Gå til innhold

Kvinner: Ville du datet en singel uføretrygdet mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ufør pga hva? Psykisk helse? Nei takk. Hvis han har noe fysisk, ok. 

Anonymkode: fb01a...1d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, dater bare gifte uføre menn. 

Anonymkode: 08dab...7a9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på mannen.  

Anonymkode: 8b85a...0f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis mannen min blir ufør så skiller jeg meg ikke. Men ønsker ikke i utgangspunktet en ufør mann nei, da dokumentert 0 % arbeidsevne tross alt medfører at absolutt alt i fht hus, hjem, hage og evt barn havner på meg, i tillegg til dårlig økonomi.

Anonymkode: 9cf49...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på mannen det🙂Hvorfor er han ufør? Hvordan er han som menneske? 

At han er uføre, utelukker han ikke, men det kan andre ting gjøre👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke første valget akkurat. Men hvis han er veldig kjekk å bra på mange områder . Så kanskje. Men det spørs vel når han er uføretrygdet. 

Anonymkode: 402d6...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han ser ut som McDreamy så

Anonymkode: 4d00c...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange vil nok svaret være et tvert nei, men når det gjelder resten må du nesten utdype hvorfor han er ufør, og hvordan det påvirker livet og økonomien hans ellers.

Kjenner mange uføre. Noen av dem er positive mennesker og en kjemperessurs for nærmiljøet. Andre er selvmedlidende og vanskelige. Noen, selv på laveste sats, har økonomisk sans, eier velholdt bolig og har sparepenger nok til handlefrihet. Andre har tom konto en uke før trygda kommer.

Som ufør kvinne kan du kanskje slippe unna skakkjørt økonomi og et liv som bare handler om deg selv, så lenge du er pen nok. Som mann er du nok pent nødt til å kompensere for inntekt og status på andre måter, helst så mange som mulig, om du skal ha noen sjanse. Så snart du er blakk og/eller selvmedlidende er du ganske sjanseløs.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som flere andre sier - kommer helt an på mannen.

Og med det mener jeg egentlig om han og jeg har personligheter og verdier som går sammen, om vi har kjemi som kjærester og par må ha, om vi har samme humor. Respekt, omtanke, ærlighet, slike ting må også stemme.

Anonymkode: f207f...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis mannen min blir ufør så skiller jeg meg ikke. Men ønsker ikke i utgangspunktet en ufør mann nei, da dokumentert 0 % arbeidsevne tross alt medfører at absolutt alt i fht hus, hjem, hage og evt barn havner på meg, i tillegg til dårlig økonomi.

Det stemmer ikke. Uføretrygd handler om inntektsevne, ikke arbeidsevne. Du kan fint male huset om sommeren og skifte dekk på bilen selv om ingen vil ansette deg. Ufør betyr ikke nødvendigvis sengeliggende.

Anonymkode: 8219a...9fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken grunn, egentlig.. Jeg er selv ufør, så selve biten om ufør er ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg er ikke i utgangspunktet negativ, alt handler om selve mannen, ikke diagnosen. 

Anonymkode: 609d9...221

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvis han har en personlighet jeg liker. 

Anonymkode: 4f0ba...5a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke. Uføretrygd handler om inntektsevne, ikke arbeidsevne. Du kan fint male huset om sommeren og skifte dekk på bilen selv om ingen vil ansette deg. Ufør betyr ikke nødvendigvis sengeliggende.

Hvis man ikke engang kan være f eks besøksvenn på sykehjem slik mange hjertesyke og giktpregede pensjonister er, eller fast støttekontakt noen timer i måneden for en ungdom som sliter, men må være 100 % ufør, så har man for dårlig helse til at jeg kan klare et liv sammen. Og dersom det er slik at man skjuler arbeidsevnen sin, så er det dårlige verdier og mangel på moral som gjør en slik person uegnet for meg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan både klare og oppdra barn og  ha boevne selvom man er ufør. Det er ikke nødvendigvis snakk om 0% arbeidsevne. Hadde han blitt så skadet at han ikke klarte og gjøre noe eller og snakke hadde du kunnet få hjelp. I de fleste tilfeller ville en ufør husfar ha mer tid til barna, og mer tid til og syssele i hus og hage . Det hadde kanskje ikke gått i rasende tempo da. 
Har en venninne som er ufør og hun er jo hjemme og henter barna litt tidlig på sfo  og barnehagen .  Hun har mat klar og hjelper til med lekser og leser for dem.. Hun gjør rent og steller i Hagen på dagtid , Så må hun kanskje hvile 3-4 timer, men hun får allikevel gjort mer og har mer tid til barna enn folk i full jobb og tidsklemme. Dette gjør at mannen kan jobbe mer og ikke er avhengig av og måtte løpe for og hente i barnehagen og sfo. Ganske harmonisk familie med hvilepuls og trygge barn. 

ja, økonomien ville bli noe dårligere. 

Anonymkode: 08dab...7a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ufør pga hva? Psykisk helse? Nei takk. Hvis han har noe fysisk, ok. 

Anonymkode: fb01a...1d4

Enig. Hvis en person er ufør pga psykisk uhelse og aldri hatt en vanlig jobb er det 🚩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Blir man vurdert til at man ikke kan arbeide, så handler det om arbeidsevne. Å kalle det «inntektsevne» forandrer ingenting i situasjonen.

Nei, jeg ville ikke datet en ufør. Det er basert på at man er vurdert til at man ikke er i stand til å jobbe. Da antar jeg at det er flere ting man og må avstå fra, og at det vil påvirke mitt liv negativt.

Det betyr ikke at jeg vil dumpe en partner hvis vedkommende blir ufør mens vi er i et forhold.

Anonymkode: 586f6...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man ikke engang kan være f eks besøksvenn på sykehjem slik mange hjertesyke og giktpregede pensjonister er, eller fast støttekontakt noen timer i måneden for en ungdom som sliter, men må være 100 % ufør, så har man for dårlig helse til at jeg kan klare et liv sammen. Og dersom det er slik at man skjuler arbeidsevnen sin, så er det dårlige verdier og mangel på moral som gjør en slik person uegnet for meg. 

Hvis du tror det er du rett og slett bare uvitende. Svært mange uføre klarer fint å drifte sin egen bolig (hvordan tror du den enslige mannen i tråden her overlever egentlig?), og svært mange uføre jobber, enten det er betalt eller frivillig. Det handler ikke om å skjule arbeidsevne, men å ha en arbeidsevne som er forenlig med hvordan arbeidslivet faktisk fungerer.

Svært mange uføre kunne fint vært i arbeid om arbeidsgiver hadde vært villig til å tilrettelegge for det. Per i dag er de imidlertid ikke det, da det er nok 100% pålitelige arbeidstakere til at det er nødvendig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...