Gå til innhold

Frivillighetsabeid - styre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurte på en ting. Om man skal sitte i et styre i en frivillig organisasjon, må man ha reint rulleblad da? Hva om man er under etterforsking for overgrep? Har det noe å si? (det gjelde ikke meg men en jeg har kjennskap til, og er helt sikker på at sitter i et styre og er under etterforsking...)

Anonymkode: c527f...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ha politiattest som styremedlem i organisasjoner som har tilbud til barn evt andre sårbare grupper, ja. 

Rent rulleblad? Attesten gjelder bare vold, overgrep og slikt. 

Vet ikke om det registreres om man er under etterforskning, men man kan ikke være siktet, tiltalt eller dømt ihvertfall. 

Ble selv avkrevet attest som styremedlem i en organisasjon for barn, men jeg er usikker på om det skjedde bare en gang eller f eks årlig. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solmåneogstjerner skrev (5 minutter siden):

Man må ha politiattest som styremedlem i organisasjoner som har tilbud til barn evt andre sårbare grupper, ja. 

Rent rulleblad? Attesten gjelder bare vold, overgrep og slikt. 

Vet ikke om det registreres om man er under etterforskning, men man kan ikke være siktet, tiltalt eller dømt ihvertfall. 

Ble selv avkrevet attest som styremedlem i en organisasjon for barn, men jeg er usikker på om det skjedde bare en gang eller f eks årlig. 

Mente vel egentlig om man må ha politiattest ja, formulerte meg feil. Gjelder en organisasjon for en sårbar gruppe, men er mest voksne, tror det er få - om noen - ungdommer. Vurderer å sladre på at han er under etterforsking....

Anonymkode: c527f...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...