AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Hei! Nå er det 14 måneder siden jeg fødte. Hadde en tøff fødsel med stor baby som satt fast. 10 timer trykketid, og til slutt vakuum. I etterkant har jeg ikke hatt problemer med bekkenbunnen i form at inkontinens og slike ting, men det at et område mellom beina buler ut ved økt trykk. Med det mener jeg: Når jeg går på to, nummer en eller to, og i forbindelse med sex, blir den bakerste delen av den ene kjønnsleppa veldig fast/hoven/ bulende + hudområdet rundt. Det gir meg ingen plager, men det er jo litt rart. Ingen slike tendenser før fødsel, eller på motsatt side. Jeg tror at det må være en skadet muskel, eller en skadet del av en muskel - evt. at det må være noen ødelagte nerver, eller at muskelen ble så dratt under fødsel at den ikke tåler noe særlig trykk før den buler ut. Og jeg presser ikke hardt eller noe. Hvis jeg tisser slapper jeg bare av, og så kommer tisset, så det er ikke det at jeg trykker til som er problemet. Den kan se ut som om det er i bulbospongiosus-området. Har aldri hørt noen snakke om dette, og finner lite på google. Men det er jo sikkert fler som har det samme. Er det noen her? Har dere evt. gjort noe med det? Kiegels har ikke hjulpet. Anonymkode: 164e1...332
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Buler ut fra hvor? Skjeden? Man kan få både cystocele og rectocele. Anonymkode: cbd09...0f5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Buler ut fra hvor? Skjeden? Man kan få både cystocele og rectocele. Anonymkode: cbd09...0f5 Hei! Nei, ikke i skjeden, eller fra skjeden. Det er på utsiden, der det er hud. Halvparten av den ene ytre kjønnsleppa, og ut undr huden i retning lysken. Anonymkode: 164e1...332
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 Jeg antar du har gjort det som er første bud? Bestilt deg en legetime og bedt om utredning og bistand? For det er første bud. Eventuelt får du hos enhver fastlege med selvrespekt også tips om praktiserende fysioterapeuter med god kunnskap innen området, om man konkluderer med at dette, som så mye, ordner seg med korrekt og målrettet trening. Dersom du har oppsøkt din fastlege og hen har vært «meh, kvinneproblem»? Lever klage, skaff deg ny fastlege, og oppsøk i mellomtiden privat lege. Anonymkode: 5d28a...9a7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg antar du har gjort det som er første bud? Bestilt deg en legetime og bedt om utredning og bistand? For det er første bud. Eventuelt får du hos enhver fastlege med selvrespekt også tips om praktiserende fysioterapeuter med god kunnskap innen området, om man konkluderer med at dette, som så mye, ordner seg med korrekt og målrettet trening. Dersom du har oppsøkt din fastlege og hen har vært «meh, kvinneproblem»? Lever klage, skaff deg ny fastlege, og oppsøk i mellomtiden privat lege. Anonymkode: 5d28a...9a7 Takk. Kanskje jeg skal gjøre det. Anonymkode: 164e1...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå