Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg og typen har de siste månedene vært i samme leiligheten. Enten hos meg eller han. Rundt 4-5mnd. For to dager siden fant han ut han trengte alene tid. Så han dro hjem. Han vil helst ikke se meg, møte meg osv. Får ikke noe svar til hvorfor det er sånn. Jeg sliter igså med ptsd, så det og sove alene er ett rent helvete, så han vet at all den tiden her sover jeg helt sykt dårlig og helsa mi generelt blir ti ganger verre. Hadde det vært omvendt tror ikke jeg at jeg hadde latt han slite. Så det jeg egentlig lurer på betyr det at han begynner miste følelsene? 

Anonymkode: 1a7a0...255

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke sykepleieren din. 

Anonymkode: 35036...187

• Liker 12
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke sunt ut TS . Forstår godt at han trenger tid alene, det er helt normalt. Kan tenkes at han synes det blir for mye hvis du er veldig avhengig av han. 

Anonymkode: 6f2ae...ffe

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke din sutteklut. Du får håndtere helsa di uten at han MÅ være tilstede, skjønner godt at han trenger litt alenetid.

Anonymkode: 53d45...bbd

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alenetid er viktigere enn alt annet.

Anonymkode: faf13...d06

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke klamre deg til ham som en som er iferd med å drukne, da synker dere begge. 

Er dine behov viktigere enn hans? 

Anonymkode: 72681...e56

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Får du profesjonell hjelp? 

Anonymkode: dcc33...ae1

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Om du er så avhengig av han, skjønner jeg godt at han trenger alenetid. Jeg hadde følt meg kvalt i en slik situasjon.

Husk at han skal være en kjæreste, ikke behandleren din. 

Anonymkode: cb9e0...74c

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke sykepleieren min. Hele dagen gjør vi vanlige ting, er bare natten ptsd’en slår veldig inn. På dagen er han jo typen som jobber og gamer. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig å ønske alene-tid. Da jeg ble sammen med min kjæreste neglisjerte jeg det behovet så voldsomt at det rant over for meg en dag. Jeg neglisjerte det fordi han gav meg dårlig samvittighet hver gang jeg ytret et snev av mitt alene-tid behov. Vi var sammen omtrent 24/7...! Husker det rant totalt over for meg den siste kvelden han satt og sutret over at jeg hadde to timer for meg selv. Det er ikke rettferdig.

Spesielt i starten av et forhold så har man kanskje enda større behov for bare å være helt alene i sin egen leilighet noen dager. Det er viktig.

Jeg synes du er urettferdig mot han. Du skylder på din PTSD diagnose og gir han dårlig samvittighet fordi han for en gang skyld lytter til sine behov. Det er ikke bra. Du kommer til å dytte han ifra deg på den måten. Det er egoistisk å sette dine behov foran hans på den måten du gjør her.
Dessuten er det DU som har PTSD. Det er din sykdom, ikke hans. Han kan være din støtte og din venn på reisen men til syvende og sist så er det du som må lære deg å håndtere diagnosen. Hva hadde du gjort om du faktisk var alene og ikke hadde en kjæreste å sove med?

Om noen hadde sutret og vært så baby-aktig som du er her så hadde jeg kanskje også mistet følelsene etterhvert. Brutalt sagt, men sånn er jeg.

Anonymkode: 56ffd...888

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han er ikke sykepleieren min. Hele dagen gjør vi vanlige ting, er bare natten ptsd’en slår veldig inn. På dagen er han jo typen som jobber og gamer. 

Det kommer ikke til å fungere mellom dere hvis du ikke klarer å sove aleine noen gang.

Anonymkode: 35036...187

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er antageligvis utslitt og trenger tid til å tenke på om dette er noe han ønsker å fortsette. 

Anonymkode: 2113c...b44

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så jeg og typen har de siste månedene vært i samme leiligheten. Enten hos meg eller han. Rundt 4-5mnd. For to dager siden fant han ut han trengte alene tid. Så han dro hjem. Han vil helst ikke se meg, møte meg osv. Får ikke noe svar til hvorfor det er sånn. Jeg sliter igså med ptsd, så det og sove alene er ett rent helvete, så han vet at all den tiden her sover jeg helt sykt dårlig og helsa mi generelt blir ti ganger verre. Hadde det vært omvendt tror ikke jeg at jeg hadde latt han slite. Så det jeg egentlig lurer på betyr det at han begynner miste følelsene? 

Hei Anette🤣😂

Anonymkode: de436...e24

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk diagnosen din som unnskyldning, du er sammen med et menneske som også har egne behov.

Jeg har ptsd selv. K-ptsd faktisk.

Anonymkode: 196b4...e15

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du ingen andre som kan sove hos deg hvis du sliter med å være alene? Han er vel ikke barnepiken din? Full forståelse for at han ( og andre i forhold) trenger å puste litt. Han elsker deg nok like mye for det. 

Anonymkode: 5a749...454

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du legger det frem som at han er egoistisk som lar deg være alene…

Anonymkode: f5fc3...520

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det ikke bare er DU som har det vanskelig. Det er vanskelig å være pårørende også hvor en ofte må forsømme egne behov for å ikke trigge noe vondt hos den syke. ALLE trenger alenetid i blant. ALLE!! Og spesielt når en har det vanskelig og har omsorg for andre, så MÅ man av og til ta en pause for å lade opp for å fortsatt være en omsorgsfull pårørende. Ellers ender han opp på felgen og klarer ikke å ivareta hverken deg eller seg selv. Jeg skjønner at du har det vondt. Men skjønn at andre også har grunnleggende behov, og at det ikke bare er DINE behov som teller! Hadde han ikke brydd seg om deg, så hadde han forlatt deg for lengst. Men det gjorde han ikke. Han er der for deg, og du klager når han må ta pause for å ta vare på seg selv!

Anonymkode: d4975...6ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du klarte jo antagelig netter alene da du var singel, og må det igjen om dette forholdet ryker på at hans behov ikke blir ivaretatt. Han kan ikke ha det fulle ansvar for din ptsd og at du skal klare deg, det går ikke. 

Anonymkode: 7f2cc...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for den harde sannheten! 
Han fikk tid, og det var overraskende fint for meg også å være alene litt. ☺️ Nå går det bedr enn det har gjort på lenge ☺️

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dere har knapt datet noen mnd og du mener han skal sove med deg HVER natt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...