Gå til innhold

«Krevende» hund -tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en doodle på 1 år som «maser veldig». Det gåes mange gode turer hver dag, både korte og lange, det lekes, stimuleres opp og ned i mente og hun har det veldig fint egentlig. Hun er ikke mye alene hjemme, kanskje 5 timer 3 ganger i uken og vi er 4 i familien som gir mye oppmerksomhet.
Allikevel er det som at hun aldri blir fornøyd og jeg lurer på om det er slik det «skal» være? 

Litt synspunk fra andre doodlesforeldre hadde vært fint😊

Anonymkode: 67464...3c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke noe om hun har vært like masete hele veien, eller om det er nyoppstått? Hunder Kommer også i puberteten, og dette skjer gjerne et sted mellom 8-15mnd avhengig av b.la. rase. Hvis dette har blitt verre siste tiden, kan det være at hun bare har blitt en litt energisk og ustyrlig tenåring, full av hormoner?
https://forskning.no/dyreverden-hunder/hunder-har-ogsa-en-tenarings-fase/1683756

Anonymkode: 9dd68...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke raser er hun blanding av? Feks labradoodle trenger mye mental stimuli, rallylydighet er supert der👍🏼 Puberteten på en hund handler (for eier….) mye om å holde ut🥵 og fortsette med trening hver dag selv om hunden kan fremstå som både blind og døv til tider😆

Anonymkode: 9c9eb...287

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ps. en «aktivitet» som er viktig å øve på er at hunden skal være i ro inne - rett og slett rotrening. Hunden må lære å slappe av i sengen sin og godta at dere beveger dere i huset uten at den trenger å fotfølge dere.

Anonymkode: 9c9eb...287

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får hun mental stimulering? Kanskje teste ut spor, nosework, rallylydighet, agility osv?

Anonymkode: 66391...e2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har puddel. Noe av det vanskeligste for han har vært ro inne. Så hvis du er sikker på at hunden får nok aktivisering, noe det høres ut som basert på det du skriver, ville jeg fokusert på rotrening. For eksempel legge hunden i senga og gi godbiter for dette (og øke tiden mellom veldig sakte) 

Anonymkode: ae5f5...f9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 13.07):

Jeg har puddel. Noe av det vanskeligste for han har vært ro inne. Så hvis du er sikker på at hunden får nok aktivisering, noe det høres ut som basert på det du skriver, ville jeg fokusert på rotrening. For eksempel legge hunden i senga og gi godbiter for dette (og øke tiden mellom veldig sakte) 

Anonymkode: ae5f5...f9d

Synes du? Ser ikke et ord om mental trening i HI, noe som er minst like viktig som fysisk aktivitet.

Anonymkode: b4fff...6a7

Skrevet

Hva slags aktivisering får hun og hvor mye? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...