Gå til innhold

Mannen vil ikke ha barn nå, og det er min siste sjanse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett barn rett under året, planen har alltid vært flere, men hadde tenkt til å vente minst et år med å prøve på neste. Kjøpt hus med ekstra soverom til fremtidige barn og alt på stell sånn sett. Men så viser det seg at jeg er syk, og at vi ikke kan vente med flere barn. Da gikk mannen helt i lås, han vil ikke ha «enda», det kom for brått for han. Virker som om han fornekter at jeg er syk og derfor ikke vil høre snakk om det.

MEN. Jeg må gjennom en behandling som gjør at jeg ikke KAN få flere barn etterpå. Behandlingen kan vente lenge nok til at jeg kan bli gravid i mellomtiden. Jeg har fått tilbud om IVF for å bli raskt gravid, og operasjonen vil gjennomføres når barnet forløses med keisersnitt. Alternativet er enten å ikke få flere barn, stille ultimatum til mannen, eller å få barn med donor og rive opp familien. 

Jeg ønsker sterkt søsken til barnet, for vi er en liten familie. Jeg ville helst hatt 3-4 unger, men har akseptert mannens ønske om maks 3. Men så skjer dette. Alle alternativer virker å ha store konsekvenser, og sliter med å vite hva som blir riktig for meg, for oss, på kort og lang sikt.

Råd? :( 

Anonymkode: 9677c...1f1

• Liker 1
  • Hjerte 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om tilstanden din er arvelig? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, norw said:

Viktig spørsmål ja

Anonymkode: 78e09...73d

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Den er ikke arvelig, nei. 

Anonymkode: 9677c...1f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Typisk menn å stenge av når de møter en vanskelig situasjon. Bestill time hos en terapeut eller psykolog. Bruk litt penger, det er verdt det. 

Anonymkode: 2406e...387

• Liker 20
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du må innse at sykdommen er grunnen til at du ikke kan ha flere barn, ikke at mannen sier nei. Vanskelig å innfinne seg med, men sykdom kan man ikke styre og livet blir annerledes av og til.

Anonymkode: 5da54...ea5

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet

Det er vel ikke så enkelt for ham heller, å få vite at kona er syk, ha et lite barn og så må bestemme seg for å få et barn til.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Vil han ikke så vil han ikke. Jeg tenker det beste for alle parter, inkludert deg selv, er å akseptere tingenes tilstand. Livet ble ikke akkurat som du hadde planlagt, du fikk ikke mer enn ett barn og du ble syk. Men du har mann, barn, du kan få en operasjon som gjør deg frisk/bedre, du har et godt hjem. Alt ligger til rette for at du kan få et herlig liv med den familien du allerede har.

Anonymkode: ea929...7a4

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Han vil jo tydeligvis ikke ha flere barn, det er bare å akseptere. «Ikke enda» betyr ko i dette tilfellet aldri. Hadde ikke rivd opp familien da det er bedre for barnet dere allerede har å bo med begge foreldre enn å få et søsken. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Donor hvis han ikke vil.

Føler flere kvinner angrer i ettertid å ikke prioritere familie/barn på grunn av mannen/kjæresten sin som vil alltid vente og drøye til det er forsent. Det er stor sjanse for at det blir slutt (hvis man tenker på tallene i dag)...

Så er spørsmålet om du kan leve med at du ikke fikk flere barn uansett utfall på forholdet du har nå? 

Anonymkode: 8de2f...b42

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Parterapi. Han er vel i sjokk. 

Anonymkode: b64ab...c83

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor kort tid har du på deg da, til å bestemme deg? Det kan hende at han trenger noen uker på seg på å tenke på det. Og det er viktig at han forstår at det er nå eller ALDRI, med tanke på søsken til barnet.

Med det sagt blir ikke livet alltid slik man har tenkt det og det kan være tungt å akseptere det. Men å bryte opp en familie pga det, det er virkelig ikke greit...

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan hende du må innse at sykdommen er grunnen til at du ikke kan ha flere barn, ikke at mannen sier nei. Vanskelig å innfinne seg med, men sykdom kan man ikke styre og livet blir annerledes av og til.

Anonymkode: 5da54...ea5

3 minutter siden, Svigermor said:

Det er vel ikke så enkelt for ham heller, å få vite at kona er syk, ha et lite barn og så må bestemme seg for å få et barn til.

Dette ....

Anonymkode: 78e09...73d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått for donor… hadde aldri verden lagt bort ønske om 1 barn til, hadde angret og vært bitter for resten av livet. 

Anonymkode: 2029f...03d

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Den som ikke vil har veto. 

Jeg holder en knapp på at han fikk panikk pga din sykdom og to små barn oppi det hele. Jeg skjønner han veldig godt.

Men, så kan det også være som en annen over her sa at han kan komme seg over sjokket og så endre mening, så det kan jo hende han sier ja etterhvert. Spørs hvor lang tid du har på deg.

Men. Vil han ikke så kan han ikke tvinges, da må du finne andre løsninger. 

Anonymkode: 12e80...a60

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vil han ikke, så vil han ikke. Enten det er fordi det kommer for brått på, pga sykdommen din, fordi han generelt ombestemte seg... Man kan ikke tvinge på noen et barn til. 

Anonymkode: d4381...f8b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være, slik andre skriver her, at dere må akseptere at din sykdom gjorde at dere ikke fikk flere barn. 

Men for at dere skal leve et fint liv sammen videre så kan det være avgjørende at kommunikasjonen rundt avgjørelsen dere tar nå, blir åpen og god. 

Hva om det tar tid for deg å bli frisk, eller du ikke blir helt frisk av behandlingen? Skal han ha ansvar for en nyfødt, en toåring og en syk kone? Er han komfortabel med å sette ord på slike scenarioer? 

Har dere snakket om andre muligheter for å utvide familien når du er gjennom behandlingen? Adopsjon, være fosterforeldre osv?

Hvis det er nokså sikkert at du blir frisk av behandling, og at du kan utsette behandlingen til etter et svangerskap til, så må han være tydelig på at han forstår hva han sier nei til når han sier nei til et barn til nå. 

Han vil ha mulighet til å få flere barn senere, den muligheten har ikke du, og det må han vise at han forstår.

Har du en fastlege, gynekolog eller annen lege som dere kunne vært hos sammen slik at man får felles forståelse av situasjonen? 

Anonymkode: 3d4c7...e48

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Blir du helt frisk av sykdommen? Det er jo litt relevant. Å ha to små barn og syk kone er tøft. I hvertfall med så kort avstand mellom barna 

Anonymkode: 6c3ed...b25

• Liker 13
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Du skal altså opereres rett etter fødsel, og din plan er at mannen skal ta seg av en toåring, en nyfødt og sin nylig opererte kone? Jeg forstår veldig godt at dette blir for mye for han. 

Hvorfor ikke glede deg over det du har, istedet for å sutre over det du ikke kan få? 

Anonymkode: 61828...8f5

• Liker 16
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir litt for mye å hanskes med på én gang. «Ja nå har jeg blitt syk så nå må du gi meg et barn til eller så må vi splitte opp så jeg kan få tak i en donor og få ett barn til, før jeg får op som gjør at jeg ikke kan få flere barn.» 

Om ett barn til er SÅÅÅÅ viktig, ja da får ts belage seg på å bli alenemor med to barn. 

Anonymkode: 2b4ee...f92

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...