AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Jeg er bedt med på jentetur 3 timer unna der jeg bor for en helg. Har en baby på 8 mnd. Er veldig usikker på om jeg skal reise eller ikke mtp barnet mitt. Baby spiser fast føde 3 ganger om dagen, i tillegg til at jeg ammer. Når dro dere på tur for en helg? Og hvor gammel var barnet? Hører mye forskjellig fra andre venninner med barn, og vet ikke om det kun er jeg som synes dette er for tidlig å reise fra barnet mitt en helg, eller om det er innafor? Anonymkode: 31768...eed
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Tenker det er helt greit så lenge du føler deg klar. Jeg var borte på overnatting første gang da baby var 7 og en halv mnd. Det gikk veldig fint, baby spiste ikke pupp gjennom natta lenger. Hun koste seg med pappaen sin. Anonymkode: c1a7a...d68 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er bedt med på jentetur 3 timer unna der jeg bor for en helg. Har en baby på 8 mnd. Er veldig usikker på om jeg skal reise eller ikke mtp barnet mitt. Baby spiser fast føde 3 ganger om dagen, i tillegg til at jeg ammer. Når dro dere på tur for en helg? Og hvor gammel var barnet? Hører mye forskjellig fra andre venninner med barn, og vet ikke om det kun er jeg som synes dette er for tidlig å reise fra barnet mitt en helg, eller om det er innafor? Anonymkode: 31768...eed Dette går helt greit å dra bort en tur når barnet er 8 mnd, det er vel ikke alene? Far har det vel? Anonymkode: e7d0f...9b1 3
snillochsøt Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette går helt greit å dra bort en tur når barnet er 8 mnd, det er vel ikke alene? Far har det vel? Anonymkode: e7d0f...9b1 Hæ, kan ikke en 8 måneder gammel baby klare seg alene? Sett på peppa gris og legg klar smoothieposene så ordner det der seg 1
Miaiai Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Jeg dro bort en helg når ene min var 6 mnd, han var jo med faren sin. For meg var det helt greit, litt rart og savnet jo barnet litt. Men koste meg også, og trengte faktisk og koble av en helg bare meg. Han dro jo bort i hele 10 dager til utlandet når barnet var 5 mnd, ingen som liksom stusset over det. Men fikk noen bemerkninger fordi jeg liksom dro bort en helg av andre. Du må gjøre det du synes er greit for deg, alle vil jo ha forkjellige meninger men det er jo hva som passer for dem 2
Kinder Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 Om du syns det er lenge med en hel helg, kan du jo begynne med en overnatting. For det kan jo være godt å komme seg en tur bort sammen med venninner også. Jeg tenker jo at det burde gå greit, men det er du som kjenner deg og barnet ditt best, og det er du som må føle deg klar for å reise bort.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Jeg syns en hel helg høres mye ut… Men jeg har ikke sovet borte fra barnet mitt som er 2 år Anonymkode: 5bda3...cd1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 Jeg hadde aldri klart å reise så tidlig. Men, min ammer om natta enda, og vi samsover. Han er ti mnd. Ingen planer om å reise bort på lenge enda. Med første reiste jeg bort en langhelg når hun var to år. Følte det og var tidlig jeg. Anonymkode: 7f418...3be
Tanuki Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 Folk vil gi deg forskjellige svar, for noen er 8mnd for tidelig, for andre ikke. Tenker det er helt ok med en helgetur når barnet spiser fast føde og far er hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde aldri klart å reise så tidlig. Men, min ammer om natta enda, og vi samsover. Han er ti mnd. Ingen planer om å reise bort på lenge enda. Med første reiste jeg bort en langhelg når hun var to år. Følte det og var tidlig jeg. Anonymkode: 7f418...3be Enig. Å jeg ammer ikke 😅 Har hatt barnevakt 1 gang noen timer. Ellers er hun i barnehage , nok tid borte da syns jeg 🙈 Anonymkode: 5bda3...cd1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 Tenker at formålet er avgjørende. I seg selv er det ikke noe problem så lenge far er en god omsorgsperson, som han helt sikkert er. Det avhenger mest, i mine øyne, av om du virkelig vil dra. Ellers sitter du å lengter hjem, og det er kjipt for deg. Men trolig også sunt å finne seg selv litt igjen. Dro selv fra baby på 7 mnd i en uke og det var vondt for meg, men far og baby hadde det kjempe fint, og fikk veldig god tilknytning i den perioden. Anonymkode: ac2f0...213
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 Delte meninger her, både blant fagfolk, mammapoliti og mammahjerter. Noen fagfolk mener man aldri skal reise fra barnet før de er gamle nok til å skjønne at mamma kommer tilbake. Det antas at dette er tidligst rundt alderen 1 1/2 år. Noen nærmere 2-årsalderen. Før dette kan det oppstå en uro hos dem. 1-2 dager uten mamma som de har vært- og er så avhengig av, føles som en evighet for dem. De blir fortalt at mamma bare er borte noen dager og kommer tilbake, men så små barn skjønner bare ‘her og nå’, så når de hører mamma kommer tilbake tror de det er snart. Og de blir urolige når det varer og varer. De kan ikke vite sikkert om hun kommer tilbake. Andre fagfolk mener små barn tåler denne erfaringen godt. Slelv om de blir urolige der og da. Mange fagfolk mene s også at om mamma (og pappa) trenger å komme bort litt for å lufte hodet…for å kunne fungere og være gode foreldre… så er det viktig med den turen. Det gagner barnet i det lange løp. Selv hadde ikke mammahjertet mitt tålt det. Jeg hadde ikke klart å la være å tenke på lille der hjemme som kanskje går og er konstant engstelig for at mamma har forsvunnet for godt💔 Selv om alt bli bra igjen når jeg kommer hjem, så hadde jeg ikke klar å pint barnet mitt på den måten. Anonymkode: dd4ff...72c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #13 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Delte meninger her, både blant fagfolk, mammapoliti og mammahjerter. Noen fagfolk mener man aldri skal reise fra barnet før de er gamle nok til å skjønne at mamma kommer tilbake. Det antas at dette er tidligst rundt alderen 1 1/2 år. Noen nærmere 2-årsalderen. Før dette kan det oppstå en uro hos dem. 1-2 dager uten mamma som de har vært- og er så avhengig av, føles som en evighet for dem. De blir fortalt at mamma bare er borte noen dager og kommer tilbake, men så små barn skjønner bare ‘her og nå’, så når de hører mamma kommer tilbake tror de det er snart. Og de blir urolige når det varer og varer. De kan ikke vite sikkert om hun kommer tilbake. Andre fagfolk mener små barn tåler denne erfaringen godt. Slelv om de blir urolige der og da. Mange fagfolk mene s også at om mamma (og pappa) trenger å komme bort litt for å lufte hodet…for å kunne fungere og være gode foreldre… så er det viktig med den turen. Det gagner barnet i det lange løp. Selv hadde ikke mammahjertet mitt tålt det. Jeg hadde ikke klart å la være å tenke på lille der hjemme som kanskje går og er konstant engstelig for at mamma har forsvunnet for godt💔 Selv om alt bli bra igjen når jeg kommer hjem, så hadde jeg ikke klar å pint barnet mitt på den måten. Anonymkode: dd4ff...72c Det blir derimot litt annerledes om der er en far inni bildet som bor fast med barnet og som barnet er like trygg på som mor. Antok du ikke bodde med barnefar siden du ikke nevnte ham🙂 Anonymkode: dd4ff...72c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #14 Skrevet 20. mai 2023 Jeg tror det som oftest er vondest for mammaen. Mens det for far og barn er helt topp, og en god erfaring. Anonymkode: 42662...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #15 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det blir derimot litt annerledes om der er en far inni bildet som bor fast med barnet og som barnet er like trygg på som mor. Antok du ikke bodde med barnefar siden du ikke nevnte ham🙂 Anonymkode: dd4ff...72c Bare på KG...😜 Jeg leser alltid motsatt. At det er en selvfølge at man er to likestilte foreldre. Helt til TS nevner "barnet ser far annenhver uke", eller "far har meldt seg ut av oppdragelsen, barnet må være hos mormor" Anonymkode: 42662...9f1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå