AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Jeg er drittlei av å være blakk. Er aleneforelder med flere barn. Er fortiden fulltidstudent for å på sikt kunne tjene flere penger. Jeg er i permisjon frem til høsten og får ikke overgangsstønad fordi jeg er gift med en i utlandet. Jeg prøver å selge unna ting på Tise og finn, alt av ubrukte klær og ting og tang som har det minste av verdi som jeg ikke trenger, akkurat det går sakte. Noen som vet hvor man kan selge sølv, gull og smykker? Jeg hadde gjerne jobbet nå, men når jeg har forsøkt å ha barnevakt tidligere så har det kostet såpass mye at jeg ikke har sett verdien av å jobbe masse bare for å ikke tjene noe særlig etter å ha betalt skatt og barnevakt. Jeg har også nå forsøkt å selge fot bilder på nettet 😝 ikke seksuelle bilder da... Hva mer kan man gjøre? Kom med alle tips... (som ikke er sex relaterte jobber)... Anonymkode: 3b8d4...1bc
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Hent ting på Finn som gis bort og selg dem Anonymkode: f7b83...fd1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Lett å tjene penger ved hjelp av AI. Vær kreativ. Anonymkode: 7d83e...f22
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Hva med den derre tjeneste. Mitt anbud eller noe sånt? Anonymkode: 844d6...489
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lett å tjene penger ved hjelp av AI. Vær kreativ. Anonymkode: 7d83e...f22 Vrøvl. Anonymkode: f9928...efd
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lett å tjene penger ved hjelp av AI. Vær kreativ. Anonymkode: 7d83e...f22 Hvordan? Anonymkode: 3b8d4...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #7 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva med den derre tjeneste. Mitt anbud eller noe sånt? Anonymkode: 844d6...489 Vet ikke helt hva jeg skulle gjort der... dessuten blir det vanskelig igjen når jeg er hjemme med barn. Anonymkode: 3b8d4...1bc
Snok1 Skrevet 20. mai 2023 #8 Skrevet 20. mai 2023 Har ikke mannen din -som gjerne er far til barna- et visst forsørgeransvar? 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Har ikke mannen din -som gjerne er far til barna- et visst forsørgeransvar? Hva har det med saken å gjøre? Tror du man lever fett på barnebidrag? 😅 jeg snakker om at jeg vil tjene penger, for meg selv og barna. Anonymkode: 3b8d4...1bc
Violetta Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Tror du man lever fett på barnebidrag? 😅 jeg snakker om at jeg vil tjene penger, for meg selv og barna. Anonymkode: 3b8d4...1bc Om man er to om å forsørge barn er man jo strengt tatt ikke alenemor. Derfor har det noe med saken å gjøre. 7 3
Snok1 Skrevet 20. mai 2023 #11 Skrevet 20. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Tror du man lever fett på barnebidrag? 😅 jeg snakker om at jeg vil tjene penger, for meg selv og barna. Anonymkode: 3b8d4...1bc Man får ikke barnebidrag fra en ektefelle. Jeg snakker om at man som gift har et felles forsørgeransvar. Mannen din har et ansvar for at du og barna har det dere trenger i hverdagen. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1991-07-04-47/KAPITTEL_2-2#§38 Lenken er ekteskapslovens kapittel om felles forsørgeransvar. Endret 20. mai 2023 av Snok1 3 2
Serafin Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er drittlei av å være blakk. Er aleneforelder med flere barn. Er fortiden fulltidstudent for å på sikt kunne tjene flere penger. Jeg er i permisjon frem til høsten og får ikke overgangsstønad fordi jeg er gift med en i utlandet. Jeg prøver å selge unna ting på Tise og finn, alt av ubrukte klær og ting og tang som har det minste av verdi som jeg ikke trenger, akkurat det går sakte. Noen som vet hvor man kan selge sølv, gull og smykker? Jeg hadde gjerne jobbet nå, men når jeg har forsøkt å ha barnevakt tidligere så har det kostet såpass mye at jeg ikke har sett verdien av å jobbe masse bare for å ikke tjene noe særlig etter å ha betalt skatt og barnevakt. Jeg har også nå forsøkt å selge fot bilder på nettet 😝 ikke seksuelle bilder da... Hva mer kan man gjøre? Kom med alle tips... (som ikke er sex relaterte jobber)... Anonymkode: 3b8d4...1bc Brukte truser og sokker på nett
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #13 Skrevet 20. mai 2023 Økonomisk sosialhjelp fra Nav. Anonymkode: fb83b...a2d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #14 Skrevet 20. mai 2023 Snok1 skrev (Akkurat nå): Man får ikke barnebidrag fra en ektefelle. Jeg snakker om at man som gift har et felles forsørgeransvar. Mannen din har et ansvar for at du og barna har det dere trenger i hverdagen. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1991-07-04-47/KAPITTEL_2-2#§38 Mannen min bor i ett krigsland, han har ikke mulighet til å sende penger sånn som situasjonen er nå.... Anonymkode: 3b8d4...1bc 1
Snok1 Skrevet 20. mai 2023 #15 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Tror du man lever fett på barnebidrag? 😅 jeg snakker om at jeg vil tjene penger, for meg selv og barna. Anonymkode: 3b8d4...1bc Grunnen til at jeg spør er at jeg mener mannen din har et ansvar for at du skal slippe å selge bilder av føttene dine for at dere felles barn skal få mat på bordet og klær på kroppen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #16 Skrevet 20. mai 2023 Du kommer mest sannsynlig ikke til å få ett rødt øre fra sosialen siden du er gift. Da må mannen dun sende penger til deg så du kan klare deg. Så er det for deg å komme ut i jobb selv og slutte synes synd på deg selv som har kommet så skakk i økonomien. Anonymkode: 01b29...078
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #17 Skrevet 20. mai 2023 Serafin skrev (1 minutt siden): Brukte truser og sokker på nett Hvordan? 😅 tror nesten ikke på at det går an... Anonymkode: 3b8d4...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #18 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kommer mest sannsynlig ikke til å få ett rødt øre fra sosialen siden du er gift. Da må mannen dun sende penger til deg så du kan klare deg. Så er det for deg å komme ut i jobb selv og slutte synes synd på deg selv som har kommet så skakk i økonomien. Anonymkode: 01b29...078 Jeg synes ikke synd på meg selv🤨 jeg ser etter måter å tjene penger på, vil gjerne høre fra folk som har tjent penger på si når de er hjemme med barn. Jeg er ikke i en desperat situasjon, derfor trenger jeg ikke sosial penger osv. Men jeg kunne tenkt meg å ha noen ekstra tusenlapper i måneden, hva er galt med det? Anonymkode: 3b8d4...1bc
Serafin Skrevet 20. mai 2023 #19 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan? 😅 tror nesten ikke på at det går an... Anonymkode: 3b8d4...1bc Ikke jeg heller. Jeg trodde ikke mine egne ører da jeg hørte om det og brøt ut i latter. https://www.nrk.no/osloogviken/selger-brukte-truser-for-a-spe-pa-budsjettet-1.13996963
Agaton Skrevet 20. mai 2023 #20 Skrevet 20. mai 2023 Kan du et fremmedspråk i tillegg til Engelsk? Online oversetterjobber finnes, men ikke så lett å få. Ellers kan du gå inn på finn.no under "gis bort" og forsøke å selge videre. Man kan få mer kjøpekraft av å kutte kostnader også. Ta bort alt som ikke trengs, kanskje få hjelp av frivillige org til mat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå