Majer Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 (endret) Jeg fikk min ideologiske oppvåkning da jeg jobbet på sykehjem i Oslo som ble privatisert, og det gjorde de andre som jobbet der og. Pasienter døde som følge av smitte etter at pleiere måtte gå mellom ulike etasjer pga at andre pleiere sa opp jobben (dårligere lønn på private sykehjem). Da spredte smitten seg blant beboerne. Hvorfor skal velgerne og politikerne få slippe unna med sånne alvorlige valg? Det at det ikke fikk konsekvenser for dem selv har gjort så de ikke har lært. Nå vil Høyre igjen privatisere sykehjemmene. Noen som kan forklare hvorfor det skal gå an? Forventes det virkelig at oppegående folk som eier et snev av samvittighet bare skal se på når liv går tapt? Endret 20. mai 2023 av Majer 3
000VF000 Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 2 minutter siden, Majer said: Noen som kan forklare hvorfor det skal gå an? "Det private drifter mer effektivt og bedre enn det offentlige" Gjenta dette år etter år, og tilslutt vil folk tro på det. 3 2
Majer Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2023 Andre eksempler på private helsetjenester som ikke har fungert er barnevernet: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-ble-mina-og-mille-narkomane/15729597/ Denne er riktignok utenfor Oslo Hjemmetjenesten: https://frifagbevegelse.no/nyheter/attendo-hjemmetjeneste-er-meldt-til-fylkesmannen-6.158.409710.287746beee Og mye mer. 1
Majer Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2023 000VF000 skrev (4 minutter siden): "Det private drifter mer effektivt og bedre enn det offentlige" Gjenta dette år etter år, og tilslutt vil folk tro på det. Det minner skummelt mye om messingen til religiøse fanatikere i Midtøsten eller gamle maoister🙄 1
Gjest Automagisk Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (9 minutter siden): Jeg fikk min ideologiske oppvåkning da jeg jobbet på sykehjem i Oslo som ble privatisert, og det gjorde de andre som jobbet der og. Pasienter døde som følge av smitte etter at pleiere måtte gå mellom ulike etasjer pga at andre pleiere sa opp jobben (dårligere lønn på private sykehjem). Da spredte smitten seg blant beboerne. Hvorfor skal velgerne og politikerne få slippe unna med sånne alvorlige valg? Det at det ikke fikk konsekvenser for dem selv har gjort så de ikke har lært. Nå vil Høyre igjen privatisere sykehjemmene. Noen som kan forklare hvorfor det skal gå an? Forventes det virkelig at oppegående folk som eier et snev av samvittighet bare skal se på når liv går tapt? 😂🙈...Sykehjem?..Private tar livet av gamlingene da vel?...😂🙈..... Du kjører vel rundt i dieselbil da.?...og hjelper til med klimakrisen som vil sulte ihjel milliarder av mennesker..?....Mens du irriterer deg over at 100 oldinger får forkorta et liv som ikke er verd å leve med tilsammens 6 mnd...?
Majer Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2023 Automagisk skrev (46 minutter siden): 😂🙈...Sykehjem?..Private tar livet av gamlingene da vel?...😂🙈..... Du kjører vel rundt i dieselbil da.?...og hjelper til med klimakrisen som vil sulte ihjel milliarder av mennesker..?....Mens du irriterer deg over at 100 oldinger får forkorta et liv som ikke er verd å leve med tilsammens 6 mnd...? Det illustrerer bare poenget. Hva skal vi med sykehjem i det hele tatt da? De er jo en utgiftspost. Er du da for å fjerne alt av sykehjem? De fleste skal jo uansett dø snart (som du mener).
Gjest GP950mAh Skrevet 20. mai 2023 #8 Skrevet 20. mai 2023 (endret) Majer skrev (2 timer siden): Det at det ikke fikk konsekvenser for dem selv har gjort så de ikke har lært. Nå vil Høyre igjen privatisere sykehjemmene. Noen som kan forklare hvorfor det skal gå an? Forventes det virkelig at oppegående folk som eier et snev av samvittighet bare skal se på når liv går tapt? Høyre vil konkurranseutsette, ikke privatisere. Det skal fortsatt være offentlig finansierte tjenester, men private som står for driften. Det vil gi økt konkurranse og dermed bedre tjenester. Offentlig monopol gir dårlige tjenester og fører til eldre som sulter, blir liggende i egen avføring og får infeksjoner og i verste fall stryker med, mens ansatte tvinges til å bryte arbeidsmiljøloven: https://e24.no/boers-og-finans/i/OpgqXq/lovbrudd-ved-roede-sykehjem-i-moss Debatten bør handle om hvem som kan utføre tjenestene med høyest kvalitet, ikke ideologi eller ideologiske allergier mot alt privat. Endret 20. mai 2023 av GP950mAh
Topsi Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 95% av befolkningen stemmer på politikk som tar liv 5
Gjest Lurven Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 La oss like godt henrette hele befolkningen.
Enterprises Skrevet 20. mai 2023 #11 Skrevet 20. mai 2023 2 hours ago, Automagisk said: 😂🙈...Sykehjem?..Private tar livet av gamlingene da vel?...😂🙈..... Du kjører vel rundt i dieselbil da.?...og hjelper til med klimakrisen som vil sulte ihjel milliarder av mennesker..?....Mens du irriterer deg over at 100 oldinger får forkorta et liv som ikke er verd å leve med tilsammens 6 mnd...? Jeg er helt enig, vi må få slutt på all den metangassen kuene slipper ut ellers kommer oljefondet til å gå konk. Ikke nok med det, men visste du at atomkraft er 100ganger svakere enn sol og vind kraft? Jeg ble helt sjokkert selv
herzeleid Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (2 timer siden): Jeg fikk min ideologiske oppvåkning da jeg jobbet på sykehjem i Oslo som ble privatisert, og det gjorde de andre som jobbet der og. Pasienter døde som følge av smitte etter at pleiere måtte gå mellom ulike etasjer pga at andre pleiere sa opp jobben (dårligere lønn på private sykehjem). Da spredte smitten seg blant beboerne. Hvorfor skal velgerne og politikerne få slippe unna med sånne alvorlige valg? Det at det ikke fikk konsekvenser for dem selv har gjort så de ikke har lært. Nå vil Høyre igjen privatisere sykehjemmene. Noen som kan forklare hvorfor det skal gå an? Forventes det virkelig at oppegående folk som eier et snev av samvittighet bare skal se på når liv går tapt? Den logiske konklusjonen av argumentasjonen din er vel at alle er skyldige så lenge en ikke har et system som krever inn alt av penger og eiendeler for å berge liv, og at privat eiendomsrett må vike? 4
Majer Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2023 GP950mAh skrev (2 timer siden): Høyre vil konkurranseutsette, ikke privatisere. Det skal fortsatt være offentlig finansierte tjenester, men private som står for driften. Det vil gi økt konkurranse og dermed bedre tjenester. Offentlig monopol gir dårlige tjenester og fører til eldre som sulter, blir liggende i egen avføring og får infeksjoner og i verste fall stryker med, mens ansatte tvinges til å bryte arbeidsmiljøloven: https://e24.no/boers-og-finans/i/OpgqXq/lovbrudd-ved-roede-sykehjem-i-moss Debatten bør handle om hvem som kan utføre tjenestene med høyest kvalitet, ikke ideologi eller ideologiske allergier mot alt privat. Hvordan fungerer konkurransen i dagligvarebransjen eller oppdrettsnæringen? Jeg vil kalle det monopoltilstander. herzeleid skrev (2 timer siden): Den logiske konklusjonen av argumentasjonen din er vel at alle er skyldige så lenge en ikke har et system som krever inn alt av penger og eiendeler for å berge liv, og at privat eiendomsrett må vike? Nei. Vi må ha et system som fungerer fordi det ikke baserer seg på ideologi, men faktiske forhold.
Gjest GP950mAh Skrevet 20. mai 2023 #14 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (19 minutter siden): Hvordan fungerer konkurransen i dagligvarebransjen eller oppdrettsnæringen? Jeg vil kalle det monopoltilstander. Politikerne har laget et regelverk som har skapt disse tilstandene. Majer skrev (20 minutter siden): Nei. Vi må ha et system som fungerer fordi det ikke baserer seg på ideologi, men faktiske forhold. Da er det ikke lurt å argumentere for å kaste ut private som driver sykehjemmene med høyere kvalitet enn kommunale kun ut ifra et ideologisk hat mot private.
Gjest Automagisk Skrevet 20. mai 2023 #15 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (4 timer siden): Det illustrerer bare poenget. Hva skal vi med sykehjem i det hele tatt da? De er jo en utgiftspost. Er du da for å fjerne alt av sykehjem? De fleste skal jo uansett dø snart (som du mener). Er ikke ute etter et horrorsamfunn men det må gå an å løfte skylappene og forstå at skal vi bruke mer på oldinger enn vi allerede gjør blir det mindre på andre... Hvem vil du ta fra da?..psykiatrien?..Me-pasienter?..småbarnsmødre?..kanskje småskolen? Et anstendig liv koster og oldingene bruker sin del av kaka og vel så det i dag....hvem tror du står for brorparten av sykehusdøgn i dag?.. Bare slutt å sutre tvert noen prøver å begrense det offentliges utgifter på den gruppen som koster oss aller mest.. og som får minst livskvalitet for de enorme ressursene samfunnet bruker på de.
Majer Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #16 Skrevet 20. mai 2023 (endret) GP950mAh skrev (1 time siden): Politikerne har laget et regelverk som har skapt disse tilstandene. Da er det ikke lurt å argumentere for å kaste ut private som driver sykehjemmene med høyere kvalitet enn kommunale kun ut ifra et ideologisk hat mot private. De private sykehjemmene driver jo ikke mee mer kvalitet når ansatte ikke vil jobbe der og pasienter dør. Det gir ingen mening. Høyre er like mye med på å skape monopoler i dagligvare- og oppdrett som alle andre selv om de liksom er for konkurranse. Et spill for galleriet. Endret 20. mai 2023 av Majer
Majer Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #17 Skrevet 20. mai 2023 (endret) Automagisk skrev (43 minutter siden): Er ikke ute etter et horrorsamfunn men det må gå an å løfte skylappene og forstå at skal vi bruke mer på oldinger enn vi allerede gjør blir det mindre på andre... Hvem vil du ta fra da?..psykiatrien?..Me-pasienter?..småbarnsmødre?..kanskje småskolen? Et anstendig liv koster og oldingene bruker sin del av kaka og vel så det i dag....hvem tror du står for brorparten av sykehusdøgn i dag?.. Bare slutt å sutre tvert noen prøver å begrense det offentliges utgifter på den gruppen som koster oss aller mest.. og som får minst livskvalitet for de enorme ressursene samfunnet bruker på de. Hvordan begrenser de de offentlige utgiftene? Sykehjemmene får nøyaktig like mye penger. Faktisk økte Erna pengebruken langt mer enn tidligere regjeringer. Endret 20. mai 2023 av Majer
Gjest GP950mAh Skrevet 20. mai 2023 #18 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (13 minutter siden): De private sykehjemmene driver jo ikke mee mer kvalitet når ansatte ikke vil jobbe der og pasienter dør. Det gir ingen mening. https://norskelån.com/private-sykehjem-scorer-bedre-pa-kvalitet-og-pris/ At noen private drivere er dårlige er unntaket, i de fleste tilfeller er private bedre i stand til å drive mer effektivit og med høyere kvalitet enn med offentlige drivere. Majer skrev (16 minutter siden): Høyre er like mye med på å skape monopoler i dagligvare- og oppdrett som alle andre selv om de liksom er for konkurranse. Et spill for galleriet. Høyre ønsker økt konkurranse i daglivarebransjen, og la frem en rekke forslag i regjering for å styrke konkurransen. https://hoyre.no/2020/06/19/regjeringenvilstyrkekonkurransenidagligvarebransjen/
droopy Skrevet 20. mai 2023 #19 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (6 timer siden): Jeg fikk min ideologiske oppvåkning da jeg jobbet på sykehjem i Oslo som ble privatisert, og det gjorde de andre som jobbet der og. Pasienter døde som følge av smitte etter at pleiere måtte gå mellom ulike etasjer pga at andre pleiere sa opp jobben (dårligere lønn på private sykehjem). Da spredte smitten seg blant beboerne. Hvorfor skal velgerne og politikerne få slippe unna med sånne alvorlige valg? Det at det ikke fikk konsekvenser for dem selv har gjort så de ikke har lært. Nå vil Høyre igjen privatisere sykehjemmene. Noen som kan forklare hvorfor det skal gå an? Forventes det virkelig at oppegående folk som eier et snev av samvittighet bare skal se på når liv går tapt? Det er jo ikke noe forskjell fra offenlig drevne sykehjem? (og andre ting) 2
droopy Skrevet 20. mai 2023 #20 Skrevet 20. mai 2023 Majer skrev (6 timer siden): Andre eksempler på private helsetjenester som ikke har fungert er barnevernet: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-ble-mina-og-mille-narkomane/15729597/ Denne er riktignok utenfor Oslo Hjemmetjenesten: https://frifagbevegelse.no/nyheter/attendo-hjemmetjeneste-er-meldt-til-fylkesmannen-6.158.409710.287746beee Og mye mer. Kan finne mange eksempler på det samme i det offentlige også 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå