Gå til innhold

Hvis du hadde gjort det slutt med en kjæreste etter 3 år sammen og så funnet ut at han/hun nettopp hadde fått kreftbeskjed

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde fått vite det ved en tilfeldighet gjennom et familiemedlem. Hadde du på noen måte fått dårlig samvittighet og revurdert avgjørelsen din? Om du hadde gjort det slutt på grunn av manglende følelser og ikke fordi hun/han hadde gjort noe dårlig mot deg.

Anonymkode: a7eb1...ffe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ville du hatt en kjæreste som var sammen med deg bare fordi du har en sykdom?? Det er ikke en god løsning hverken for deg eller exn 

Anonymkode: 9fcf2...b1d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tror jeg nok jeg ville. 

Anonymkode: efc5a...b48

Skrevet

Nei det ville ikke endret på forholdet som ble slutt, men en kan jo være til støtte likevel om den syke ønsker det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste fikk kreft med spredning, og 6 uker senere oppdaget jeg at han hadde vært utro mot meg ca halvannen måned før han fikk kreftdiagnosen.

Jeg fikk sjokk men klarte ikke å konfrontere han fordi han var så syk av cellegiften og jeg var i sjokk.

Gikk og bar på det i 9 mnd før jeg sprakk en dag fordi jeg ikke klarte mer.

Han hadde merket det på meg og var full av dårlig samvittighet.

Har ikke klart å forlate han enda, sexliv er dødt fra min side, og følelser er omtrent borte, men blir her til han eventuelt dør, men skal skaffe mitt eget bosted.

Anonymkode: 05a1d...4d9

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min kjæreste fikk kreft med spredning, og 6 uker senere oppdaget jeg at han hadde vært utro mot meg ca halvannen måned før han fikk kreftdiagnosen.

Jeg fikk sjokk men klarte ikke å konfrontere han fordi han var så syk av cellegiften og jeg var i sjokk.

Gikk og bar på det i 9 mnd før jeg sprakk en dag fordi jeg ikke klarte mer.

Han hadde merket det på meg og var full av dårlig samvittighet.

Har ikke klart å forlate han enda, sexliv er dødt fra min side, og følelser er omtrent borte, men blir her til han eventuelt dør, men skal skaffe mitt eget bosted.

Ikke slutt å leve ditt eget liv bare fordi en som burde vært din ex og som burde vært ute av livet ditt for lenge siden tilfeldigvis ble syk. Han tok sitt valg. Du skal ikke ofre deg og dine muligheter. Vet du hvor lang tid det tar før han er «friskmeldt/dødsdømt»? Hva hvis det kommer tilbake? Hvor lang tid av ditt dyrebare liv er du villig til å ofre? 

Anonymkode: 3ad92...3ad

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei absolutt ikke. 

Anonymkode: 652dc...40c

Skrevet

Kanskje jeg hadde fått litt ekstra medlidenhet, men jeg hadde naturligvis ikke revurdert.
Jeg er ikke sammen med folk fordi jeg synes synd på dem.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at det vil hjelpe å ydmyke han enda mer? 

Anonymkode: 3badb...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke. Det ble jo slutt av en grunn. Og det at vedkommende ikke hadde kreft, var nok ikke grunnen til at det ble slutt. 

Anonymkode: aac1f...93f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tenker du at det vil hjelpe å ydmyke han enda mer? 

Anonymkode: 3badb...ee4

Han?

Anonymkode: a7eb1...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Det kommer an på nyansene. Jeg har lite til overs for mine ekser, selv, så jeg tror dessverre jeg ville reagert kaldere enn det mennesket jeg ønsker å være..

Anonymkode: f8b13...9d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort noe. Jeg hadde ikke blitt sammen med han igjen iallefall! 

Anonymkode: 38375...027

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tilbudt han støtte og vennskap hvis det var et fint brudd (skilles som venner). Hadde vi hatt felles barn og han ikke hadde hatt lenge igjen, så hadde jeg blitt med han til han døde så familien var samlet og lettere kunne støtte hverandre i sorgen som kom både før og etter.

Anonymkode: c8ae3...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke slutt å leve ditt eget liv bare fordi en som burde vært din ex og som burde vært ute av livet ditt for lenge siden tilfeldigvis ble syk. Han tok sitt valg. Du skal ikke ofre deg og dine muligheter. Vet du hvor lang tid det tar før han er «friskmeldt/dødsdømt»? Hva hvis det kommer tilbake? Hvor lang tid av ditt dyrebare liv er du villig til å ofre? 

Anonymkode: 3ad92...3ad

Kreften er en jævla seigpining selv om han ikke blir frisk.

Han kommer til å dø av den, men ingen vet når.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...