AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Jeg har en varebil som brukes til campingturer. Den skal inn på EU kontroll nå ganske snart. Det som er dumt er at ny EU godkjenning da går ut rett før sommerferien om 2 år og jeg går akkurat glipp av en sommertur med den. Hvis jeg får den godkjent nå, kan jeg da ta den inn på ny EU kontroll igjen i f.eks. august i år og så få den godkjent på nytt slik at neste godkjenning blir i august 2025 istedenfor juni? Da rekker den å rulle 1 sommertur til, før jeg antar at den sikkert kan parkeres for godt. Anonymkode: 0d7bf...e9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Så du har tenkt å "jukse" deg til at en potensielt farlig bil skal få være på veien lengst mulig? Anonymkode: 656db...435 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 Ja, du kan gjøre det sånn. Men husk at om bilen ikke blir godkjent i August av en eller annen grunn har du 2 mnd på deg til å fikse den, da gjelder ikke 2 års godkjenningen fra Juni lenger. Anonymkode: a3c0a...c8d 3
Kokeplate Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en varebil som brukes til campingturer. Den skal inn på EU kontroll nå ganske snart. Det som er dumt er at ny EU godkjenning da går ut rett før sommerferien om 2 år og jeg går akkurat glipp av en sommertur med den. Hvis jeg får den godkjent nå, kan jeg da ta den inn på ny EU kontroll igjen i f.eks. august i år og så få den godkjent på nytt slik at neste godkjenning blir i august 2025 istedenfor juni? Da rekker den å rulle 1 sommertur til, før jeg antar at den sikkert kan parkeres for godt. Anonymkode: 0d7bf...e9d Ja, det kan du.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 Ok supert, takk for svar Anonymkode: 0d7bf...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå