Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ntqk91
Skrevet (endret)

Hva har dere søkt på høyere utdanning?

Endret av Ntqk91
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Videreutdanning i sosialpedagogikk 

Anonymkode: 3b767...1f9

• Liker 1
Skrevet

Har søkt Grunnskolelærer 1-7 og IT, sitter fast på hva jeg skal velge av de to.   

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Master i risiko- og krisehåndtering.  

Viste seg å være uit sitt mest oversøkte studie med over 500 søkere til 20 plasser. Så tviler på at jeg kommer inn..

Anonymkode: ce2bb...11b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Master i risiko- og krisehåndtering.  

Viste seg å være uit sitt mest oversøkte studie med over 500 søkere til 20 plasser. Så tviler på at jeg kommer inn..

Oi, har faktisk også søkt på det! Visste ikke at det var så mange søkere..

Anonymkode: 0444c...14e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Oi, har faktisk også søkt på det! Visste ikke at det var så mange søkere..

Viste seg at det er nesten 500, og ikke over 500 da. Men likevel.  (https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=810262)

Går an å håpe at de tar inn litt flere studenter, og at den norske kvota blir stor! 

Tøft at vi har søkt på det samme! Lykke til med å få plass! 😊 

(Jeg har mastergrad fra før, og fast jobb. Så ikke så krise om jeg kommer inn eller ikke. Søker bare fordi jeg nå har tatt en bachelor i samfunnssikkerhet parallelt med Jobb, og synes det er ganske interessant.

Plan b er en ny bachelor. (Andre løper for å kjenne seg friske og unge og fri. Jeg studerer))

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på ingeniør via tre terminsordningen. Vi skulle dog fått svar i dag…men har ikke hørt noe enda. Kan det skyldes 17.mai, pinse og helg?

Anonymkode: 9752a...db1

AnonymBruker
Skrevet

Master i Fremmedspråk - Engelsk

Nettbasert gjennom Hiof/Gøteborgsuniversitetet/Linneuniversitetet

Anonymkode: 6f871...5c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har søkt på ingeniør via tre terminsordningen. Vi skulle dog fått svar i dag…men har ikke hørt noe enda. Kan det skyldes 17.mai, pinse og helg?

Hvilken linje / gren?

Anonymkode: 053cc...ac6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Viste seg at det er nesten 500, og ikke over 500 da. Men likevel.  (https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=810262)

Går an å håpe at de tar inn litt flere studenter, og at den norske kvota blir stor! 

(Jeg har mastergrad fra før, og fast jobb. Så ikke så krise om jeg kommer inn eller ikke. Søker bare fordi jeg nå har tatt en bachelor i samfunnssikkerhet parallelt med Jobb, og synes det er ganske interessant.

Plan b er en ny bachelor. (Andre løper for å kjenne seg friske og unge og fri. Jeg studerer))

Om jeg kan spørre, helt nøytralt. - Er det noe poeng i det? Da tenker jeg på gevinst du sitter igjen med, om du gjør det for egen interesse så ser jeg den, vet om noen i 80-årene som b.la ''studerer'' historie for å ha noe å gjøre. Men om du har 2 mastere tror jeg du vil være overkvalifisert for det meste av jobber du kommer over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilken linje / gren?

Har elektronikkingeniør på første,  bioteknologi og kjemiingeniør på andre og maskiningeniør på tredje :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har elektronikkingeniør på første,  bioteknologi og kjemiingeniør på andre og maskiningeniør på tredje :)

Ahh, Oslomet antar jeg, eller UiA? Kjenner en som går der, han er nå på sitt første master år i elektronikk, bacheloroppgaven hans skrev han om droner, cool shit B)

AnonymBruker
Skrevet

Fysioterapi på HVL :) 

Anonymkode: 2958d...e1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ahh, Oslomet antar jeg, eller UiA? Kjenner en som går der, han er nå på sitt første master år i elektronikk, bacheloroppgaven hans skrev han om droner, cool shit B)

Stemmer Oslomet! 
vi skulle fått svar på opptak i dag, men ingenting så langt? 
Tror jeg leste om han på Oslomet sin nettside. Ja det er sykt kult!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om jeg kan spørre, helt nøytralt. - Er det noe poeng i det? Da tenker jeg på gevinst du sitter igjen med, om du gjør det for egen interesse så ser jeg den, vet om noen i 80-årene som b.la ''studerer'' historie for å ha noe å gjøre. Men om du har 2 mastere tror jeg du vil være overkvalifisert for det meste av jobber du kommer over.

Jeg gjør det for min del. For å lære noe nytt, og å bruke hjernen på en annen måte. 

Med full jobb og flere barn har jeg nok å gjøre. Men jeg trenger desperat å bruke hjernen, hvis ikke føler jeg at jeg råtner på rot, at jeg mister meg selv. 

Forrige master har allerede blitt 10 år gammel. Og er innen et helt annet fagfelt (realfag). 

Kanskje jeg kan få en annen jobb basert på evt ny master. Og således tenker jeg at kanskje en master i realfag og en i krisehåndtering og beredskap kanskje kan være en ok kombo. Men det vil tida vise. Først lå jeg komme inn. 😊

Hvilken bakgrunn har du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg gjør det for min del. For å lære noe nytt, og å bruke hjernen på en annen måte. 

Med full jobb og flere barn har jeg nok å gjøre. Men jeg trenger desperat å bruke hjernen, hvis ikke føler jeg at jeg råtner på rot, at jeg mister meg selv. 

Forrige master har allerede blitt 10 år gammel. Og er innen et helt annet fagfelt (realfag). 

Kanskje jeg kan få en annen jobb basert på evt ny master. Og således tenker jeg at kanskje en master i realfag og en i krisehåndtering og beredskap kanskje kan være en ok kombo. Men det vil tida vise. Først lå jeg komme inn. 😊

Hvilken bakgrunn har du?

Jeg synes du burde gi noen andre den plassen hvis det kun er for din egen skyld. Samfunnet trenger folk som skal bruke kompetansen til jobb, ikke bare for tidsfordriv.

Anonymkode: d1d2f...5f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes du burde gi noen andre den plassen hvis det kun er for din egen skyld. Samfunnet trenger folk som skal bruke kompetansen til jobb, ikke bare for tidsfordriv.

Det er jo ikke tidsfordriv selv om jeg ikke søker ny jobb basert på ny kompetanse. 

Du vet ikke hva jeg har studert, hvilken jobb jeg har, eller hvordan jeg bruker den nye kompetansen min. 😊

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Søkt vernepleien og sykepleien. :) Håper å komme inn på vernepleien. Dette blir min 2 bachelorgrad ;) 

Anonymkode: 2f10f...d07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg stemmer for at hen tar plassen hvis hen har lyst til å studere videre. Utdanning er ikke bare en arbeidstakerfabrikk.

Anonymkode: 8607c...b2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 21.35):

Veldig moro! Tenkte at det er en master som ikke er så kjent, men virker spennende og nyttig. Lykke til til deg også :) oppdater når vi får svar da. 😁

Hva er snittet ditt? Ser de bare på bachelor eller masteren din også forresten?

Har også søkt på andre studier, så har jo backup. Men hadde vært greit å fått en master. Har bare bachelor og fire videreutdanninger😅 elsker å studere, og lære nye ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...