AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #41 Del Skrevet 20. mai 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Eneste jeg kan konkludere med er at det har gått inflasjon i å gi elever høye karakterer. Da jeg gikk på VGS var det kun én elev som fikk én eneste sekser i løpet av de tre årene jeg gikk på VGS. Og min klasse var den beste i vårt kull og skolen var rangert som en av de beste skolene i Oslo på den tiden. Dette var på 90-tallet. Har også observert debattanter her på KG som visstnok håver i flust av seksere, men som verken er sterk skriftlig eller i sine resonnementer. Det er noe som ikke henger på greip her. Anonymkode: 9fd95...521 Denne karakterinflasjonen har nok pågått i lang tid. Jeg gikk på videregående tidlig på 2000 tallet og da var 6ere langt vanligere enn det du beskriver. Men ikke like vanlig som i dag. Det ser man jo også på hvordan karakterkravene til elitestudiene har økt jevnt og trutt. Jeg gikk for øvrig på den beste skolen i Oslo på den tiden, Oslo Katedralskole. Og jeg husker mange som fikk mange 6ere. Anonymkode: 085b8...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #42 Del Skrevet 20. mai 2023 Skjønner det er lite å gjøre når man er på sykehus/innlagt, men en karakter fra langt tilbake i tid bør du ha kommet deg over. Anonymkode: 738a7...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #43 Del Skrevet 20. mai 2023 Avsnittene så noe lang ut, og langsvars oppgave trenger nødvendigvis ikke være 4-5 sider og det kommer klart an på hva sidene inneholder. Uansett hvorfor er du ikke fornøyd? 5/6 er jo nesten toppkarakter. Dette får meg til å mimre tilbake om de som gråt når de fikk 4/5 og ikke 6, og som klaget høylytt i klasserommet over karakteren sin og når noen spurte hva de fikk så hadde de fått 5 og ikke 6 Anonymkode: c887e...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #44 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Denne karakterinflasjonen har nok pågått i lang tid. Jeg gikk på videregående tidlig på 2000 tallet og da var 6ere langt vanligere enn det du beskriver. Men ikke like vanlig som i dag. Det ser man jo også på hvordan karakterkravene til elitestudiene har økt jevnt og trutt. Jeg gikk for øvrig på den beste skolen i Oslo på den tiden, Oslo Katedralskole. Og jeg husker mange som fikk mange 6ere. Anonymkode: 085b8...b12 Ok. Kan nevne at det var fra 90-93 jeg gikk på VGS, så er iallfall et tiår i mellom oss. Så mye har tydeligvis skjedd. Anonymkode: 9fd95...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå