

Uansett hva noen måtte ønske nå, så klarer de ikke å se hvor dere beveger dere eller bilder. Så kan du sove godt 

Selv ville jeg valgt å beholde utstyret. Kanskje ikke innbrudd er tingen, men brann sikkerheten fra alarm selskapene i Norge er typ 50ganger sikrer enn det rælet du kan kjøpe privat. 

Ingen ting er tryggere enn ansatte som 24/7 sørger for at brann varsleren dine fungere 100%

Anonymkode: c0d14...a56

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men det er jo ikke oss de ringer da,for det står jo i forrige eiers navn....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er det. Alle alarmer som er satt opp ca siste 10 år har kameraer. Er nesten umulig å få tak i uten lenger. Kjenner en som nektet, og det ble faktisk mye dyrere når de måtte hente frem gammelt utstyr. Om du er her i huset har du ca 10 kameraer på deg fra du kommer til du går. 

Men du har rett i at TS kan skru ned alt selv. Det glemte jeg å nevne i mitt første innlegg. Det gjør vi hver gang vi maler et rom og slik. Er bare en komponent, som er festet på en plastdings, som igjen er skrudd i veggen med en enkel skrue. Så har du stjerneskru i 1-2 størrelser så er det en rask sak. 

Vi satte opp ny alarm i høst, uten kamera. Koster 199 per måned. 

Tidligere hadde vi sector alarm, vi måtte bli ganske strenge for å få de til å skru ned. De ville helst at vi bare skulle kaste utstyret selv. 

Bare skru det ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Albbas skrev (3 minutter siden):

Vi satte opp ny alarm i høst, uten kamera. Koster 199 per måned. 

Tidligere hadde vi sector alarm, vi måtte bli ganske strenge for å få de til å skru ned. De ville helst at vi bare skulle kaste utstyret selv. 

Bare skru det ned. 

Sector og Verisure har kamera som standard. Så rart av deg å skrive at de ikke tilbyr kamera i private hjem. 

At budsjettselskapene ikke har det kan mulig stemme. (Helt ærlig ville jeg da heller valgt privat løsning, har det i tillegg på grunn av kameraene, men beholder sentral på grunn av brann, bla) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har to kameraer, en i begge stuer, og vi kan ta bilder, men bare når alarmanlegget er på.  Har dere Yale doorman gjennom selskapet kan man og se når noen låser opp og igjen døra, eventuelt taster feil kode. Vi kan se temperaturmålinger i ulike rom, og vi har en call innstallert på vaskerommet til alarmsentralen. Det er utrolig nyttig å ha mtp brannsikring, vi har to ekstra brannalarmer knyttet til alarmselskapet og begynner det å brenne blir det utrykning med én gang. Pluss at det har vært veldig mye innbrudd i nabobyen, så er en ekstra trygghet.

Har forrige eier sagt opp så er det vel en oppsigelsestid, men regner med at alt er deaktivert siden dere har flyttet inn, regler for overvåkning etc er jo ganske strenge. Vi har óg den lille boksen som andre har nevnt, dra ut stikkontakten til den så finner dere fort ut om utstyret er deaktivert, for da blir forrige eier ringt ned helt til stikkontakten er satt i igjen. 

Anonymkode: 15a23...ada

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sector og Verisure har kamera som standard. Så rart av deg å skrive at de ikke tilbyr kamera i private hjem. 

At budsjettselskapene ikke har det kan mulig stemme. (Helt ærlig ville jeg da heller valgt privat løsning, har det i tillegg på grunn av kameraene, men beholder sentral på grunn av brann, bla) 

Hvor har jeg skrevet at sector og verisure ikke tilbyr det som standard? Men vi er ikke interessert i å ha det, vi hadde uansett bare ett kamera gjennom sector og vi hadde ikke bruk for det. Holder med sensor. 

At de to største er så innmari seriøse må du gjerne tro, men vi levde 8 år med sector med ræva brannsikring uten å være klare over det, og betalte svindyrt for det. De har også en håpløs og useriøs prispolitikk. Rører de aldri igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også kjøpt bolig hvor utstyr fra Sector Alarm hang igjen, ifølge selger var det deaktivert og alarmselskapet skulle ta kontakt med meg for å avtale tidspunkt for fjerning av utstyret. Det skjedde ikke, så til slutt bestemte jeg meg for å fjerne dritten selv. DA begynte det å blinke kraftig fra kameraet! 

Jeg tenker Sector, Verisure osv ikke gidder å bruke ressurser på å dra rundt og hente inn gammelt utstyr de ikke får solgt på nytt, fra husstander som ikke er kunder/de ikke tjener penger på. Ergo må man mase på dem for å få det gjort, eller fjerne det selv. Sistnevnte går forholdvis raskt og enkelt.

Anonymkode: f3d2a...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Albbas skrev (3 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at sector og verisure ikke tilbyr det som standard? Men vi er ikke interessert i å ha det, vi hadde uansett bare ett kamera gjennom sector og vi hadde ikke bruk for det. Holder med sensor. 

At de to største er så innmari seriøse må du gjerne tro, men vi levde 8 år med sector med ræva brannsikring uten å være klare over det, og betalte svindyrt for det. De har også en håpløs og useriøs prispolitikk. Rører de aldri igjen. 

Du siterte et innlegg der jeg svarte en annen ser jeg nå... 

Hva var relevansen? 

Uansett, når det gjelder brann; Strålende fornøyd med Verisure. Brannalarm gikk. De fikk ikke svar fra oss. De sjekket kameraene. De ringte sentral direkte. Og 15 minutter senere var brannvesenet på plass. 

Tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd uten alarm. Om de skulle ventet på at naboene oppdaget at det skjedde noe midt på en arbeidsdag. 

Alarm i seg selv er jeg enig i at er ganske unødvendig. Har som nevnt privat som vi styrer selv, som bråker tilsvarende, og tar gode videoer. Men akkurat at de ringer rett til alarm når de ser røykutvikling, det er gull. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Albbas
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du siterte et innlegg der jeg svarte en annen ser jeg nå... 

Hva var relevansen? 

Uansett, når det gjelder brann; Strålende fornøyd med Verisure. Brannalarm gikk. De fikk ikke svar fra oss. De sjekket kameraene. De ringte sentral direkte. Og 15 minutter senere var brannvesenet på plass. 

Tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd uten alarm. Om de skulle ventet på at naboene oppdaget at det skjedde noe midt på en arbeidsdag. 

Alarm i seg selv er jeg enig i at er ganske unødvendig. Har som nevnt privat som vi styrer selv, som bråker tilsvarende, og tar gode videoer. Men akkurat at de ringer rett til alarm når de ser røykutvikling, det er gull. 

Relevansen var din påstand om at alle alarmer siste 10 år har kamera. Jeg kom med et ferskt eksempel fra i høst på at nei, alle har ikke kamera. 

Man trenger jo ikke kamera for å ha brannvarsling. Vi har brannvarsling inkludert, da kommer de hvis vi ikke svarer på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Albbas skrev (Akkurat nå):

Relevansen var din påstand om at alle alarmer siste 10 år har kamera. Jeg kom med et ferskt eksempel fra i høst på at nei, alle har ikke kamera. 

Man trenger jo ikke kamera for å ha brannvarsling. Vi har brannvarsling inkludert, da kommer de hvis vi ikke svarer på telefonen. 

De kommer. Men de ringer ikke sentral før de har sett. 

Med kamera ser de hva som skjer. Og kan ringe sentral, politi, med mer, direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du usikker ville jeg hengt noe tøy over eller brukt gaffatape. Bedre det enn å lure på om noen ser.

Anonymkode: 2f76f...d1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herregud ts, istedenfor å stresse unødvendig. Så skrur du ned shiten/skrur av.

Om forrige eier blir ringt? Ja og hva fuckings så? De vil bare si at de ikke bor der lenger, og du som ny eier uten å ha tatt over avtalen har ingen binding til alarmselskapet?

Anonymkode: ce6a8...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...